Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Penis: forhud for stram og streng for kort?

Gjest Gjest15

Anbefalte innlegg

Gjest Guest
Hei. Har noen andre her hatt opplevelser der forhuden er for stram over penishodet og strengen er for kort? Det gjør vondt når jeg prøver å trekke ned forhuden og det ser ut til at strengen er for kort til å tillate forhuden å gå ned over penishodet. Virker som om strengen er det verste (er ikke altfor vondt med forhuden, men strenger nekter meg å dra ned forhud hvis dere skjønner).

Hilsen fortvilet 15-åring.

7083795[/snapback]

ll

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Espennn_*

Jeg betalte bare for en egenandel til legen som henviste meg til dagkirurgi ved denne operasjonen (fjerning av strengen). Jeg møtte opp på sykehuset, fikk et par smertestillende også ble jeg trillet inn på operasjonsstua. Det hele gikk veldig fort, selv om jeg ble liggende en time eller to etter operasjonen pga noe beroligende jeg fikk fordi jeg skalv så veldig når de skulle starte. Kjente knapt nok stikket fra lokalbedøvelsen. Jeg våknet i senga på samme plass og fikk dra hjem når jeg følte for det selv, uten å betale så mye som ei krone. Jeg ble forbudt samleie i 2 uker, og det hele var smertefritt fra start til slutt. Merka ikke noe som helst, bortsett fra et par sting som holdt sammen hodet og skaftet i starten, men denne tråden løser seg opp av seg selv, så det er ikke noe behov for ettersyn eller fjerning av disse. Denne operasjonen har hjulpet meg masse, da jeg så på det som et problem tidligere. Absolutt verdt det, og jeg anbefaler det til alle som vurderer det. Det å kutte ut sex i to uker er definitivt mye bedre enn kostbare kremer og kjerringråd. Håper dette var til hjelp for dere som lurer. Fort, enkelt og smertefritt.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest Guest_nomore_*
Årebrokk er når blodårene som går ned til testikkelen utvideder seg.

Jeg røyk min bro, kjipern å trøkke for hardt

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*

Hei.

Du må ikke høre på alle her. Dette er noe du absolutt ikke må gjøre selv. Du går til fastlegen din og forklarer problemet ditt. Han lager en henvisning til deg. Jeg har gjort det samme selv. Her får du to valg. Du kan gjøre det på offentlig sykehus som da er gratis, men da må du vente minst 6 mdn før du får utført ingrepet. Eller du kan gjøre dette privat, slik som jeg gjør det. Dette koster ca 1800 kroner(der jeg gjør det). Jeg bestilte time igår og skal utføre dette i morgen. Gruer meg veldig. Men hvertfall det de gjør er at de gir deg lokal bedøvelse også kutter de penisstrengen. Dette tar ikke 20 minutter som noen har skrevet.

De utfører slike ingrep hos en urolog som ligger bak slottet i Oslo. Nummeret er 22 44 10 30 . Vil anbefale at du tar kontakt med fastlegen din først. Og ikke vent like lenge som meg. Det finnes folk som venter til de er 20 - 30 år, men dette må du absolutt ikke gjøre. Jo før jo ebdre.

Lenke til kommentar
Så, siden du mener at legegitt informasjon er propaganda, hvor er dine utdypende kilder på at de tar feil?

Hvilke leger i norge gir ber folk å fjerne den for småting? Trodde det var mest i USA at de ga det som råd pga kulturen med omskjæring der.

Forhuden er samme type vev som øyelokka og enda viktigere.

Lenke til kommentar
Gjest PeterAnonym

Jeg har et spørsmål angående trang forhud jeg også. Jeg har hatt problem med trang forhud i lang tid! (Ikke få forhud over penishodet under ereksjon, pga strengen) Til nå har det gått fint å ha sex, selvom forhuden har vært trang. Når jeg hadde sex nå sist, gikk det relativt hardt for seg og nå i ettertid er forhuden blitt dratt tilbake, og er over penishode hele tiden, slik at penishode ikke har noe forhud verken i slapp eller stiv tilstand.

Det som er litt kjipt nå er at det gjør vondt å runke, og behandle penisen? Hva kan problemet være.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Gjest Newbottle

Fant dette gamle "lommelege-svaret", hvor legen hevder at sånn som dette skal det være, og at det ikke er noe galt med penis, I forhold til f.eks. her og her. Tar lommelegen feil? Ble litt usikker fordi akkurat dette svaret beskriver best mitt problem ("Jeg kan trekke forhuden tilbake men den blir liggende i en fold rett bak hodet. Hvis jeg trekker forhuden lenger bak så trekker strengen under penishodet nedover")

Lenke til kommentar
Hei. Har noen andre her hatt opplevelser der forhuden er for stram over penishodet og strengen er for kort? Det gjør vondt når jeg prøver å trekke ned forhuden og det ser ut til at strengen er for kort til å tillate forhuden å gå ned over penishodet. Virker som om strengen er det verste (er ikke altfor vondt med forhuden, men strenger nekter meg å dra ned forhud hvis dere skjønner).

Hilsen fortvilet 15-åring.

En lege kan faktisk klippe av strengen og sy den på igjen om den er for stram. Hør med din primærlege som kan henvise deg videre til spesialist.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Guest70|

I de tilfellene der tøying og mirakelkremer ikke fungerer, hvilket jeg tror er i de fleste tilfeller, så er det noe som heter fastlege og skalpell :yes: Gjøres med lokalbedøvlese, ferdig på 20 min..

Selve operasjonen høres grei ut, men hvordan er tiden etterpå? Er det like ille som trang forhud operasjon (i flere uker etterpå) eller er det over på noen minutter/timer?

Lenke til kommentar
Gjest Guest70|
hadde d samme, er ikke arti å gå på legen for sånt, ordnet seg første gangen jeg hadde sex :p hilsen 14 åring !

Sikkert jævla digg å ha sex uten å ha vaske seg under forhuden på 14 år :ohmy:

Nå har det seg slik at før puberteten er penisen innebygd med et rensesystem som gjør at man ikke trenger å vaske seg under forhuden, denne funksjonen forsvinner imidlertid og man får ansvaret selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...