Wackee Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=36431 Hvordan ser dette ut? Trenger hjelp til dette: Må ha et TV-Kort også! TV-kortet må ha mulighet for å drive med to applikasjoner samtidig! F.eks. å ta opp et program mens man ser på et annet! Noen som vet om et bra et? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Skal du bruke den der maskina til gaming og? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Litt ja! Hvordan det? Lenke til kommentar
snarius Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Tenkte berre at den hadde vore overkill til berre TV og slikt. Eg trur du kunne ha spart litt ved å kjøpe eit billigare grafikkort og ein billigare CPU, men det spørs jo kor mykje du spelar og kva spel du spelar. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 CPU trur eg at eg har slik som den er! Er usikker på om eg treng så godt skjermkort, skal ha det opp på projektor og skal bruke det på LCD skjerm. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Er det noen som har innspill til grafikkkortet? Vil veldig gjerne vite om det passer til mitt bruk. Eg har ein ganske god heimekino med gode komponentar (sjå signatur). Og vil nødig at pga at eg vil spara nokon hundrelappar på grafikkkoret skal vera "flaskehalsen" i anlegge! Ellers så vil eg veldig gjerne høyre om nokon som veit om eit BRA Tv kort med dei krava som nemt ovenfor! Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=36431 Da har eg oppdatert varene! Passar dei komponentene ilag? Er det noko eg har gløymt/bør endrast på? William Lenke til kommentar
snarius Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Du må dele handlevogna for at andre skal kunne sjå ho Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Sånn! http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=36431 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Du bør spille mye for at den maskinvaren skal være verdt prisen.. HTPC overkill deluxe Her bruker jeg integrert skjermkort til projektor, Semphron 2800+, 512MB minne og alt fungerer glatt. Litt oppgradering på min maskin gjør at den også kan spilles med. Hvilken oppløsning har du på projektoren og hvilken størrelse/oppløsning er det på LCD skjermen? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Kremt, kanskje litt overkill ja! Projektoren er en Hitatchi PJ-TX200 med oppløsning på 1280 x 720. Oppløsning på skjerm ser du på oppsettet, er ikkje heilt sikker her og nå! Kanskje jeg kan kutte litt ned på specs. men jeg vil at PC skal holde mål lenge! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 1680 x 1050 i oppløsning kan kanskje forsvare kjøp av kraftig skjermkort. Som jeg ser oppsettet ditt så er det en gamer PC som også skal brukes som HTPC, ikke omvendt Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hehe Som du ser, har jeg valgt et relativt billig lydkort, satser på at reciever gjør jobben! Men kunne du/noen andre satt opp et kanskje litt rimeligere oppsett? Som har det som trengs. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Skal du overklokke eller kjøre stock? Hva med et HTPC kabinett? Har et Thermaltake Mozart her og det er supert, mye plass (vanlig ATX og plass til 5 harddisker) og ser skikkelig bra ut på stuen. Fulgte også med iMon fjernkontroll og LCD display + iMON og iMedian programvare.. Siden du bare skal spille "litt" så ville jeg kanskje gått for noe som dette istedet: *E6300 og en stille kjøler (f.eks Zalman) *7600GT eller 7900GT (helst passivt kjølt skjermkort pga HTPC) *Billigst mulig hovedkort med 965 chipset om du ikke skal overklokke. 1GB "value" minne om du ikke skal drive med avansert bilde/film redigering eller spille BF2 og ikke overklokke * 2stk 250GB harddisker istedetfor en på 400GB, koster ca det samme (mest GB pr KR med 250GB diskene) *Glem lydkort og bruk optisk ut på hovedkortet om du skal bruke surround-anlegget ditt (de aller fleste er godt fornøyd med de integrerte, og tviler sterkt på at det fra Trust er stort bedre. Og så et lite OBS, om du skal bruke M$ sitt remote keyboard så MÅ du kjøpe fjernkontrollen også, det følger ikke med IR mottager når du kjøper tastaturet Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Skal du overklokke eller kjøre stock? Hva med et HTPC kabinett? Har et Thermaltake Mozart her og det er supert, mye plass (vanlig ATX og plass til 5 harddisker) og ser skikkelig bra ut på stuen. Fulgte også med iMon fjernkontroll og LCD display + iMON og iMedian programvare.. Siden du bare skal spille "litt" så ville jeg kanskje gått for noe som dette istedet: *E6300 og en stille kjøler (f.eks Zalman) *7600GT eller 7900GT (helst passivt kjølt skjermkort pga HTPC) *Billigst mulig hovedkort med 965 chipset om du ikke skal overklokke. 1GB "value" minne om du ikke skal drive med avansert bilde/film redigering eller spille BF2 og ikke overklokke * 2stk 250GB harddisker istedetfor en på 400GB, koster ca det samme (mest GB pr KR med 250GB diskene) *Glem lydkort og bruk optisk ut på hovedkortet om du skal bruke surround-anlegget ditt (de aller fleste er godt fornøyd med de integrerte, og tviler sterkt på at det fra Trust er stort bedre. Og så et lite OBS, om du skal bruke M$ sitt remote keyboard så MÅ du kjøpe fjernkontrollen også, det følger ikke med IR mottager når du kjøper tastaturet 7092796[/snapback] * Fungerer fjernkontrollen med WMC? * Har ikkje tenkt på overklokke nei * Driver litt med film og bilderedigering, + at jeg spiller BF2, så tror jeg holder meg til 2 GB RAM * Det med hovudkortet hørtest greitt ut, men er ikkje sikker på om det er optisk ut på det hovudkortet eg har valgt. * Kanskje eg kan velga ein billigare prossesor, men dog i Intel Core Duo serien William Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Fjernkontrollen funker i MCE ja, er vel beregnet til det som tastaturet. Microsoft Fjernkontroll for Media Center 2005 m/text E6300 er Core 2 duo Hovedkortet er jeg ikke sikker på, let etter billigst mulig med 965 chipset som har digital utgang.. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Takker for hjelpen! Nå må jeg bare ha respons på TV-kortet! Kommer tilbake med nytt oppsett om kort tid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå