Snuggis Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvordan vil dette hovedkortet fungere til overclocking med en Intel Core 2 Duo E6300 CPU og Crucial BallisticX DDR2-533(CL3) 2*1024MB RAM? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Hvordan vil dette hovedkortet fungere til overclocking med en Intel Core 2 Duo E6300 CPU og Crucial BallisticX DDR2-533(CL3) 2*1024MB RAM? 7083817[/snapback] Har første utgave av dette (P5N32 SLI deluxe), og det egner seg dårlig til overklokking, men er eller meget bra. Det er derimot ikke direkte konstruert med tanke på Core 2 duo, så det kan kanskje være en bra ide å se etter et nyere kort. F eks SE utgaven av dette, P5N32 -sli SE deluxe, eller aller helst et basert på de nye Nvidia 680 chipsettene. Endret 25. november 2006 av Nazgarot Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 (endret) Finnes det noen av de med socket 775 dag, hvis han allerede har kjøpt prosessoren og minnet? Edit: Ja, gjorde visst det. Gikk ut i fra at de brikkesetta som var til intel med SLi het intel ed. jeg Men tror det var sånn med 570 og 590 brikkesetta. Endret 27. november 2006 av Øssa Lenke til kommentar
325IX Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hvordan vil dette hovedkortet fungere til overclocking med en Intel Core 2 Duo E6300 CPU og Crucial BallisticX DDR2-533(CL3) 2*1024MB RAM? 7083817[/snapback] Har første utgave av dette (P5N32 SLI deluxe), og det egner seg dårlig til overklokking, men er eller meget bra. Det er derimot ikke direkte konstruert med tanke på Core 2 duo, så det kan kanskje være en bra ide å se etter et nyere kort. F eks SE utgaven av dette, P5N32 -sli SE deluxe, eller aller helst et basert på de nye Nvidia 680 chipsettene. 7347721[/snapback] Har det samme hk som du har,har problemer med å klare å klokke noe særlig jeg oxo.. Er dette kun pga hk?.. jeg har en 950 cpu?.Tenkte det muligen var den som ikke ville klokke så mye jeg da.. Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hvordan vil dette hovedkortet fungere til overclocking med en Intel Core 2 Duo E6300 CPU og Crucial BallisticX DDR2-533(CL3) 2*1024MB RAM? 7083817[/snapback] Har første utgave av dette (P5N32 SLI deluxe), og det egner seg dårlig til overklokking, men er eller meget bra. Det er derimot ikke direkte konstruert med tanke på Core 2 duo, så det kan kanskje være en bra ide å se etter et nyere kort. F eks SE utgaven av dette, P5N32 -sli SE deluxe, eller aller helst et basert på de nye Nvidia 680 chipsettene. 7347721[/snapback] Har det samme hk som du har,har problemer med å klare å klokke noe særlig jeg oxo.. Er dette kun pga hk?.. jeg har en 950 cpu?.Tenkte det muligen var den som ikke ville klokke så mye jeg da.. 7402897[/snapback] Kjører for tiden på en D 945, tidligere D 920, og har samme problemer med ny prosessor og ny bios. Men etter siste bios oppdatering får jeg kortet å klokke når jeg benytter RAM og FSB optimalisation. Men spenningene og dreved temp blir faretruende høy. At dette kortet glatt skal klare 1050 FSB med prosessorer for 800 FSB er rett og slett umulig ettersom jeg ikke får justert ned multiplier for prosessoren. Met alle vifter på max (og jeg har mange!) så klarer jeg fortsatt ikke å prosessoren under 70 grader load (stabil) når jeg kjører FSB opp til 980 (4,2 GHz på CPU). Ser mange andre (luftkjølte rigger) har klart det uten problemer på samme prosessor på andre kort. Hadde man derimot fått justere multiplier så tror jeg det kan være litt å hente, dersom man klokker FSB litt mindre og justerer multiplier til 18x... Vet ikke om begrensingen på multiplier ligger i bios, på kortet eller på CPU... MEN, det er alike vell et meget bra kort, i alle fall for D serie CPUer dersom man bare overklokker moderat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå