rhov23 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Finnes det Vga til S-video adapter noe sted? Noen tips? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) det finnes vel VGA til scart tror jeg. Det finnes ingen adapter, men det er omgjørere, siden VGA signalet ikke er kompatibelt med vanlige video signaler. Let på AVForum.no, de kan mer om denne typen ting. EDIT: les her. VGA til RGB-Scart. Det ser ut til å være det eneste. Men RGB scart gir da også mye bedre bilde enn S-video. Hvis man har mulighet. Hvis du leter så finner du kanskje noe om S-video på en av linkene: HER Endret 16. oktober 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Denne kan du bruke. Eller let etter noen andre på den siden som passer best. Det står ikke priser, så du må nok høre med dem, men de er nok dyre. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Da kan jeg tipse om at shg selger vga-->scart kabel til 55 kr, ca 450 kr billigere enn alle andre steder. Er ikke kommet på siden deres enda, men ringer du shg finner de den fram til deg. Finner den forresten i prisguiden her på hw også. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Men det står ikke om Scarten kun funker med RGB eller komposit. Tipper det kun gjelder RGB, og det er ikke alle eldre TVer som støtter. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) rhov23: jeg lurer på hvilket gfx du kjører på siden de fleste gfx har dedikert tv ut, og hva skal du koble den opp mot, tv ->crt/lcd/plasma osv anbefaler deg vente med kjøpe kabelen som det vises til på shg(uten at jeg har orket lese om den;)) - før vi får vite litt mere om ditt gfx. anders: jeg tipper kabelen ikke fungerer på noen som helst pc-> tv kombinasjon Endret 17. oktober 2006 av RoosterX Lenke til kommentar
rhov23 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 rhov23: jeg lurer på hvilket gfx du kjører på siden de fleste gfx har dedikert tv ut, og hva skal du koble den opp mot, tv ->crt/lcd/plasma osvanbefaler deg vente med kjøpe kabelen som det vises til på shg(uten at jeg har orket lese om den;)) - før vi får vite litt mere om ditt gfx. anders: jeg tipper kabelen ikke fungerer på noen som helst pc-> tv kombinasjon 7089893[/snapback] Jeg bygger en custompc av et p4_barebonekort. ønsker å gjøre pc'en så liten så mulig, så jeg vil bruke vga-utgangen på hovedkortet slik at jeg kan surfe på tv'en Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Da er jeg redd for at du må ha en ekstern box for og forandre signalet fra vga til svideo(y/c), og da vil heller ikke noen av de vga til scart cablene fungere såfremst det ikke er onboard ati gfx controller. Jeg vil også presisere at billed kvaliteten vil bli 'så der', spesielt på de billige boksene(wild guess: under 1k) Endret 17. oktober 2006 av RoosterX Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Skrift vil bli nesten garantert uleselig. Når jeg bruker S-video på min LCD bakprojeksjon så er det ikke like lett å lese teksen, den blir ganske uklar. Film osv er ok. (det var enda værre på min gamle CRT TV. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) feil av meg slettet Endret 18. oktober 2006 av halnes1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå