krakow Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Kompilator: gcc-c++ Make: gnu-make Prøver å skrive en makefile her, men får ikke til ønsket resultat. Har følgende katalogstruktur /Makefile /bin/ /src/ (relative path-navn i forhold til prosjektkatalog) Prøver å lage en makefile ut av .cc filer i /src/ som så skal kompileres til objektfiler og havne i /bin/<kildefilnavn - .cc>.o for så å linke objektfilene sammen til en elf-fil til /bin/<programnavn> Men så enkelt skulle det ikke være.... Har googlet litt på problemet, og det ser ut til at mange løser dette ved å legge makefilen i /bin/, men jeg vil ha den i / (rotkatalogen til prosjektmappa) slik at jeg enkelt kan tømme /bin/ med make clean. Noen som er gode på makefiler her? på forhånd takk. Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) legg en i både / og /bin .. den i / "viderefører kallet" til den i /bin det er noen år siden jeg surret med make, men jeg tror optionen -C er den du er ute etter $(MAKE) -C bin OT: har du vurdert Scons? -- ting man antar at er trivielle med make er ofte ikke det; slik er det ikke med Scons Endret 17. oktober 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
krakow Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Kompilator: gcc-c++Make: gnu-make Prøver å skrive en makefile her, men får ikke til ønsket resultat. Har følgende katalogstruktur /Makefile /bin/ /src/ (relative path-navn i forhold til prosjektkatalog) Prøver å lage en makefile ut av .cc filer i /src/ som så skal kompileres til objektfiler og havne i /bin/<kildefilnavn - .cc>.o for så å linke objektfilene sammen til en elf-fil til /bin/<programnavn> Men så enkelt skulle det ikke være.... Har googlet litt på problemet, og det ser ut til at mange løser dette ved å legge makefilen i /bin/, men jeg vil ha den i / (rotkatalogen til prosjektmappa) slik at jeg enkelt kan tømme /bin/ med make clean. Noen som er gode på makefiler her? på forhånd takk. 7083853[/snapback] Har kommet fram til at å prøve å få make til å gjøre som man vil er som å spille vriåtter med en ål! Takk for tipset med scones! Den gjorde akkurat det jeg trengte, med en konfigfil på 2 linjer:) Lenke til kommentar
krakow Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 legg en i både / og /bin .. den i / "viderefører kallet" til den i /bin det er noen år siden jeg surret med make, men jeg tror optionen -C er den du er ute etter $(MAKE) -C bin OT: har du vurdert Scons? -- ting man antar at er trivielle med make er ofte ikke det; slik er det ikke med Scons 7086712[/snapback] Ops! bommet litt på svarknappen der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå