Gå til innhold

N73 eller K800?

Anbefalte innlegg

Hei! har hatt en N6680 i halvannet år nå, og begynner å bli passe lei treghet og at mobilen sletter alle bildene mine. Derfor vil jeg nå ha ny mobil. Kriteriene er:

- 3G

- Over 2 mp kamera

- bra operativsystem, helst symbian

- gode tilkoblingsmuligheter

Jeg er en stor fan av nokia, og elsker brukervennligheten. Dessverre synes jeg noen ganger de er litt dyre. Har ikke lyst til å måtte ut med mer enn 2000 kr, og takler sikkert et Fri120 abonnement. Så hva gjør jeg? Hovedkandidatene er SE K800i og Nokia N73.

Andre forslag vil jeg gjerne ha!

Takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både N73 og K800i.

Om du er lei treghet kan du bare glemme N73. Den er blant de raskeste Symbian-telefonen hittil (5500 er mulig raskere pga lav oppløsning på skjermen), men telefonen er veldig treg i forhold til K800i.

Du sier bra operativsystem, hva legger du i det? På K800i kan du bruke flere (java-)programmer samtidig, du har en klipp/lim-funksjon, du kan legge oppgaver som MP3-spiller, ny melding og annet i bakgrunnen og du kan legge snarveier i aktivitetsmenyen (denne menyen har en egen tast på samme måte som oppgavebehandlingen i Symbian).

N73 er helt klart best på video, den har EDGE, proff kalender og muligheten til å legge inn mer avanserte programmer. Om du legger inn mange Symbian-programmer på telefonen i dag og/eller er avhengig av en proff kalender, EDGE og videokamera er N73 det beste valget.

Om du derimot trenger en god MP3-spilleren, et kjapt kamera med ekte blitz, gode taster og joystick, skriver mange meldinger (K800i har blant annet en Neste ord-funksjon) og ønsker en kjap telefon ville jeg helt klart gått for K800i. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde også begge en stund, men solgte K800i. For dårlig zoom mulighet, for rask søker på kamera og liten skjerm var noe av grunnen. Dårlig design med stor utsikker på baksiden gjorde avgjorde også. Når den ikke kan vise powerpoint, word eller XL dokument var saken klar. Det er mye lettere å få bra bilder med N73 fremfor K800i = min mening som bruker kamera daglig og har 600 bilder på minnekortet nå.

Da er vel saken klar; N73, like bra som sitt rykte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...