Typhon Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hei! Kjører for tiden min Windows 2000 server som router/gateway for Telenor 704k ADSL linje. men sånn nå og da bare logger den av nettet og jeg får ikke logget på, så da må jeg bare restartem hele driten... noen som har peil på hva som er galt?? Håper på raske svar Lenke til kommentar
Rep Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Har bare et lite tips hvis det er Telenor sitt software du bruker til å koble opp ADSL linja de. Har hatt masse trøbbel med det software'et til telenor, ivertfall på Win2000 server. Fikk løst problemet med å bruke RASPPPOE istedet. Oppkoblingen blir simulert som en modem oppkobling i windows. Du kan hente det her http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/ Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Jeg bruker RASPPPOE... Bruker sygate til å dele det ut på nettverket. Noen forslag om hva som kan være galt nå? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 prøvd å bruke internett-sharinga som allerede ligger i OS'et? Jeg gjorde det en stund, men med tid å stunder skaffet jeg meg en gammel pentium med 2stk NIC og la inn Smoothwall (linux brannmur/dhcp/router/proxy og innebygd klient for e.sk no-ip.com) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Noen andre share-programmer for internet? Har lasta ned smoothwall, men har ingen tom-cd'er Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Wingate kanskje? Ellers så synes jeg ISA2k er best på w2k da. Lenke til kommentar
gupp Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Har du satt en default gateway på begge NIC'ene? Det skal bare være på internet NIC du har en gateway. Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Siden du kjører Win2000 server, kan du jo bare sette opp Routing and Remote Access (sjekk under server wizarden). Funker knallbra, mye bedre enn ICS, Sygate osv. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Hva mener du med bedre???? Går det fortere eller noe?? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hvorfor bruker du Windows 2000 Server og f.eks Sygate når du allerede, som nevnt ovenfor, har dette innebygd i Windows ? Smør på flesk Routing and remote access fungerer glimrende og er forholdsvis enkel å sette opp. Alt foregår i et Windows-GUI som du burde være kjent med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå