tek73 Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 spm 1 spørsmålet er enkelt bør man ha to partisjoner til linux. spm 2 kan man skjule linuxen for windowsen og motsatt i et fleroperativsystem. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 01:31, skrev tek73:spm 1 spørsmålet er enkelt bør man ha to partisjoner til linux.spm 2 kan man skjule linuxen for windowsen og motsatt i et fleroperativsystem. 1 - Ja, en hoved og en swap (swap er liksom "ekstra minne", men på HD) 2 - Windows finner ikke Linux partisjoner, og i Linux MÅ du mounte de for å kunne lese ifra de i det hele tatt, og NTFS tror jeg Linuxkjernen bare har lesestøtte for hittils. FAT32 tror jeg Linuxkjernen kan lese OG skrive til, dog har jeg ikke prøvd det selv, men jeg synes å huske at det sto et sted... [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-11-06 01:42 ] Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Du kan skriver og lese til FAT32 partisjoner uten problem, MEN til NTFS er det som sagt hovedsaklig lese-støtte, man kan aktivere skriving til NTFS men da er det stor sjanse for at alt på partisjonen forsvinner(!). Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hvis du skriver til NTFS i linux, så må du kjøre ntfsfix etter at du har unmountet den, så kjører windows sin scandisk og retter opp resten av skaden. For å si det kort: ALDRI skriv til ntfs i linux! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 man MÅ ikke ha staver for å gå langrenn heller, men det hjelper. Lenke til kommentar
Stim Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Anbefaler at du har en egen partisjon for /home. Hvorfor....: Slike at du beholder mail og andre private ting uten å legge tilbake backup om du skulle finne på å legge inn på nytt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 jeg installerte linux og windows. den linux distroen jeg installerte den gangen var Sot Linux 2002, når installasjonen var ferdig å jeg startet linux, så fant linux windows partisjonen min automatisk. jeg vet ikke om det er flere distroer som finner windows partisjonene automatisk, men det gjorde iallefall sot linux. dette var bare et hint. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Gjør ikke Mandrake 9.0 det samme? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 17:21, skrev Dj_Offset:For korte eller for lange staver kan jo fort bli et handicap da :smile: Joa, menne de hjelper deg uansett med å holde balansen. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Joa, men om man snubler i stavene så har man ikke noe på ski å gjøre uansett! Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 14:51, skrev Dj_Offset:Ergo drit i Linux! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Dj_Offset på 2002-11-07 14:53 ]</font> Hva **** har linux med langrenn å gjøre?? :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå