Gå til innhold

De skyter dem som hunder

Anbefalte innlegg

Jeg regner med de hadde kommet opp til Himmelen om Israel har okkupert dem.

Vi ser jo hvor mye goder israelerne gir befolkningen i okkuperte områder.

Du misforstår. Det er tibetanernes tragedie at de ikke er okkupert av USA eller Israel, fordi da ville verdensoponionen mot okkupasjonen sett helt anderledes ut. Et samlet pressekorps ville opprettet baser i nordindia ASAP for å dokumentere overgrepene. Fredsfjotten Galtung ville gått spinnvill sammen med Willoch og resten av røkla.

7080990[/snapback]

Jeg kan heller ikke se noe konstruktivt med dette innlegg, du har allerede lagt lista med generalisering av mennesker, du tildeler Norsk presse og tidligere Politikere sjelsord, kallenavn og meninger.

Du har allerede karakterisert resten som røkla, jeg går ut fra at det gjelder alle som ikke har samme mening som deg i ett og alt.

Jeg kan da ikke se noe konstuktivt i den type debattform hvor det kun finnes en riktighet og den er forbehold deg.

Takk.

7087175[/snapback]

Problemet er jo at det i stor grad stemmer. 70% av norske journalister stemmer rødt, noe norske medier bærer preg av, spesielt i midtøstenkonflikten. Videre er oppmerksomheten, rent størrelsesmessig, midtøstenkonflikten får absurd. Kurdere, Tibetanere og andre undertrykte grupper blir nevnt i spredte artikler her og der, midtøstenkonflikten nevnes daglig og i stort kvantum.. Grunnen til dette ER nok i stor grad personlige da mange av de som sitter i redaktørstoler i dag satt i palestinaungdommen o.l. før, noe som selvsagt gjør at de vil fronte denne konflikten.. Er ikke like kult å fronte en konflikt som Tibet-Kina, når man også var maoist på samme tid man satt i palestinakomiteen.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste av oss er vel glade for ar vi ikke er grensesoldater i Kina.

Jeg for min del ville ikke ha valget mellom og skyte denne nonnen eller ikke med de konsekvenser dette ville ha fått for meg senere.

Nå er jeg enig i at Kina på ingen måte har noen særlig human politikk og dette gjelder mange områder.

Hvorfor Kåre Willoch og Galtung her ble nevnt lurer jeg på, mener jeg er rimelig oppdatert og har aldri observert at Willoch har gitt støtte til de Kinesiske myndigheter når det gjelder disse ting.

Willoch er ingen ungdom lengre og har ikke mulighet for å ha meninger for alt, langt mindre involvere seg i alt.

Willoch har derimot sagt fra hva han syns om Palistina / Israel konflikten.

Når det gjelder disse røde horder i Norge så har jeg store problemer med å se hvor de befinner seg.

Rv ligger på mellom 0,5 - 1,5% - Sv ligger på ca 6% og er på full fart ned - AKP-ML ?

Hvis disse tall skulle føre til slik politisk overstyring og feilinformasjon i media fra denne side som det her hevdes vil og måtte jeg påstå at sentrum og Norsk Høyreside er fullstendig innkompetent ja sågar udugelig hvis det må 9 Høyre / sentrumspolitikere for og demme opp for 1 av de røde horder og knapt nok det går i følge enkelte.

Uansett burde en være glad for at folk i landet så noenlunde er politisk aktive, har sine meninger og hjertesaker.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar
De fleste av oss er vel glade for ar vi ikke er grensesoldater i Kina.

Jeg for min del ville ikke ha valget mellom og skyte denne nonnen eller ikke med de konsekvenser dette ville ha fått for meg senere.

Nå er jeg enig i at Kina på ingen måte har noen særlig human politikk og dette gjelder mange områder.

Hvorfor Kåre Willoch og Galtung her ble nevnt lurer jeg på, mener jeg er rimelig oppdatert og har aldri observert at Willoch har gitt støtte til de Kinesiske myndigheter når det gjelder disse ting.

Willoch er ingen ungdom lengre og har ikke mulighet for å ha meninger for alt, langt mindre involvere seg i alt.

Willoch har derimot sagt fra hva han syns om Palistina / Israel konflikten.

Når det gjelder disse røde horder i Norge så har jeg store problemer med å se hvor de befinner seg.

Rv ligger på mellom 0,5 - 1,5% - Sv ligger på ca 6% og er på full fart ned - AKP-ML ?

Hvis disse tall skulle føre til slik politisk overstyring og feilinformasjon i media fra denne side som det her hevdes vil og måtte jeg påstå at sentrum og Norsk Høyreside er fullstendig innkompetent ja sågar udugelig hvis det må 9 Høyre / sentrumspolitikere for og demme opp for 1 av de røde horder og knapt nok det går i følge enkelte.

Uansett burde en være glad for at folk i landet så noenlunde er politisk aktive, har sine meninger og hjertesaker.

7087704[/snapback]

Dette forutsetter selvsagt at gamle AKP-ML-ere og lignende KUN figurerer i SV og RV.. Noe som selvsagt ikke bare er galt, men hårreisende galt.. noe du er fullt klar over.. :)

Endret av ulrikft
Lenke til kommentar
Dette forutsetter selvsagt at gamle AKP-ML-ere og lignende KUN figurerer i SV og RV.. Noe som selvsagt ikke bare er galt, men hårreisende galt.. noe du er fullt klar over.. :)

7088149[/snapback]

For det første så er det snakk om maksimalt 10 000 mennesker som har vært innom AKP(ml) en gang iløpet av livet. For det andre så har brorparten av disse tatt avstand for hva AKP(ml) stod for, enkeltes distansering grenser sågar til rabiat. Det er ikke mange kommunister som loker rundt i media, om du tror det må du ta en virkelighetssjekk.

Og leser man aviser som folk så ser man at de fleste avisene er rimlig høyrevridd eller sentrumsnære. Det er vel bare enkelte lokalaviser, Klassekampen og Dagsavisen og tildels Dagbladet som kan klassifiseres som venstrevridde.

Lenke til kommentar

Alle aviser BORTSETT fra Dagens Næringsliv, tidlg. Memo o.l. har en klar venstrevridd profil, jeg tror vitterlig det IKKE er jeg som bør ta en virkelighetssjekk her.. :)

Videre kan jeg vel bare nevne en person.. Gerd Liv Valla.. som et godt eksempel på hvor gode posisjoner tidligere ekstremkommunister har i dag.. :)

Lenke til kommentar
Tror jeg støtter ulrikft sin virkelighetsoppfatning her. Og hvis ingen har nevnt det, så var det en undersøkelse for et par år siden som viste at ca 70% av alle journalister er røde.

7088423[/snapback]

Jepp.. 70% av norske journalister er røde.. Når man da trygt kan fastslå at det finnes få, om noen av disse i aviser som Dagens Næringsliv, blir prosentandelen desto større i de gjenværende..

Lenke til kommentar
Alle aviser BORTSETT fra Dagens Næringsliv, tidlg. Memo o.l. har en klar venstrevridd profil, jeg tror vitterlig det IKKE er jeg som bør ta en virkelighetssjekk her.. :)

Videre kan jeg vel bare nevne en person.. Gerd Liv Valla.. som et godt eksempel på hvor gode posisjoner tidligere ekstremkommunister har i dag.. :)

7088411[/snapback]

Vis meg VGs venstrevridde profil er du snill. De aller fleste aviser er sentrumsnære. Men mye mitt sentrum er ditt blodrøde venstre...

At Gerd Liv Valla var til venstre for AKP(ml) vedrører ikke hennes posisjon i dag. Flere fremtredende høyrepolitikere hang ut av vinduet på høyres hus og ropte etter blod i Vietnam. Jeg ser ikke relevansen. Valla er i dag sosialdemokrat, ikke kommunist...

Lenke til kommentar

1) Jeg kan vise til statistikk som sier at rundt 70% av VGs journalister er venstrevridde.. :) I tillegg kan man se på et tverrsnitt av artiklene de fører. Selvsagt har ting endret seg etter den nye regjeringen kom, men det er i selg selv naturlig, sittende myndigheter får mer oppmerksomhet. Sammenligner man dog SV og FrP når det gjelder negativ oppmerksomhet i VG FØR regjeringssamarbeidet, så ser man en ganske klar tendens, selv om partiene kan anses som motstykker til hverandre.

2) Kan du vise meg en enkelt fremtredende høyrepolitiker som hang ut av vinduet på høyres hus og ropte etter blod i Vietnam...?

3) Gerd Liv Valla nekter å ta avstand fra sin støtte til Stalin og Pol Pot, videre har hun et syn på samfunnet som kun med _særs_ røde briller kan kalles sosialdemokratisk. Med en udemokratisk hånd styrer hun en organisasjon der nært 50% av medlemmene støtter FrP med røde hansker mot et rødt mål.. Nærmest dikatoriske tendenser..

Lenke til kommentar

1. I mine øyne så får både FrP og SV mye kritikk. I VG får SV mer kritikk enn FrP såvidt jeg har fått med meg. RV blir knapt nok nevnt. Men du har vel statistikk på dette?

2. Om jeg ikke husker feil; Per Kristian Foss.

3. Når har Valla nektet å ta avstand fra sin støtte til Stalin og Pol Pot? Valla er sosialdemokrat, uavhengig av farge på briller. LO er en demokratisk organisasjon, men som i alle organisasjoner av en viss størrelse så legger det seg en politisk tradisjon i toppetasja. Og hvilket rødt mål styrer Valla mot? Ei DNA regjering? hehe

Lenke til kommentar
2) Kan du vise meg en enkelt fremtredende høyrepolitiker som hang ut av vinduet på høyres hus og ropte etter blod i Vietnam...?

7088847[/snapback]

Ungdomssyndene er nok likelig fordelt på begge sider av politikken. Det er derfor Sveriges nye regjering er i ferd med å slippe opp for statsråder, de betaler prisen for sin ungdoms radikalisme. Det var på moten blant ungmoderaterna å ikke betale TV-lisensen. Det var deres versjon av å farge håret oransje og gå med kjettinger i buksehempene. Og mens venstresiden puttet babyen i barnevognen og gikk i tog til den amerikanske ambassaden betalte moderaterna barnevakten svart og gikk på cafe. Man tilhørte protestgenerasjonen må vite. ;)

Geir :)

Lenke til kommentar
Forskjellen er dog stor mellom det å ikke betale tv-lisens og det å aktivt støtte pol-pot og Stalin, i mitt hode om ikke annet.

7089689[/snapback]

Tja, det er sant. Men nå sammenligner du to forskjellige generasjoner.

Rent prinspielt har jeg vansker for å se forskjellen på AKP'ere som støttet Pol Pot og Høyrefolk som støttet bruken av napalm i Vietnam. På Blitzere som kastet stein mot den amerikanske ambassaden og Anders Langes "hundegutter" som kastet stein på 1. mai-tog.

Svin på skogen har nok alle partier...

Lenke til kommentar

Jeg tror du forenkler i stor grad nå, i fordragelighetens ånd selvsagt.. og sympatiserer man med en side som har langt flere svin på skogen enn motparten er det selvsagt en seier å få en status quo.. :) Jeg har vært involvert på høyresiden noen år nå, og har sett svært få eksempler på det du skisserer, jeg har derimot sett langt flere eksempler på personer med bakgrunn i organisasjoner som "tjen folket", som den dag i dag nekter å innse at Stalin IKKE var en korgutt, sitter i ledende posisjoner i store organisasjoner..

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke sikker på hvilken side du mistenker meg for å sympatisere med. Eller hvor lang erfaring du tror jeg har med dette. Så for å få det ut av veien:

Jeg har vært "involvert" i politikk i 33 år. Jeg var i Chateau Neuf mange ganger på 70-tallet og hadde gleden av å se KUL/KAFs besøk i løvens hule, og har sett Gerd Liv Valla på talerstolen der den gangen.

Jeg har vært på "forelesninger" om Vietnamkrigen holdt av Høyre-folk mens krigen ennå var på høyden, og opplevde personlig hundeguttene på raid.

Og jeg er gammel nok til å ha stemt på Willoch og Syse som statsministerkandidater, i henholdsvis '85 og '89. Så du kan nok si at jeg har vært involvert i høyresiden i noen år også...

Istedet for å antyde at jeg forenkler, kan du jo dokumentere at jeg tar feil. Det vil si at Høyre ikke støttet bombingen i Vietnam, og at senere FrP-medlemmer ikke kastet stein på 1. mai-tog. Det første skulle ikke være så vanskelig, det er bare å gå på biblioteket og bla litt i Aftenposten fra rundt 1970. Det andre blir et negativt bevis, så det kan du få litt mere problemer med.

Når vi har det ute av verden kan du vise meg noen personer som "sitter i ledende posisjoner i store organisasjoner" som fortsatt forsvarer Stalin. (Som ikke er det samme som at de nekter å ta avstand fra at de en gang gjorde det.)

Så kan vi diskutere om antallet svin er relevant når menneskene vi snakker om (på begge fløyer) sto på utsiden og det ikke fantes noen offisielle grisetellinger ennå. (Jeg unntar Stalin, han nød godt av tesen om den kollektive hukommelse.)

Når det er sagt: Fordragelighet synes jeg i grunnen er greit. Vi skulle ha langt mer av det i verden...

Lenke til kommentar
Jeg tror du forenkler i stor grad nå, i fordragelighetens ånd selvsagt.. og sympatiserer man med en side som har langt flere svin på skogen enn motparten er det selvsagt en seier å få en status quo.. :) Jeg har vært involvert på høyresiden noen år nå, og har sett svært få eksempler på det du skisserer, jeg har derimot sett langt flere eksempler på personer med bakgrunn i organisasjoner som "tjen folket", som den dag i dag nekter å innse at Stalin IKKE var en korgutt, sitter i ledende posisjoner i store organisasjoner..

7089916[/snapback]

Tjen Folket er vel 4-5 personer. At disse i praksis kontrollerer SOS Rasisme er kjipt, det synes vi til og med langt ut på venstresida...

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke sikker på hvilken side du mistenker meg for å sympatisere med. Eller hvor lang erfaring du tror jeg har med dette. Så for å få det ut av veien:

Jeg har vært "involvert" i politikk i 33 år. Jeg var i Chateau Neuf mange ganger på 70-tallet og hadde gleden av å se KUL/KAFs besøk i løvens hule, og har sett Gerd Liv Valla på talerstolen der den gangen.

Jeg har vært på "forelesninger" om Vietnamkrigen holdt av Høyre-folk mens krigen ennå var på høyden, og opplevde personlig hundeguttene på raid.

Og jeg er gammel nok til å ha stemt på Willoch og Syse som statsministerkandidater, i henholdsvis '85 og '89. Så du kan nok si at jeg har vært involvert i høyresiden i noen år også...

Istedet for å antyde at jeg forenkler, kan du jo dokumentere at jeg tar feil. Det vil si at Høyre ikke støttet bombingen i Vietnam, og at senere FrP-medlemmer ikke kastet stein på 1. mai-tog. Det første skulle ikke være så vanskelig, det er bare å gå på biblioteket og bla litt i Aftenposten fra rundt 1970. Det andre blir et negativt bevis, så det kan du få litt mere problemer med.

Når vi har det ute av verden kan du vise meg noen personer som "sitter i ledende posisjoner i store organisasjoner" som fortsatt forsvarer Stalin. (Som ikke er det samme som at de nekter å ta avstand fra at de en gang gjorde det.)

Så kan vi diskutere om antallet svin er relevant når menneskene vi snakker om (på begge fløyer) sto på utsiden og det ikke fantes noen offisielle grisetellinger ennå. (Jeg unntar Stalin, han nød godt av tesen om den kollektive hukommelse.)

Når det er sagt: Fordragelighet synes jeg i grunnen er greit. Vi skulle ha langt mer av det i verden...

7090281[/snapback]

1) Det er stor forskjell på "Høyre støttet krigen i Vietnam" og "Høyrefolk blodtørstig ropte på mer napalm"... :) Det er greit at du først kjører på med en eller annen CV-lignende sak for å skape mer tyngde for argumentene dine, men det hjelper lite når du omskriver premissene.. :) Videre blir det relativt vanskelig å bevise at noe IKKE har funnet sted ja..

2) Kjell Gunnar Larsen er et relativt enkelt eksempel.. Han sitter i ledelsen av en av Norges største organisasjoner..

Så igjen tror jeg at det er enklere å SI at "begge sider var like ille" enn det burde være..

Lenke til kommentar

Kjell Gunnar Larsen sitter i ledelsen i SOS Rasisme som vel bare SOS Rasisme synes er greit. Dette er et resultat av et kupp på tidlig 90-tall og fantasifulle (og til tider ulovlige) måter å beholde makta. heile historia kunne leses i Dagens Næringsliv tidligere i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...