McMuffin Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Lurte litt på hva som er standard brukstid på harddisker. Har en WD Caviar 250 GB S-ATA, ca 2 år gammel. Begynner den å blir for gammel, eller holder den litt til? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Spørs jo hva du skal bruke den til. Selvfølgelig holder den helt fint til å lagre filer på. 2år er da langt ifra noe gammelt. Jeg har 5år gammel harddisk jeg fremdeles bruker på 60GB IDE, og har også harddisker som funker som sikkert er over dobbelt så gamle. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Harddiskens levetid avhenger av mange faktorer, hvor mange ganger den er startet opp, hvor mye aktivitet det har vært på den, hvordan tempratur den har jobbet under og om disken din er fra en god eller en dårlig batch. Men i utgangspunktet skal det ikke være noe problem. Jeg har tilsvarende disker som har stått å gått tilnærmet sammenhengende i lengre perioder uten problemer i det hele tatt Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Bruk gjerne harddisken til den blir ødelagt. Det går helt fint så lenge du tar regelmessig backup. Harddisker kan like gjerne ta kvelden første dag som etter ti år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå