Venerable Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvis man treffer noen interessante på byen, eller er på date med dem senere etc så skal man aldri snakke om religion. Dette har jeg hørt flere ganger, og opplevd at det ikke fungerer særlig bra. Irriterende er det også fordi det er et av mine favoritt emner å snakke om, så kanskje det er derfor jeg ikke forstår hvorfor det er så fy fy. Noen som kan forklare? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg kan ikke se at man ikke skal prate om religion på date/på byen, har selv gjort dette tidligere, men det er jo ikke alltid folk er interessert i å prate om dette på byen da, men samtidig, du får luka ut de som ikke deler den samme interessen da Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Det er vel ikke det første samtaleemnet man burde ta opp, men ettersom man blir litt bedre kjent, ser jeg ikke noe galt i å spørre om personens religiøse synspunkter. Da oppdager man gjerne også om personen liker å diskutere religion eller ikke. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Religion er ikke det letteste å diskutere når man evt. har drukket. Dessuten kan det vær et følsomt tema for mange, og det vet man jo ikke de to første gangene man snakker med dem. Også er det mange som syns det er kjedelig og ikke har noe forhold til det, så.. Finnes heldigvis mange andre ting man kan snakke om Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Unngå for all del religion, politikk og konspirasjonsteorier...! Hvorfor: det blir lett opphetete diskusjoner av det... hold det ENKELT! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvorfor: det blir lett opphetete diskusjoner av det... hold det ENKELT! 7084419[/snapback] Desto morsommere, strengt tatt Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg vil gjerne diskutere, men det er jo dumt om diskusjonen ender i småkrangling første kvelden Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg synes generelt "regler" for hva man snakker om er teit. Jeg snakker om alt og himmel og jord når jeg møter folk. Politikk og religion er interessange ting. De som påstår at man ikke skal snakke om religion påstår det sikkert fordi det er et sårt tema. Men, er det bedre at det skal komme frem senere at man er sterkt uenig på dette? Likegreit å finne ut dette tidlig. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Unngå for all del religion, politikk og konspirasjonsteorier...! Hvorfor: det blir lett opphetete diskusjoner av det... hold det ENKELT! 7084419[/snapback] Konformiteten lenge leve? Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvis man treffer noen interessante på byen, eller er på date med dem senere etc så skal man aldri snakke om religion. Dette har jeg hørt flere ganger, og opplevd at det ikke fungerer særlig bra. Irriterende er det også fordi det er et av mine favoritt emner å snakke om, så kanskje det er derfor jeg ikke forstår hvorfor det er så fy fy. Noen som kan forklare? 7083497[/snapback] Vel religion kan enten føre til sammhold, eller hat/konflikt, opp til deg Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Unngå for all del religion, politikk og konspirasjonsteorier...! Hvorfor: det blir lett opphetete diskusjoner av det... hold det ENKELT! 7084419[/snapback] Konformiteten lenge leve? 7085501[/snapback] Gjør som du vil, ingen som tvinger deg til noe Nå har ikke trådstarter spesifisert om dette er tidlig, i hookup fasen, eller om det er når man blir kjent med hverandre godt og slikt. Etter hvert synes jeg man bør kunne snakke om det, men i begynnelsen av slike ting pleier jeg å unngå det. (av dårlige erfaringer) Lenke til kommentar
Mr. Ichkitdze Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Det er et firkløver av såkalte "No-no" samtaleemner spør du meg. Fotball, politikk, religion og eks-kjærester.. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Nå har ikke trådstarter spesifisert om dette er tidlig, i hookup fasen, eller om det er når man blir kjent med hverandre godt og slikt. Etter hvert synes jeg man bør kunne snakke om det, men i begynnelsen av slike ting pleier jeg å unngå det. (av dårlige erfaringer) Jo jeg nevner at dette handler om helt i begynnelsen (kanskje ikke godt nok). Etter hvert kan man såklart snakke om det, det er helst i begynnelsen at kvinnfolka automatisk mister interessen hvis man snakker om religion, med mindre de selv er religion-freaks kanskje. Men nesten alle er jo hvertfall litt interessert i emnet. Tror aldri jeg har truffet noen som ser på religions diskusjoner som noe negativt. Alikevel er det noe som gjør at det ikke er et smart trekk når man først treffer dama. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Mine erfaringer er at de som liker å si noe om religion, som oftest sier noe folk ikke vil høre. Dette gjelder forøvrig også konspirasjonsteorier, politikk og fotball, så den firkløveren var jammen ikke dum. Jeg ser absolutt ingen grunn til å trekke frem disse emnene uansett; å diskutere med jenter er bortkastet tid. Jeg vet at jeg holder meg unna sånt, og det har fungert så langt. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Treffer du ei jente på byen. Spør henne spm som fører til at hun prater. Jenter like å prate om seg selv, eller dem fleste virker det ut som Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hæ? Er det en regel? Tåpelig Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sex først, religion senere. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Sex først, religion senere. 7091112[/snapback] Ikke om du er munk eller nonne. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Mine erfaringer er at de som liker å si noe om religion, som oftest sier noe folk ikke vil høre. Dette gjelder forøvrig også konspirasjonsteorier, politikk og fotball, så den firkløveren var jammen ikke dum. Jeg ser absolutt ingen grunn til å trekke frem disse emnene uansett; å diskutere med jenter er bortkastet tid. Jeg vet at jeg holder meg unna sånt, og det har fungert så langt. 7087469[/snapback] Du gir et eksempel i din egen post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå