Joakim Gjerde Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Har fra og med i dag bestemt meg at vær kode jeg scripter skal være valid. Både fordi det ender i en ryddigere kildekode og for å få vekk latskapen min! Hehe Men det jeg lurer på er hvordan valid det burde være. Har brukt XHTML 1.0 Har satt den på å detecte automatisk men er vist den doctypen jeg bruker. Hva burde jeg legge opp vane til å bruke? Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 XHTML er fremtiden. HTML er på vei ut, så XHTML er nok best å satse på! Selv koder jeg etter HTML4 strict, mest fordi jeg aldri har sett noen reel grunn til å bytte til XHTML og da IE ikke har direkte støtte for "X'n" så følger det med visse ulemper der også. Det viktigste er at du bruker standaren skikkelig. HTML4 strict er i realiteten det samme som XHTML bare uten XML-syntaksen. Bruk HTML kun til det den er for og bruk CSS for utsendet. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 XHTML har også andre måter å stenge tagger på. Så vis du bruker XHTML 1.0 nå, så fortsett med det. Gjerne XHTML 1.0 Strict om mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå