Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett fra modem, fungerer, fra router, nopp

Anbefalte innlegg

Hey

Har i dag installert internatt fra CanalDigital fra Telenor som vi hadde...

I dag var montøren her med det nye Thomson modemet som vi skulle starte å bruke... Så senere, når faren min prøvde å komme seg inn på nettet, koblet fra modemet, til router, og vidre delt til pcene... Så fungerer det ikke... Når vi tar nettet dirkete fra modemet, da fungerere det..

Montøren sa noe om at vi måtte gjøre så routhern ikke blokkerte noe for modemet eller noe... altså, at routern måtte stå "i fri" og godta alt...

Jeg har vært inne på routern min, og deaktivert ALT som heter noe med blockering.. Men det fungerer forsatt ikke.. =S

Noen som har peiling på hva detta er?

Trenger svar fooort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joa.. Men nå har jeg et annet problem.. Nå kommer jeg meg IKKE inn på routern, og den har låst seg helt.. Har latt den være uten strøm en liten stund også.. Men ingen ting hjelper... Den har slått seg helt helt... Hva må gjøres? =S

Edit: Det er ingen hull der du kan resette den på routern... =s Bare tilkobling til strøm, WAN og 4 slots ut.. Det er alt...

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar
Du har kabel fra LAN - PC og ikke WAN - PC ?

Bruker du korrekt strømforsyning?

7084911[/snapback]

Hm.. Det jeg har gjort nå så det fungerer, er at jeg tar ledningen fra modemet, og dirkete til pcen min, altså, fra Efternett eller hva det heter, til pc... Men før i dag, før han monteringsduden kom, så virket alt som det skulle da jeg hadde fra den greia i veggen, til modemet, og fra modemet til WAN i router, og videre fra router til de 4 LAN utgangene ( til pcene )

Nå = Eftnett - PC

Før når d fungerte = Eftnett - WAN - LAN

Vet ikke om du forstår men.. Prøv.=p

EDIT:

Bilde over ble fucked da nettet datt ut.. Noe som skjer ofte nå... Utrolig ustabilt..

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar
koble nettverksledningen fra "modemet" fra canal digital til en LAN port på din router..  og ikke bruk WAN porten.

7085118[/snapback]

Så... Kobler jeg ledningen fra modemet til en lan port på routeren, så kan det hende at det går mens det ikke går via WAN?? Prøver nå..

Lenke til kommentar
Jeg tenkte du skulle koble PC til LAN på router for å se om du fikk kontakt når du ikke hadde noe tilkoblet i WAN på routeren.

7085149[/snapback]

Gjør jeg dette, og går i cmd og skriver ipconfig, så kommer det ikke opp noe adresse... Pluss at hvis jeg prøver å koble meg opp til 192.168.1.254 som adressen er.. Så står den bare å jobber i 5 min, så kommer det " siden kan ikke vises "

Data er noe dritt når det først starter å bugge!! =p

Lenke til kommentar

Nei... Prøv å koble KUN en ledning fra PC til LAN på routeren. Ta ut ledningen som går til WAN.

Slå av og på routeren og skriv ipconfig i dos.

Får du ikke opp en adresse som = 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 så resetter du routeren.

Du tar da en penn og stikker spissen inn i et lite hull ved strøminntaket. Hold den der i 15 sekunder og se at lampene foran blinker.

Prøv på nytt å logge på routeren.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
Nei...  Prøv å koble KUN en ledning fra PC til LAN på routeren.  Ta ut ledningen som går til WAN.

Slå av og på routeren og skriv ipconfig i dos.

Får du ikke opp en adresse som = 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 så resetter du routeren.

Du tar da en penn og stikker spissen inn i et lite hull ved strøminntaket.  Hold den der i 15 sekunder og se at lampene foran blinker.

Prøv på nytt å logge på routeren.

7085287[/snapback]

Ahh.. Okey.. Menneh... Det med den pennen.. Det fungerer dårlig... Veldig dårlig.. Fordi er ikke noe reset på den... =/ Andre måter å få den til å resette? Kaste den i bakken? tråkke på den? hehe, neida.. Vurderer å kjøpe en ny router i morgen.. Den er 3 år gammel, stått på døgnet rundt hele tiden.. har gjort sitt sikkert..=) Men, lurer forsatt på hva som problemet kan være.. Kan vel skje alle??

Lenke til kommentar
Den kan jo være defekt, eller at strømforsyningen er ødelagt.

Har du et måleinstrument så kan du jo måle om du har korrekt likespenning i pluggen.

Hvis du finner et batteri inne i routeren, så kan det være en ide å ta det ut ett minutt og sette det på plass igjen...

7085567[/snapback]

Sant det du sier... Noe kan være defekt... Men, man får jo en router for 300-400 spenn i dag... Og man kjøper det ikke ofte... Så.. Kjøper heller ny imorgen og ser på routern senere... Den fortjener pause.. =)

Kan hende jeg fyrer opp denne tråden igjen hvis det skjer noe annet dritt imorgen med den nye routeren...

Men, takk for alle svar=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...