MiniGod Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har UPnP på ruteren min, og jeg har åpnet porter. Det er en SpeedTouch 585, fått fra NextGenTel etter å ha bestilt ADSL 2+. UPnP står for Universal Plug and Play. Plug and Play? Mener de det bare er å åpne porten til den riktige lokale IPen, så funker det? Det funker hvertfall ikke. Hva mer enn å åpne porten må jeg gjøre for at UPnP skal funke? Har prøvd å restarte ruteren. Men nei.. funket ikke da heller. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Poenget med upnp er at du skal slippe og åpne porter selv. In order to use Universal Plug and Play, follow these steps: 1. Activate UPnP in your router/ DSL modem. 2. If you are using an old mod or a mod with an old UPnP(ionix,Xtreme) code, re-enable the UPnP service in your operating system if it is disabled (some system tweaking tools like XP-Antispy (http://www.xp-antispy.org/) disable it by default). -> In some new Mods(morph/emuleespana based) this is not necessary because they don't use Windows XP's service for UPnP functionality. 3. Enable UPnP in your Personal (Software) Firewall. 4. Activate it in your program. Endret 16. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 1. Det har den vært hele tiden. 2. Jeg har ZoneAlarm Suite. Blokker den det? hvordan tar jeg av blokkingen? 3. Windows firewall? Eller... ZoneAlarm? 4. Hvordan aktiverer jeg det i et program. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Du får se i preferences etter upnp. Eks: I utorrent kan du i 'tilkoblinger menyen' krysse av for UPNP og at utorrent skal legges til i windowsbrannmurens unntak. Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Finnes ikke i det jeg skal bruke den til... Dette var bare teit. Hva skjer hvis jeg tar det av. Eller... er det... lettere? :S Lenke til kommentar
MiniGod Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvordan funker det uten UPnP? Er det lignende funsjon som netopia 3351? xD Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Bare dropp upnp. Ta en titt på http://www.ngtforum.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå