Arcadeuz Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Kjøpte meg nettopp en 32" lcd-tv, og må si meg skuffet over bildekvaliteten etter å ha sammenlignet med et bilderørs-tv her hjemme. Har hørt plasma har betydelig bedre bilde enn lcd-tver, men det blir likevel ikke aktuelt å gå til innkjøp av et plasma tv pga. plassmangel. Har en xbox 360 og ønsker å få utnyttet den superbe grafikken i hd! Har derfor lett litt på nettet og fant et bilderørs-tv med hd her Lurer på hvordan et slikt tv vil yte med hd-signal i praksis . Ser i spesifikasjonene at tven har komponentvideoinngang for 720p og 1080i. Er det noen her på forumet som har erfaring med et slikt tv, og da spesielt ilag med xbox 360? Endret 16. oktober 2006 av Arcadiuz Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Har en xbox 360 og ønsker å få utnyttet den superbe grafikken i hd! Da kjøper du ikke en CRT. Den TV-en du har funnet er ikke HD-klar, den er HD-forberedt. D.v.s. at den har riktige tilkoblinger, men ikke riktig oppløsning. Philips oppgir ikke noen data om oppløsning som jeg kan finne. På vanlig TV-signal gi TV-en et godt bilde (men forgjengeren var bedre). Med DVD er bilde greit, men LCD-TV-er er skarpere. Med HD-signal blir det ikke noe særlig bedre enn DVD. Det vel nesten ikke vits med HDMI / komponent når skjermen ikke kan gjengi oppløsningen. Mitt forslag: Kjøp en god LCD-TV. Hvis du vurderer nevnte Philips TV, så finn en butikk som har den utstilt og sjekk hva du synes om bildekvaliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå