HiSpeed Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Er det noen som kan hjelpe meg med en macro for Word? Når man åpner en mal (f.eks. normal.dot) så skal brukeren fylle ut feltene for: Emne, Kategori og Nøkkelord. Dvs. at det som blir lagt inn i disse feltene skal automarisk bli lagt inn under Egenskaper til filen. Er det noen som har koder for dette? På forhånd - takk! Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Ettersom en her bør (men det er selvsagt ikke nødvendig, dog mer brukervennlig) lage en brukerform, har jeg valgt å legge kode og oppsett i en Word-fil som er tilgjengelig for nedlasting: Bemerk at markosikkerheten (Tools -> Options -> Security -> Marco Security) må være satt til medium eller lavere for at filen skal kunne fungere. Egenskaper.doc Endret 16. oktober 2006 av aadnk Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Ettersom en her bør (men det er selvsagt ikke nødvendig, dog mer brukervennlig) lage en brukerform, har jeg valgt å legge kode og oppsett i en Word-fil som er tilgjengelig for nedlasting: Bemerk at markosikkerheten (Tools -> Options -> Security -> Marco Security) må være satt til medium eller lavere for at filen skal kunne fungere. 7081788[/snapback] Når jeg lagrer den som *.dot så virker ikke makroen? Har du noe løsning på dette? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Når jeg lagrer den som *.dot så virker ikke makroen? Har du noe løsning på dette? 7083382[/snapback] Det fungerer i det minste her. Har du sjekket markosikkerhet? Og, merk at dialogboksen vises når dokumentet åpnes, ikke når det lagres som et annet dokument. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Det fungerer når jeg åpner filen egenskaper.doc. Når jeg lagrer den som*.dot virker det ikke. Når jeg åpner *.dot spør word (2003) om jeg skal aktivere makroen og jeg svarer ja men det kommer ikke opp noen dialogboks! Hmm Endret 16. oktober 2006 av HiSpeed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå