JanThore Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hei, fikk vist et lite problem i dag. Satt å surfet på internett samtidig som jeg hadde noen andre programmer i bakgrunnen, som for øverig ikke har vært noe problem før. men så plutselig så kom det en veldig blåskjerm ikke sånn vanlig blå som man er vant til men en med større skrift og masse info på som ikke alt var til å tolke, men det stod blandt annet at: "Det har oppstått en alvorlig feil og Windows avslutter for ikke å gjøre skade på maskinvaren." Slo av strømen og startet opp igjen. Da den begynte å laste inn windows fikk jeg feilmeldingen: "Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: System32DRIVERSpci.sys Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den originale CD-ROMen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere." Gjorde det da, satte inn orginal cden til Windows Xp og tok en restart.... Setup programmet lastes inn men, når den kommer inn der så stopper den og skriver: "INSTALLERE WINDOWS Filen Setupdd.sys kan ikke lastes inn. Feilkoden er 7. Installasjonen kan ikke fortsette. Trykk en tast for å avslutte." Så da står jeg der da. Ingen av funksjonene i F8 fungerer(safemode,Vga,gjennoppretting,..) og repareringen i windows xp fungerer ikke... hehe noe som heter, det er ikke et problem bare en utfordring. Dette er en utfordring jeg trenger litt hjelp til. Hadde håpet å komme inn på harddisk og få byttet ut den pci.sys fila ved hjelp av win98 oppstartdisk men win98 skjønner jo ikke NTFS filsystem så den harddisken jeg har som e er fat system kommer som c og harddiskene som er c & d, som er ntfs "forsvinner" og får ikke tilgang til dem. håper noen har kjennskap til dette pro.. til denne utfordringen. hehe hilsen JT ps: her er microsoft sitt svar på pci.sys i windows2000. det eneste jeg fant om det. http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q319136 [ Denne Melding var redigert av: JanThore på 2002-11-05 23:42 ] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Man kan jo få mistanke om at du har fått en feil på HD når slikt skjer. Det er viktig å sjekke dette først, og den beste måten å gjøre det er med diagnostic program fra HD leverandør. De fleste fabrikater har et slikt program for nedlasting på Web. Lenke til kommentar
JanThore Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 09:47, skrev hårek:Man kan jo få mistanke om at du har fått en feil på HD når slikt skjer. Det er viktig å sjekke dette først, og den beste måten å gjøre det er med diagnostic program fra HD leverandør. De fleste fabrikater har et slikt program for nedlasting på Web. Takk, kjører IBM harddisker så jeg fant et program som skal teste de. Bare krysse fingerne. hehe Kan dette programmet egentlig hjelpe? eller er det bare får å finne kilden ? mvh JT Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Det hjelper på den måten at hvis det finner en feil, så vet du at det bare er å bytte disk. Og hvis det ikke finner feil, så kan du være trygg på at disken er OK og du kan konsentrere deg om å rette problemene på annen måte. Men du kan ikke forvente å fikse eventuelle feil på disken. Lenke til kommentar
JanThore Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 14:05, skrev hårek:Det hjelper på den måten at hvis det finner en feil, så vet du at det bare er å bytte disk. Og hvis det ikke finner feil, så kan du være trygg på at disken er OK og du kan konsentrere deg om å rette problemene på annen måte.Men du kan ikke forvente å fikse eventuelle feil på disken. Hmm ja idag skjedde det litt forskjellig. hehe Da jeg kom hjem og skulle kjøre den testen på harddiskene så skulle jeg prøve en gang til og starte den opp og så gikk det !!!! hehe windows lastet inn normalt! fikk en beskjed når jeg var logget inn at windows hadde kommet seg etter en alvorlig feil og om jeg ville sende rapport osv.. så jeg var jo overlykkelig hehe. Måtte slå av og på igjen for å se om dette var virkelig og den gikk inn som bare det ! hehe. så da trodde jeg problemet var løst, men den gang ei. Satt og jobbet så kom den blå skjermen opp igjen! idag fikk jeg tatt bilde av den her: http://home.no.net/xfiler/xp Så tok jeg en restart og fikk samme melding som i går med at pci.sys var ødelagt. Kjørte IBM sin harddisk test og den fant en fil under windowssystem32drivers som det var error på men greide å reparere det men filen ville bli tapt, men det var ikke den pci.sys filen som gikk tapt men en annen. så nå er jeg egentlig like langt. Kommer ikke inn i windows og ikke inn i setupen (windows xp cd'n sin setup) og harddisk testen sier alt er ok, nå. så er det noen som har noen forslag ? alt taes i mot med takk. mvh Jan Thore Kristiansen [ Denne Melding var redigert av: JanThore på 2002-11-06 20:32 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå