Gå til innhold

Seagate Barracuda IV og V

StudInc

Anbefalte innlegg

nokon som veit forskjellen på desse to diskane?? har tenkt å kjøpe to nye harddiskar på 80GB, og det ser ut som seagate er best på pris/støy....

men seagate har nettopp(?) komme med ein ny versjon som heiter V, og som kostar 200,- kroner meir...

nokon som veit om det er verdt det? bedre ytelse? mindre støy? færre plater?? lite info på sidene til seagate....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.storagereview.com

tror de bare slo seg selv med 2dB eller noe, men =)

Jeg valgte iallefall V... nye er alltid bedre og finere =)

på storagereview.com kan du velge to disker og ta head-to-head comparison (inne på database) de har bare 80gb IV og 120gb V der, men sammenligner du de så slår Vden på de fleste områder ja..

Men WD 8mb cache diskene er MYE kjappere enn seagate jeg ville valgt kun seagate vis jeg ville ha den ultra stille..

Seagate 120gb V ligger på 37dB ca og WD 120gb 8mb cache 47dB..

seagate er vel litt under i pris også (8mb cache diskene er dyre)

Lenke til kommentar

takker for svarene....

blir nok V da :wink:

PS: har ein 80GB WD 8MB no, og den er IKKJE stille.... er rett nok ikkje så mykje støy, men det er nok når du sover i samme rom....

blir nok solgt på qxl når dei ny diskane er på plass.....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 13:32, skrev milkwood:

tror de bare slo seg selv med 2dB eller noe, men =)

2dB er ikke bare! Husk at dB skalaen er logaritmisk, dvs at 3dB er en dobling av lydnivå!

Støyen fra V serien er dermed ned mot halvparten så kraftig som fra IV serien som er stille...

Hvis du samtidig henger den opp i en novibes ramme fra microplex så kan du glemme å høre den.

Det er ikke nødvendig å henge den opp i ramme, for den er stille nok fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...