Gå til innhold

får ikke boote fra cd *løst*


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå endelig fått mitt nye A8R32-MVP DELUXE hovedkort etter at det forrige røk. Har montert alt fått på min nye prosessor og startet opp pcen.

Ordnet i bios så cdrommen står som first boot. og harddisk som nr 2, men jeg får bare opp denne mld'en "no system or boot disk found plese insert and press a key" hvis jeg prøver med en hlt ny s-ata disk

og denne mld'en"NTLDR mangler trykk CTRL+ALT+DEL for å starte på nytt" hvis jeg starter opp med en IDE disk som jeg har windows på.

Jeg får ikke bootet fra cd. Noen som vet hva som er feil?

Endret av snowgirl87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det skal finnes en boot-velger meny et sted i oppstarten. Jeg har et ASUS A8N SLi DeLuxe og der er det F8 tror jeg... Når splashscreenen med ASUS logoen dukker opp, trykker du på TAB-knappen. Se nederst i skjermbildet etter noe sånt som "Press F8 for boot-menu" eller lignende.

 

EDIT: Du har en bootbar XP CD ikke sant? Sjekk den gjerne i en annen maskin...

 

*Tronaldo*

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar
Tror det skal finnes en boot-velger meny et sted i oppstarten. Jeg har et ASUS A8N SLi DeLuxe og der er det F8 tror jeg... Når splashscreenen med ASUS logoen dukker opp, trykker du på TAB-knappen. Se nederst i skjermbildet etter noe sånt som "Press F8 for boot-menu" eller lignende.

 

EDIT: Du har en bootbar XP CD ikke sant? Sjekk den gjerne i en annen maskin...

 

*Tronaldo*

7080729[/snapback]

Ja jeg har 3 XP cder som er bootbar som jeg har testet nå. Hva er det som egentlig skal komme når jeg trykker Tab knappen? Når splashscreenen med ASUS logoen kommer hos meg forsvinner den så fort at jeg rekker ikke å se hav som står :hmm: men brøvde med F8 da fikk jeg opp en meny der jeg kunne velge IDE disken, Sata disken eller floppy greier, men jeg vil boote fra xp plata så jeg får reinstallert xp. Men for meg ser det ut som det er umulig :thumbdown::mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...