ErlendRU Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Hei.. Fikk en idé i sta. Bak meg der jeg sitter nå står det et skap. Et slikt som står på gulvet og er flyttbart, ganske stort dog. Hvorfor ikke modifisere dette litt, og gjøre det lydtett tenkte jeg? Så setter jeg pcen inni der, altså hele kabinettet. Hva tror dere om dette? Bare en liten del av skapet slik at kabinettet har plass +++ da. Det jeg er mest redd for er at det ikke blir noen luftgjennomstrømning, og at det blir veldig veldig varm der etterhvert. Jeg kunne kanskje ordnet noe vifteopplegg som går ut på baksiden av skapet, for der er det en liten sprekk på noen cm mellom veggen og skapet. Men da er jeg igjen redd for at lydisoleringa ikke skal ha samme virkninga. Så må jeg jo da forlenge kablene til skjerm, mus, headset og høyttaler til en 3-4-5meter.. På biltema fant jeg en usb-kabel på 5meter med repeater på, så da er hvertfall musa ute av bildet. Lyd går det vel også ann å oppdrive? Det jeg er mest usikker på er skjermen. De selger 5m dvi-kabler på biltema også, men vil jeg få noe særlig ytelsestap av dette? Jeg opprettet en annen tråd om dette med kabler i sta, men den blir jo litt meningsløs nå da. Hva tror folket om dette? Det jeg er mest usikker på er det med varmen, og luftgjennomstrømninga. Jeg tenkte jeg kunne lydisolere med slike eller slike lyddempingsplater. Er de noe tess? Hvordan er de med varme og slikt? Var litt usikker på hvor jeg skulle plassere denne, men er bare å flytte den! Takker for innspill på dette prosjektet! Endret 16. oktober 2006 av ErlendRU Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Du kan jo lydisolere kabinettet ditt. Legge inn små lydmatter i sidene, henge hdd i gummioppheng, store vifter på lavt turtall, vannkjøling. Å sette hele pc'en inn i ett skap vil jeg fraråde deg. Det vil kanskje bli stille. Men du vil måtte ha mye vifter for å skape en stabil og lav temratur. Og det vil nok bli kostbart og kanskje gi mere støy igjen. Lykke til. -Thelle- Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 På min tidligere arbeidsplass hadde vi noen maskiner inne i skap. Det var snakk om små maskiner med lav ytelse, laget for å kjøre enkle programmer fra servere. Inne i de skapene var det dritvarmt. Tør nesten ikke tenke på hva som vil skje hvis du gjør det samme med en hardcore gaming-maskin. Disse skapene var ikke helt tette heller, og av og til sto døra på gløtt. Varmt som juling likevel. Kjøp deg heller noe bedre kjøleutstyr. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Å sette PCen i et skap kan hjepe litt om det er veldesignet, men du bør tenke nøye over ideen, du må ha luftgjennomstrømming, og da er ikke lyddempingen så god, det samme gjelder forsåvidt dempematter i kabinett, effekten er relativt liten. Det er i de fleste tilfeller bedre å "angripe" lydkildene, stillere vifter, henge opp disker osv. AtW Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Beste løsning er som regel å få satt PCen lagt fra der du sitter, og så bare kjøre lange kabler fram til skjerm/tast/mus. Det er en enkelt men utrolig effektiv løsning på problemet egentlig. Kjører en server på denne måten bak en vegg, med kablene gjennom veggen fram til der jeg sitter. Null lyd. Kjekt =) -Stigma Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Var dette jeg var litt redd for.. Greia var like mye for selve prosjektet sin skyld som for lyddemping.. Har faktisk støydempingsmatter i kabinettet, men det hjelper ikke en dritt.. Får vel bare droppe detta, eller pønske ut noe sykt fantastisk smart som gjør at jeg får både kjøling og ikke så mye støy.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Var dette jeg var litt redd for.. Greia var like mye for selve prosjektet sin skyld som for lyddemping.. Har faktisk støydempingsmatter i kabinettet, men det hjelper ikke en dritt.. Får vel bare droppe detta, eller pønske ut noe sykt fantastisk smart som gjør at jeg får både kjøling og ikke så mye støy.. 7083902[/snapback] Si ifra om du finner ut av det Tror du kan tjene litt penger på det. Når det er sagt, en velkonstruert boks kan hjelpe, spesielt om det er litt bråk fra før, så om du bare gjør det for gøy, så kan det jo være et prosjekt som er verd å gjennomføre, men jeg tror ikke det er det som gir mest stillhet per tid/penge investert akkurat AtW Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Var dette jeg var litt redd for.. Greia var like mye for selve prosjektet sin skyld som for lyddemping.. Har faktisk støydempingsmatter i kabinettet, men det hjelper ikke en dritt.. Får vel bare droppe detta, eller pønske ut noe sykt fantastisk smart som gjør at jeg får både kjøling og ikke så mye støy.. 7083902[/snapback] Si ifra om du finner ut av det Tror du kan tjene litt penger på det. Når det er sagt, en velkonstruert boks kan hjelpe, spesielt om det er litt bråk fra før, så om du bare gjør det for gøy, så kan det jo være et prosjekt som er verd å gjennomføre, men jeg tror ikke det er det som gir mest stillhet per tid/penge investert akkurat AtW 7083942[/snapback] Skal ta å tenke litt mer på det, og se om jeg finner på noe smart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå