xanonymx Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Jeg har "mistet" 8 GB av plassen på C partisjonen. Det står at det er 17GB i bruk, men når jeg merker alle filene (inkl. operativ- og skjulte filer) så står det at det er 9GB. Så da med et lett regnestykke så skjønner man at det 8 GB man ikke finner ut hvor har blitt av. (Det ligger ikke i papirkurven). Plassen har forsvunnet i løpet av helgen. Vett ikke om dette kan være grunnen, men det er det jeg tror): Søsteren min koblet til mobilen (tror det er en Nokia) og overførte bilder til maskinen. Men når hun gikk inn i en bestemt mappe så fikk hun opp en blå skjerm med hvit tekst (hetter vel blue-screen?) så måtte hun restarte maskinen. Jeg klare ikke huske hva som stod på skjermen, så jeg tenke å fremkalle blue-screenen nå for å se hva som stod. Men nå fikk fikk jeg så klart ikke det frem, så dermed vett jeg ikke hva jeg bør google etter. Så jeg lurer på om det er noen som har noen anelse om hva jeg kan gjøre. Jeg har lyst å få fikset dette problemet uten å måtte formatere og reinstallere windows. Har forresten WinXp home SP2 (hvis det har betydning) Endret 20. oktober 2006 av xanonymx Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg kom på, siden systemgjennoppretting er aktiv, er det da mulig at jeg kan klare å fikse problemet med å gå "tilbake i tid". (Det er heller ikke systemgjennoppretting som bruker alt plassen, er kun tildelt et par %). Men er der noen negative sider med systemgjennoppretting? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Trykk start og deretter kjør. Skriv cmd og trykk OK. I det svarte vinduet som kommer opp skriver du chkdsk /F og trykker enter. Svar Ja på om du vil kontrollere ved neste omstart og start maskina på nytt. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Det har jeg allerede prøvd, brukte ikke kjør metoden men egenskaper på c og på verktøy. Men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) sjekk om disken har blitt "upartisjonert". hadde mista 3 gb ved at hadde blitt det. Kontrollpanel/Ytelse og vedlikethold/administrerene verktøy/datamaskin behandling og inpå der går du under Storage på Disk Management og se etter unpartisoned space. Prøv dette før du formaterer hvertfall. Endret 16. oktober 2006 av Toffer91 Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Det er ikke problemet, men takk for svar. Tar i mot alle tips. Men er der noen negative konsekvenser med å ta systemgjennoppretting noen dager tilbake? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Slettet, forandret mening. Endret 16. oktober 2006 av hårek Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvis jeg tar systemgjennoppretting kan jeg gå fram i til i dag (siste gjennoprettingspunkt) igjen hvis det ikke hjelper? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Tviler på at det hjelper. Høyereklikk på partisjonen->Properties->Tools->Checkdisk Huk av begge to, la datamaskinen starte på nytt, og la den fullfør checkdisk, kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har prøvd det, men det hjalp ikke. Men takk for tips. Er det noen andre som har noe ideer? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg velger å tro at det er systemgjennoppretting som har det du mangler. Ellers bedre sagt at du mangler egentlig ikke noe men at du savner plass på disken. Om du merker alt som du har gjørt vil systemgjenoppretnings % spiser opp mye, uten at det kommer under når du merker mappene og alt det der. Så for å kontrollere det, velg å deaktivere systemgjenoppretning for stasjon C:. Se da på egenskaper for C:. Er den samme som før? Lenke til kommentar
Dirhael Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det beste tipset jeg kan gi, er å laste ned SpaceMonger. Det vil gi deg en grafisk representasjon av hva som tar plass på disken, noe som burde gjøre dette enklere å løse Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Skru av dvalemondus og systemgjenopretting. Samt kan du skru ned vituelt minne viss du ikke bruker så mye av det. Kan også hende windows har spærret av bad sector på disken din. Dette for å unngå at du lagrer noe der det er skade på disken, slik at du slipper å få at filen ikke kan slettes/åpnes Endret 18. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg prøvde programmet SpaceMonger, og det hjalp meg. Jeg har et annet program som funker nokså likt dette, men det klarte ikke å vise hvor det var, selv om det viser restore mappene. Så takk skal du ha CodeXP, og alle andre som har prøvd å hjelpe meg. Men det jeg lurer på nå, kan jeg bare slette de mappene? I følge opplysningene når de ble opprettet stemmer det ganske godt med når mobilen var tilkoblet. Så nå vett jeg også hva som gjorde utslaget. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 hvis alt fungerer greit, så du kan bruke Diskopprydding/fleire alternativer og velg systengjenoppretning og rydde opp for alt untatt den siste. Om du har ikke en siste, opprett en fersk og rydde etterpå. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 De Axxxxxxx.sys filene tilhører jo til systemgjennoppretting da. Ta å deaktiver systemgjennoppretting på alle disker. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Takk for svar, skal gjøre det. Men litt rart at det bruker så mye av plassen når det egentlig bare er satt av 2,4GB til det. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Ville bare si at jeg slo av systemgjennoppretting på alle disker og da fikk jeg all plass tilbake, hvis noen andre lurer på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå