Joakim Gjerde Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Kjører en win2k3 server. Denne blir brukt til både ftp, http, vpn og filserver. Det jeg er ute etter nå er et program/tjeneste som kan logg føre hva som skjer. Vil ikke vite i detalj hva som skjer. Det viktigste er rett og slett i forhold til om den restarter og eventuelt brudd med internett. Det jeg egentlig kunne tenkt meg er at hvis servern mister internett tilkoblingen så blir det sendt en melding til telefonen min. Men har ikke funnet noe løsning for dette. Da koster det i såfall mye penger. Noen som har noe ninja trisk i forhold til dette? Det beste hadde vært om ting hadde blitt logført i en flatfile, da kunne jeg publisert den på cms systemet jeg har (nettbasert) Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Du har mye logging i eventloggen, og over det kan du bruke system monitoren. Dermed kan du lage overvåkning med varsling på epost. Denne kan du f.eks sette til mobilpost og badabim. For nedetid på nettverk kan du evt. koble til modem, og gjøre akkurat det samme. Da vil du ha noen sekunders forsinkelse fra inntreffelse til meldingen kommer på telefonen din. Restart..?? Hva slags server har du..?! Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Hehe, Tenkte ikke på restart i den forstand. Men har hatt noe problemer i forhold til strømnettet, at strømmen går. Da starter maskinen automatisk når den får strøm, derav restart. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Vil i hovedsak kun ha eventuelle restarter og nettverksbrudd i loggen. Og helst da i en txt fil for å kunne publisere det. Vet noen om noen måte å gjøre dette? Mvh Joakim gjerde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå