Vidar Busk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Tingen som skjer er det at Kort produsentene overgår spillprodusentene Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 ja, det e sant det. :!: men noen ska jo absolutt ha det beste Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 veldig godt poeng det med skjerm.ikke vittsi å bruke masse penger på skjermkort. Når skjermen ikke holder mål og er en 19 tommer. Skjermkortet vennen min ska kjøpe hadde vel fint klart de nyeste spillene på en 30 tommer i beste kvalitet 7082941[/snapback] ikke tale om! Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 veldig godt poeng det med skjerm.ikke vittsi å bruke masse penger på skjermkort. Når skjermen ikke holder mål og er en 19 tommer. Skjermkortet vennen min ska kjøpe hadde vel fint klart de nyeste spillene på en 30 tommer i beste kvalitet 7082941[/snapback] ikke tale om! 7082997[/snapback] kansje en smule overdrivelse...... Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 veldig godt poeng det med skjerm.ikke vittsi å bruke masse penger på skjermkort. Når skjermen ikke holder mål og er en 19 tommer. Skjermkortet vennen min ska kjøpe hadde vel fint klart de nyeste spillene på en 30 tommer i beste kvalitet 7082941[/snapback] ikke tale om! 7082997[/snapback] Ville gått for 20 tommer jeg altså.. Eller selv ville jeg tatt 19, personlig liker jeg ikke så UBER høy oppløsning Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Alle sier at du burde vente til Direct X 10 kortene kommer ut. Spørr du meg...Så drit i det De første kortene som kommer ut kommer til å være dyre og "dårlige". Og ingen gode spill kommer til å bli laget til det før i Slutten av 2007 minimum. Men kortene kommer jo til å kicke ass, men da 1-2 måneder etter de første sitt release kommer de til å lage enda bedre enda billigere... Så jeg sier kjøp heller bra kort nå, masse spill som kommer ut som støtter DX9. 7082907[/snapback] eh..Det første spillene er faktisk å vente i år , eller første del av 2007. Hørt om flight sim X og Crysis? Dessuten gir debedre ytelse på directx 9 spill enn dagens kort. Skal ikke ta opp noe debatt om det nå, men å si at de kortene er dårlige, er som å si kjøp tv uten HD i dag- det er bare dumt! - Det er en grunn til at du må kjøpe helt nye kort nå for å nyte herligheten, i motsetning til forrige gen der det fulgte med en oppdatering på cdem til et spill du nettopp har kjøpt. Endret 16. oktober 2006 av Andreas045 Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Alle sier at du burde vente til Direct X 10 kortene kommer ut. Spørr du meg...Så drit i det De første kortene som kommer ut kommer til å være dyre og "dårlige". Og ingen gode spill kommer til å bli laget til det før i Slutten av 2007 minimum. Men kortene kommer jo til å kicke ass, men da 1-2 måneder etter de første sitt release kommer de til å lage enda bedre enda billigere... Så jeg sier kjøp heller bra kort nå, masse spill som kommer ut som støtter DX9. 7082907[/snapback] eh..Det første spillene er faktisk å vente i år , eller første del av 2007. Hørt om flight sim X og Crysis? Dessuten gir debedre ytelse på directx 9 spill enn dagens kort. Skal ikke ta opp noe debatt om det nå, men å si at de kortene er dårlige, er som å si kjøp tv uten HD i dag- det er bare dumt! - Det er en grunn til at du må kjøpe helt nye kort nå for å nyte herligheten, i motsetning til forrige gen der det fulgte med en oppdatering på et spill du nettopp har kjøpt. 7083051[/snapback] Nei nei, du missforstår. Etter hva jeg har hørt så vil Crysis støtte DX9. Jeg mener det at: Spill som "bygges" for DX10 motoren kommer ikke til å komme ut for noen halvår eller år etter Next gen kort. Du vil liksom ikke se Call of Duty 4 på slutten av 2007 i full glans. Jeg ville ventet litt med DX10 serien, det å kjøpe nvidia kort for 4000kr+ ville vært bortkasta men et ati feks? X1950XTX for 3500? ikke så ille imo, selv om det er forsåvidt liten forskjell. Og kommentaren om TV: kan ikke sammenlignes... Ser moralen din, men det er to helt forskjellige ting egentlig Redigert: Sier ikke at DX10 kortene kommer til å være dårlige, men første kortene er alltid masse feil med. Endret 16. oktober 2006 av Rubymj Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Alle sier at du burde vente til Direct X 10 kortene kommer ut. Spørr du meg...Så drit i det De første kortene som kommer ut kommer til å være dyre og "dårlige". Og ingen gode spill kommer til å bli laget til det før i Slutten av 2007 minimum. Men kortene kommer jo til å kicke ass, men da 1-2 måneder etter de første sitt release kommer de til å lage enda bedre enda billigere... Så jeg sier kjøp heller bra kort nå, masse spill som kommer ut som støtter DX9. 7082907[/snapback] eh..Det første spillene er faktisk å vente i år , eller første del av 2007. Hørt om flight sim X og Crysis? Dessuten gir debedre ytelse på directx 9 spill enn dagens kort. Skal ikke ta opp noe debatt om det nå, men å si at de kortene er dårlige, er som å si kjøp tv uten HD i dag- det er bare dumt! - Det er en grunn til at du må kjøpe helt nye kort nå for å nyte herligheten, i motsetning til forrige gen der det fulgte med en oppdatering på et spill du nettopp har kjøpt. 7083051[/snapback] Nei nei, du missforstår. Etter hva jeg har hørt så vil Crysis støtte DX9. Jeg mener det at: Spill som "bygges" for DX10 motoren kommer ikke til å komme ut for noen halvår eller år etter Next gen kort. Du vil liksom ikke se Call of Duty 4 på slutten av 2007 i full glans. Jeg ville ventet litt med DX10 serien, det å kjøpe nvidia kort for 4000kr+ ville vært bortkasta men et ati feks? X1950XTX for 3500? ikke så ille imo, selv om det er forsåvidt liten forskjell. Og kommentaren om TV: kan ikke sammenlignes... Ser moralen din, men det er to helt forskjellige ting egentlig 7083094[/snapback] Du har litt riktig - Crysis vil støtte DX9, men det vil oxo bli lagt ut en oppdatering, eller så følger det med på cden for DX10 brukere, som da vil få en del bedre graffikk. Hvis du ser noen av videoene, er de fra DX10 motoren. Hvorfor tror du Crysis kaller det next gen? At det er DX10 på spillet er det som gjør det så spesielt. Samme med Flight sim X, når vista kommer ut vil det bli lagt ut en oppdatering til DX10 brukere. Dessuten hvis du har sett forskjellen på DX9 og 10, så vil du nok angre hvis du bruker 5000 på et kort i dag. Da sier jeg heller at du bør kjøpe et billig kort, og et kjøpe DX10 kort om noen månder. "Crysis uses the CryEngine2 graphics engine. CryEngine2 was devoloped by Crytek, makers of Crysis. CryEngine2 is the first completed engine that uses DirectX10 (and DX9). I've compiled some information on CryEngine2 and how it will improve your gaming experience" Recommended Requirements CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D) Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent RAM: 1.5Gb HDD: 6GB Internet: 512k+ (128k+ upstream) Optical Drive: DVD Software: DX10 with Windows Vista Endret 16. oktober 2006 av Andreas045 Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Stemmer nok helt sikkert, men nå går vi litt offtopic her. Men uansett, JEG personlig mener at du burde gå for DX9 kort nå. Spørs hva du\vennen din skal spille. Dx10 kommer til å eie, men du må huske: Det er spillutviklerene som utvikler Spillmotoren Ikke kortet. Kortet bare leverer Lenke til kommentar
isakm Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Den matten som han hadde valgt er ikke av stål for han som trodde det. Den er av litt småruglete hardplast. Jeg har hatt tusen musematter, men husker ikke hvordan de er lenger, for denne er så deilig! BTW, matten er Steelpad S&S SK version... Jeg har også Copperhead sammen med denne matten, og for å si d sånn så treffer jeg ikke annet enn hodet nå -isaksn- Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Stemmer nok helt sikkert, men nå går vi litt offtopic her. Men uansett, JEG personlig mener at du burde gå for DX9 kort nå. Spørs hva du\vennen din skal spille. Dx10 kommer til å eie, men du må huske: Det er spillutviklerene som utvikler Spillmotoren Ikke kortet. Kortet bare leverer 7083141[/snapback] Ja spørs hvor kresen du er. Tror du blir godt fornøyd med et DX9 kort, men for oss inkludert meg som vil ha det nyeste, er et DX10 kort valget. Men skjønner poenget ditt;) Tror nok det er bra nok for han som skal kjøpe:D Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Stemmer nok helt sikkert, men nå går vi litt offtopic her. Men uansett, JEG personlig mener at du burde gå for DX9 kort nå. Spørs hva du\vennen din skal spille. Dx10 kommer til å eie, men du må huske: Det er spillutviklerene som utvikler Spillmotoren Ikke kortet. Kortet bare leverer 7083141[/snapback] Ja spørs hvor kresen du er. Tror du blir godt fornøyd med et DX9 kort, men for oss inkludert meg som vil ha det nyeste, er et DX10 kort valget. Men skjønner poenget ditt;) Tror nok det er bra nok for han som skal kjøpe:D 7083165[/snapback] Tror Crysis på både x10 og x9 er Gamers våte drøm uansett Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 hadde vært fint hvis noen med litt peiling kunne lage en bedre utgave av oppsette. foreksempel skifte ut en litt svakere prosessor i bytte mot en litt bedre skjerm. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 hadde vært fint hvis noen med litt peiling kunne lage en bedre utgave av oppsette. foreksempel skifte ut en litt svakere prosessor i bytte mot en litt bedre skjerm. 7083918[/snapback] Det er jo utrolig mye penger å spare hvis du går ned fra E6700 til E6600 (Intel Duo core 2). Fikk samme rådet selv, brukte pengene på bedre strømforsyning og kjølere, samt kort Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) ja, det e det beste rådet eg har fått hittil det med å skifte ut prosessor. Endret 16. oktober 2006 av FnTor Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 ja, det e det beste rådet eg har fått hittil det med å skifte ut prosessor. 7084053[/snapback] Men husk, dette er din data, ikke la deg bli ALT for forandret målbevist av hva folk sier her. Ta tekniske råd, og hvordan du kan spare penger, men alt i alt : Husk du skal være fornøyd Data er som dette her : Dagens nyhet er morgen dagens søppel Derfor burde du enten betale mye en gang, bytte ut senere, eller betale mindre og bytte ut regelmessig. Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 nå er det faktisk ikke min pc. en kompiss av meg som jeg hjelper. har snakket med han. Idioten vil ikke skifte ut prosessoren sin. Men har hørt på rådene med bedre skjerm, strømforsyning, ny CPU kjøler, bedre ram. men ville ikke bytte ut kabinette, tastaturet, og som sagt i sted prosessoren. :!: penger var hvist ikke noe problem for han... Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 nå er det faktisk ikke min pc. en kompiss av meg som jeg hjelper. har snakket med han. Idioten vil ikke skifte ut prosessoren sin. Men har hørt på rådene med bedre skjerm, strømforsyning, ny CPU kjøler, bedre ram. men ville ikke bytte ut kabinette, tastaturet, og som sagt i sted prosessoren. :!: penger var hvist ikke noe problem for han... 7084299[/snapback] Ja noen er bare heldige xD Nei men da så, hans penger, ikke våre Men det lønner seg Lenke til kommentar
FnTor Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 :!: jaja.... har litt problemer med å finne en bedre skjerm til en ok pris. og den som e valgt e ganske bra i den prisklassen denne skjermen er jo syko skjerm. Han burde jo velge denne fremfor god prosessor...? bare vanskelig å overtale han til å skifte når har først har blitt forelsket i den http://www.dinside.no/php/art.php?id=306034 noen som hvet om noen gode skjermer som til ca. 3-4000? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Men som jeg sa tidligere, Bytt PSU for guds skyld, Mist 600W, eller Hiper 580W er noen gode valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå