Gå til innhold

cpu kjøler vekt

Quir0

Anbefalte innlegg

Jeg har gigabyte g965 ds3 hovedkort med c2d med stock kjløing men jeg har en jeg skal bytte til og den veier så mye at jeg er redd for hovedkortet.

det er an av denne typen:http://www.pcstyling.no/product.asp?numRecordPosition=2&P_ID=236&strPageHistory=cat&strKeywords=&SearchFor=&PT_ID=125

det er :Aerocool High Tower HT-102 CPU Cooler

den veier jo en halv kilo hva kan jeg gjøre med denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sendt mail til aerocool nå og de har sagt at jeg burde ta av hele kjøleren når jeg flytter på den men det blir mye jobb for jeg flytter den veldig ofte.

men går det greit for det?

dere som har zalman kjølere o.l fungerer det greit hos dere??

Min kjøler veier 680g.

Endret av Quir0
Lenke til kommentar

Hvis du legger ned kabinettet når du transporterer det så er det vel kanskje ikke så farlig...med hovedkortet nederst (kjøleren opp) da selvfølgelig! Og det følger vel med et bastykke (Se vedlegg!)?

Jeg flytter ikke mitt kabitt så mye, men har flyttet det en gang fra mamma til pappa og det fungerte helt fint! Var vel ikke lengre enn 3 km og jeg kjørte bil...

EDIT: Det bakstykke er til Zalman kjøleren min og er ikke sikkert at det ser helt likt ut på din, men det står vel beskrevet i bruksanvisningen...

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Monterte cpu kjøleren igår men den ødela for hele maskinen.

igår starta pcen og gikk helt fint med den nye kjøleren men så fikk jeg ikke start på den idag:(

Bytta tilbake til den gamle igjen da funka alt:D

hva kan være galt?

Lenke til kommentar
tempraturen igår var helt fin da jeg skrudde den fast ordentlig.

tempen gikk opp da den ikke var skrudd fast ordentlig.

7111776[/snapback]

nettopp, derfor er det en mulighet for at kjøleren har "slitt seg løs". Derfor vil jeg anbefale å følge rådet jeg kommer med i 2. post i denne tråden ;)

Lenke til kommentar

Jeg har selv denne kjøleren i min PC. Og det har ikke skapt noen problemer for meg. Har vært på lan, flytta inn i leiligheten og ommøblert uten at det har skapt noe problemer for meg. :)

ALLE kjølere som blir lagtet, er designet for å tåle å blir brukt. Men det selvsagt smart å tenke litt når du flytter på kabinettet o.l. Ninjaen min, har et veldig lavt tungde punkt, derfor kan det være så høy ;)

Lenke til kommentar
Min kjøler veier 1kg og jeg har ingen problemer. Skal jo følge med gode nok monteringsløsninger  :yes:

7118386[/snapback]

Nå vil jeg ikke ta det for god fisk, pc'en tåler fint å stå stille med en slik kjøler montert. Men slenger du kassa i Hondaen fra 1986 og drar litt skikkelig på over dumpene like uttafor Lillesand vil det nok skape problemer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...