snowgirl87 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Hei Jeg har nå endelig fått mitt nye A8R32-MVP DELUXE hovedkort etter at det forrige røk. Har montert alt fått på min nye prosessor og startet opp pcen. Ordnet i bios så cdrommen står som first boot. og harddisk som nr 2, men jeg får bare opp denne mld'en "no system or boot disk found plese insert and press a key" hvis jeg prøver med en hlt ny s-ata disk og denne mld'en"NTLDR mangler trykk CTRL+ALT+DEL for å starte på nytt" hvis jeg starter opp med en IDE disk som jeg har windows på. Jeg får ikke bootet fra cd. Noen som vet hva som er feil? Jeg har bootbar xp plate har sjekket det på forhånt Endret 16. oktober 2006 av snowgirl87 Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 På enkelte hk kan du allikvel tvinge systemet til å starte fra cd-rom ved å trykke f12 eller f11. Dette skal forresten stå i manualen. Hvis den allikevel ikke starter, kan det være en ide å sjekke jumper settings på cd-rom og evt. disk som er koblet på. Mvh Lars Thore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå