Gå til innhold

Bilderørs-tv med hd, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp en 32" lcd-tv, og må si meg skuffet over bildekvaliteten etter å ha sammenlignet med et bilderørs-tv her hjemme. Har hørt plasma har betydelig bedre bilde enn lcd-tver, men det blir likevel ikke aktuelt å gå til innkjøp av et plasma tv pga. plassmangel. Har en xbox 360 og ønsker å få utnyttet den superbe grafikken i hd! :hrm:

Har derfor lett litt på nettet og fant et bilderørs-tv med hd her

Lurer på hvordan et slikt tv vil yte med hd-signal i praksis . Ser i spesifikasjonene at tven har komponentvideoinngang for 720p og 1080i.

Er det noen her på forumet som har erfaring med et slikt tv, og da spesielt ilag med xbox 360? :)

Endret av Arcadiuz
Videoannonse
Annonse
Har en xbox 360 og ønsker å få utnyttet den superbe grafikken i hd! :hrm: 
Da kjøper du ikke en CRT. Den TV-en du har funnet er ikke HD-klar, den er HD-forberedt. D.v.s. at den har riktige tilkoblinger, men ikke riktig oppløsning. Philips oppgir ikke noen data om oppløsning som jeg kan finne. På vanlig TV-signal gi TV-en et godt bilde (men forgjengeren var bedre). Med DVD er bilde greit, men LCD-TV-er er skarpere. Med HD-signal blir det ikke noe særlig bedre enn DVD. Det vel nesten ikke vits med HDMI / komponent når skjermen ikke kan gjengi oppløsningen.

Mitt forslag: Kjøp en god LCD-TV. Hvis du vurderer nevnte Philips TV, så finn en butikk som har den utstilt og sjekk hva du synes om bildekvaliteten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...