Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Heisann, vi er tre grundere som er i oppstartsfasen med å etablere eget firma. Behovet for hjemmeside er tilstede. Vi er ikke kjent med den teknologien, og har blitt kontaktet av et firma som heter "Norpartner". De vil selge oss en pakke som inneholder: Webhost, utvikling og serv av hjemmesiden. De tilbyr seg å lage hjemmesiden "gratis", mot at de får bruke oss i reklameøyemed i distriktet. Total kostnad vil for vår del være ca. 5000 kr i året. Vi har full medbestemmelse i utformingen av siden, men ikke for senere endringer i design ... Høres dette ut som en god avtale? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hva får du med av diverse på serveren? i forhold til subdomener, antall epost, databaser og lignende? Jeg er riktignok ikke inne i bedriftsmarkedet, men jeg synes at 5000 i året er dyrt. Jeg ville heller brukt litt mer penger på selve siden nå, mot å ha lave driftsutgifter senere Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Hva får du med av diverse på serveren? i forhold til subdomener, antall epost, databaser og lignende? Jeg er riktignok ikke inne i bedriftsmarkedet, men jeg synes at 5000 i året er dyrt. Jeg ville heller brukt litt mer penger på selve siden nå, mot å ha lave driftsutgifter senere 7082365[/snapback] Vet ikke, men dine tips noteres, for sjekking .. Takkar! Synes det høres litt dyrt ut selv, men er som sagt amatør på området. Hvis vi skulle gjøre dette selv, hva/hvem er riktig adresse for webutv? Edit: Kom gjerne med innspill på hva vi bør klagjøre med lev. før avtale, slik som Lomz nevner (sobdom,epost, databaser osv) Endret 16. oktober 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 For Webutvikling så er jo forumet her, og på NorskWebForum steder du kan begynne å lete etter noen som vil tilby sine tjenester, det skulle absolutt ikke være noe problem å finne det. Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 For meg høres det ut som om de sitter ett par timer og "tryller" frem noe i ett eller annet program for webdesign. Når siden er laget og alt er klart er driftsutgiftene nesten lik 0 og de tar 5000,- for dette og samtidig skal bruke dere som reklame... nei nei Høres ut som en meeeget dårlig avtale... uansett bør du be om kontrakt der alle vilkårene for avtalen er beskrevet og ikke minst, OPPSIGELSE! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) For meg høres det ut som om de sitter ett par timer og "tryller" frem noe i ett eller annet program for webdesign. Når siden er laget og alt er klart er driftsutgiftene nesten lik 0 og de tar 5000,- for dette og samtidig skal bruke dere som reklame... nei nei Høres ut som en meeeget dårlig avtale... uansett bør du be om kontrakt der alle vilkårene for avtalen er beskrevet og ikke minst, OPPSIGELSE! 7082433[/snapback] Den tanken var det første som slo meg også ... Edit: Noe annet som skurrer litt, er at de kontaktet oss ...hmm lav knurring ... Endret 16. oktober 2006 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Edit: Noe annet som skurrer litt, er at de kontaktet oss ...hmm lav knurring ... 7082460[/snapback] Det er ikke så uvanlig, men ja, du har rett, det øker jo ikke følelsen av seriøsitet Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Edit: Noe annet som skurrer litt, er at de kontaktet oss ...hmm lav knurring ... 7082460[/snapback] Det er ikke så uvanlig, men ja, du har rett, det øker jo ikke følelsen av seriøsitet 7082472[/snapback] Det kan jo være at de er veldig proffe, men samtidig la de press på en av mine partnere om at svaret MÅ være klart før Onsdag, og da får jeg en følelse av "bruktbil" ... Hvis de var så proff som jeg vil være så selger jeg produktet uten press, fordi produktet er verdt det. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Si nei du Det høres ut som det beste svaret du kan gi. Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Heisann, vi er tre grundere som er i oppstartsfasen med å etablere eget firma. Behovet for hjemmeside er tilstede. 7082337[/snapback] Å hvilke funksjoner krever denne siden da? Det har jo litt å si Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Om siden skal koste 5000 kroner synes jeg den i det minste burde være litt dynamisk. 5000 kroner i året er for mye enn det du trenger å betale. Du kan finne folk som gir samme kvalitet for 1000-3000 kroner Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Dette er interessant! Min mor holder også på å starte opp et lite firma, og ble kontaktet av antageligvis samme firma. Var noen hundrelapper i mnd. i driftskostnader mot en gratis side som de ville bruke i markedsføring videre.. Altså fikk hun inntrykk av at de ville lage en gratis side og at dette var et kjempetilbud! Med i prisen var også en avtale om at de skulle legge ut siden på søkemotorer slik at hun fikk flere besøkende... Jeg ble mildt sagt ganske sjokkert da jeg hørte om denne greia, og frarådet henne på det sterkeste å gå inn i noen avtale.. Hun ringte opp igjen og sa hun hadde forhørt seg litt og at det umulig kunne stemme at det kostet 5-6000 kroner mnd. i drifting, og at de ville sitte igjen med 90% av denne summen som fortjeneste! (Et anslag jeg gjorde med god margin) Da hisset de seg opp og begynte å kjefte på henne! Til slutt roet han seg ned og sa at "OK, det var nok kanskje ikke en slik gullkantet avtale som vi ga inntrykk av først, så hvis du bare sender et rekommandert brev, så skal alt være i orden" Min mor: "Jaha? Hva vil bli i orden da? At kontrakten kanselleres?" Han: "Eeh... nei, at vi inngår denne avtalen...eh..." Min mor: "Nei du har forsøkt å lure meg, så dette virker useriøst og jeg ønsker ikke å inngå avtalen..." Han brøler: "Du er så FREKK! *kjefte kjefte kjefte*" Min mor bare legger på.... Synes dette er en skam og antageligvis brudd på et par lover angående villedende markedsføring etc... Synes disse bør skjerpe seg... Fotnote, skal ikke garantere at dette er samme firma, så ta forbehold om at det kan være et annet firma før dere boikotter norpartner. Skal få rede på hvilket firma det dreier seg om i morgen... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Heisann, vi er tre grundere som er i oppstartsfasen med å etablere eget firma. Behovet for hjemmeside er tilstede. 7082337[/snapback] Å hvilke funksjoner krever denne siden da? Det har jo litt å si 7084385[/snapback] Vi har ikke bestemt oss for hvordan råoppsettet skal være enda, men helst noe "spenstig" som skiller seg litt ut fra hopen. Har forøvrig fått litt vond smak i munnen siden de presser på slik de gjør. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ikke gå for det! Kan du forresten html? Om du kan bare litt klarer du fint å oppdatere siden Dessuten kan du betale folk en hundrelapp for å oppdatere den Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ikke gå for det! Kan du forresten html? Om du kan bare litt klarer du fint å oppdatere siden Dessuten kan du betale folk en hundrelapp for å oppdatere den 7086531[/snapback] Ser det som en mulighet ja. Kan ikke html, men kan lære ... Lenke til kommentar
Svendsen2 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg kan godt ta på meg å lage denne siden, og det veldig billig. Jeg kan da xhtml/css og grunnleggende php. Har også en koder ved min side vist dette er nødvendig. Send meg en beskjed eller lignende for referanser. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg kan godt ta på meg å lage denne siden, og det veldig billig. Jeg kan da xhtml/css og grunnleggende php. Har også en koder ved min side vist dette er nødvendig.Send meg en beskjed eller lignende for referanser. 7086909[/snapback] Takk for tilbudet, og kommer tilbake til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå