Nightwish Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Nå er jeg dritt lei den gamle PC`en som overdøver det meste på rommet mitt Specs på gammel PC: AMD XP 2800+ ATI 9800PRO 128MB Støyende harddisker Støyende CPU cooler Støyende kabinett vifter Kabinett, Thermaltake SKULL (huff huff hva tenkte man når man kjøpte dette) Ny PC: Brukes hovedsaklig til spilling og surfing. CPU basert på AMD AM2 sokkelen (4200+?) Hovedkort (må være stille, og takle lett overklokking) Skjermkort (bør være stille og dra de fleste spill) Minne (bør klare lett overklokking) Kabinett (STILLE) CPU kjøler (ja, stille ) Strømforsyning (-----"-----) Og prisen, tja, ikke for dyrt. Vel det var vel det meste. Prøvde og søke men fant ikke noe NY info om stille PC`er Mvh,. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Skal du overklokke noe som helst og likevel ha en stille pc så må du ty til vannkjøling. Noe annet nytter ikke. Å overklokke ett vifteløs hovedkort går ikke. Og det å overklokke en cpu med 12-20dB vifte er bare å glemme. Så du får ha lykke til med prosjektet ditt -Thelle- Lenke til kommentar
Ole-P Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvis du sjekker http://www.silentpcreview.com/ , så har de endel tester og anbefalinger av stille utstyr. Lenke til kommentar
Nightwish Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Det med overklokking tok jeg bare med i tilfelle, slik at jeg har muligheten Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hmm, har da overklokket min Amd fra 2,4 til 2,6GHz, med original vifte. Nesten ikke hørbar den. Har og vifteløst hovedkort. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Er vel godt mulig å klokke en del uten vannkjøling og samtidig ha det rimelig stille. Mine specs med med 600rpms mist er da et god og kaldt system:) selv det fleste vannkjølings system bruker pumper, vifter på radiator, pluss at det er anbefalt med ekstra vifte for å kjøle spennings regulatorer og greier som CPU vifte til vanlig gjør. legg litt penger i kjølere og vifter og et kabbinet med sirkulasjonsmuligheter så blir det bra skal du se;) Endret 16. oktober 2006 av Redman Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Nå er jeg dritt lei den gamle PC`en som overdøver det meste på rommet mitt Specs på gammel PC: AMD XP 2800+ ATI 9800PRO 128MB Støyende harddisker Støyende CPU cooler Støyende kabinett vifter Kabinett, Thermaltake SKULL (huff huff hva tenkte man når man kjøpte dette) Ny PC: Brukes hovedsaklig til spilling og surfing. CPU basert på AMD AM2 sokkelen (4200+?) Hovedkort (må være stille, og takle lett overklokking) Skjermkort (bør være stille og dra de fleste spill) Minne (bør klare lett overklokking) Kabinett (STILLE) CPU kjøler (ja, stille ) Strømforsyning (-----"-----) Og prisen, tja, ikke for dyrt. Vel det var vel det meste. Prøvde og søke men fant ikke noe NY info om stille PC`er Mvh,. 7083658[/snapback] Du kan vel bruke gamle kabinettet ditt? jeg er btw interessert i de gamle delene om de skal selges, PM meg isåfall Lenke til kommentar
roolf Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvorfor ikke gå for en av de nye prosessorene fra Intel. De yter vel jevnt over bedre enn AMD for tiden og utvikler lite varme. Jeg har en E6600 klokket opp 600 MHz til 3 GHz og den kjører på ca 32 grader under vanlig bruk. Kjøler kun med luft - en stille vifte som heter Big Tyhoon. Anbefaler dette, selv og du sikkert i likhet med meg, er mest vant med AMD. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Tja. en helt Lydløs PC får du neppe, men vi kan jo prøve på noe bra. Noe av det viktigste er ett skikkelig kabinett. Lian Li er veldig bra (hørt det før? ) Forslag: Lian Li Kab. 1495 kr. evt. Billig Lian Li kab. til 795 kr. MIST 600W PSU 1195 kr. Schythe stor CPU kjøler 595 kr. Core 2 Duo E6300 CPU 1650 kr DDR2 2gb PC 6400 Minne 2425 kr. Asus hk 1350 kr. 7900GTO skjermkort 2295 kr. ZAlman VF 900Cu 269 kr (billig, men her mister du garantien. Originalkjøleren er bra den og) totalt: 10679kr. Mulig alt kan kjøpes fra Netshop.no, har ikke nettlinje til å sjekke. Her er masse dyre deler, med bra ytelse, klokker bra, og veldig stille. PRisen ble litt høy, men du kan spare inn masse på Kab. CPU kjøler, og kanskje også skjermkort (men det er kongebra, bare hvis du ikke trenger det) Dette oppsetet er Intel av to graunner: Bedre ytelse, og flere CPU kjølere tilgjengelig. Endret 16. oktober 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå