jevel Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Synes dette blir litt lettvint og tilfeldig, jeg. En hvilken som helst noldus kan gi en dyktig og erfaren bruker enere og tiere om hverandre... I tillegg så har jeg en mistanke om at det ofte blir gitt poeng på et litt snevert referansegrunnlag. Det hadde vært mye bedre hvis man kunne ha "ratet" poster i stedet for. Så utarbeides brukerens karakter etter gjennomsnittskarakter på poster delt på antall poster. På den måten blir det rettferdig både for dem med høyt og lavt volum. En sideeffekt av dette er at det blir vanskeligere å påvirke den enkelte brukers karakter, samt at det åpner for en ny rating. Topp ti tråder basert på karakterer gitt av lesre... :smile: Det var i alle fall mine 10 øre.... (Jada, vet. Det er slutt på de tider, men jeg har nettbank!) -KJ Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 For meg kan man kutte ut både karaktertingen og antall meldinger-tingen. Det er egentlig uvesentlig, IMO. Men jeg er enig med det du skriver først, at karaktersettingen på brukere kan være veldig tilfeldig og ofte på galt incentiv. Hvor mange er det som bruker frames-forumet forresten? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Hvor mange som bruker frames forum er vel ikke en faktor her? Karakterer vises på det "vanlige" forumet også, de... :smile: -KJ EDIT: Det hadde i allefall jeg drømt..... Stryk siste. _________________ [f]orum [ endret av jevel den 2002-11-06 01:16 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Åh? Hvor? Hvor gir man folk karakterer på forum.hardware.no? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 syntes frames forumet er utrolig tungvint jeg da. Kanskje fordi jeg ikke har brukt det noe særlig. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: LarsC skrev (2002-11-06 01:15):Åh? Hvor? Hvor gir man folk karakterer på forum.hardware.no? http://forum.hardware.no/frames/ Det er en egenutviklet versjon av forumet. Personlig bruker jeg bare den :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Jeg vet at det er tidlig, men jeg tror du må lese tråden en gang til. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå