Gå til innhold

Eksisterer det en Vga til S-video adapter?

rhov23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det finnes vel VGA til scart tror jeg.

Det finnes ingen adapter, men det er omgjørere, siden VGA signalet ikke er kompatibelt med vanlige video signaler.

Let på AVForum.no, de kan mer om denne typen ting.

EDIT: les her. VGA til RGB-Scart. Det ser ut til å være det eneste. Men RGB scart gir da også mye bedre bilde enn S-video. Hvis man har mulighet.

Hvis du leter så finner du kanskje noe om S-video på en av linkene: HER

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

rhov23: jeg lurer på hvilket gfx du kjører på siden de fleste gfx har dedikert tv ut, og hva skal du koble den opp mot, tv ->crt/lcd/plasma osv

anbefaler deg vente med kjøpe kabelen som det vises til på shg(uten at jeg har orket lese om den;)) - før vi får vite litt mere om ditt gfx.

anders: jeg tipper kabelen ikke fungerer på noen som helst pc-> tv kombinasjon ;)

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
rhov23: jeg lurer på hvilket gfx du kjører på siden de fleste gfx har dedikert tv ut, og hva skal du koble den opp mot, tv ->crt/lcd/plasma osv

anbefaler deg vente med kjøpe kabelen som det vises til på shg(uten at jeg har orket lese om den;)) - før vi får vite litt mere om ditt gfx.

anders: jeg tipper kabelen ikke fungerer på noen som helst pc-> tv kombinasjon ;)

7089893[/snapback]

Jeg bygger en custompc av et p4_barebonekort. ønsker å gjøre pc'en så liten så mulig, så jeg vil bruke vga-utgangen på hovedkortet slik at jeg kan surfe på tv'en :)

Lenke til kommentar

Da er jeg redd for at du må ha en ekstern box for og forandre signalet fra vga til svideo(y/c), og da vil heller ikke noen av de vga til scart cablene fungere såfremst det ikke er onboard ati gfx controller.

Jeg vil også presisere at billed kvaliteten vil bli 'så der', spesielt på de billige boksene(wild guess: under 1k)

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...