ulrikft Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Kjell Gunnar Larsen sitter i ledelsen i SOS Rasisme som vel bare SOS Rasisme synes er greit. Dette er et resultat av et kupp på tidlig 90-tall og fantasifulle (og til tider ulovlige) måter å beholde makta. heile historia kunne leses i Dagens Næringsliv tidligere i år. 7092011[/snapback] Dagens Næringsliv, 15. Januar. Det forandrer ikke det faktum at 3-4 av Tjen Folkets få medlemmer faktisk sitter i styre og stell i en organisasjon som får millioner hvert år og fremstår som seriøs og legitimeres i media. Off-topic dog. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 1) Det er stor forskjell på "Høyre støttet krigen i Vietnam" og "Høyrefolk blodtørstig ropte på mer napalm"... Men så var det heller aldri jeg som sa det sistnevnte. Jeg sa "Høyrefolk som støttet bruken av napalm i Vietnam", det er noe helt annet. Det er greit at du først kjører på med en eller annen CV-lignende sak for å skape mer tyngde for argumentene dine, men det hjelper lite når du omskriver premissene.. CV'en er uinteressant, men kom som et resultat av at du: 1. Svarte meg med: ... og sympatiserer man med en side som har langt flere svin på skogen enn motparten er det selvsagt en seier å få en status quo... Mitt poeng var at det gjør jeg heller ikke. (Sympatiserer med de nevnte svinerøkterne altså.) Og ikke trenger jeg noen seier her heller, siden jeg ikke har noen prestisje involvert i denne debatten. 2. Refererte til din egen CV når du sa: Jeg har vært involvert på høyresiden noen år nå, ... Hadde det ikke vært for at jeg følte du la opp til det, så hadde jeg ikke trukket in min høyst uinteressante person. Kanskje jeg mistolket deg. Nok om det... Jeg er litt usikker på akkurat hvilke premisser jeg omskrev. Jeg har ikke uttalt noe i de foregående postene som jeg ikke står for, så noen grunn til å ha skrevet om noe som helst ser jeg ikke. 2) Kjell Gunnar Larsen er et relativt enkelt eksempel.. Han sitter i ledelsen av en av Norges største organisasjoner.. Joda. Alle som har er lesere av lørdagsutgaven av DN kjenner den historien. Men du sa faktisk: ... jeg har derimot sett langt flere eksempler på personer med bakgrunn i organisasjoner som "tjen folket", som den dag i dag nekter å innse at Stalin IKKE var en korgutt, sitter i ledende posisjoner i store organisasjoner.. Vel, en svale gjør ingen sommer. Jeg ser fram til at du kommer med noen av de "langt flere eksempler" du refererer til. Det må jo være en del av dem, siden du kjente til noen "svært få" på høyresiden... Så igjen tror jeg at det er enklere å SI at "begge sider var like ille" enn det burde være.. 7091699[/snapback] Derom får vi i mangel av dokumentasjon enes om å være uenig. Hvis jeg kommer over noe så skal jeg heller poste det. Men ikke "hold pusten", høyrefolk synes enda mer uvillige enn Valla til å minnes sin fortid. Sistnevnte nekter ihvertfall ikke for at hun var med på galskapen. Geir Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hun nekter ikke for det, samtidig som hun nekter å ta avstand fra det. Man kan tenke seg noe lignende på høyresiden.. Om noen nektet å ta avstand fra en ungdom i nynazistiske miljø? Endret 17. oktober 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Først måtte man som sagt få dem til å innrømme det. Det ingen vet, trenger man heller ikke unnskylde... Geir Edit: jeg fjernet det lange sitatet i posten din. Unødvendig siden originalen står i posten over.... Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Først måtte man som sagt få dem til å innrømme det. Det ingen vet, trenger man heller ikke unnskylde... Geir Edit: jeg fjernet det lange sitatet i posten din. Unødvendig siden originalen står i posten over.... 7093407[/snapback] Tja, nå blir det jo blåst opp relativt kjapt om noen får snusen i at en eller annen har nynazistisk bakgrunn. Monitor er jo flinke til det, på tvers av lovverk.. Lenke til kommentar
Rugboy Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Personlig synes jeg 3-4 000 palestinere er mer verdt enn en tibetansk nonne. 7080847[/snapback] Ja, ikke sant. Mennesker er som penger, to kroner er verdt mer enn en.. Endret 20. oktober 2006 av Rugboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå