Ole_Kr Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei. Vurderer å kjøpe et ikke altfor dyrt kompakt kamera i tillegg til min D70S. Ser komplett har tilbud på Nikon Coolpix L4 til under tusenlappen (pluss minnekort og en veske kanskje). Av en kollega kan jeg få kjøpt et brukt Nikon Coolpix 7900 til "noen" hundrelapper mer. 7900'en var jo i utgangspunktet et dyrere kamera enn L4 - men er det egentlig verdt å bruke mer penger på å kjøpe et brukt et nå, i og med det har gått ut av produksjon? Er det noen som har erfaringer fra begge disse kameraene å dele med meg? Lenke til kommentar
jammi Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Kopierte et innlegg jeg selv skrev i en annen tråd. .---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---.---. Jeg ville nok (av erfaring) valgt Nikon Coolpix L4: Et helt ok kamera som tar greie bilder. Ikke for avansert, med en kjekk auto-funksjon som gjør at det er "bare å trykke inn knappen", noe som er kjekt for eldre som er vant til eldre kameraer som ikke er digitale. Sist men ikke minst er kameraet veldig billig! D får det for 995,- på Elkjøp + diverse Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg anbefaler coolpix 7900 da det gir fantastiske bilder. Til den prisen du antyder er det et røverkjøp. Selv har jeg lillebroren 5900 som gir skarpe og gode bilder. Les deg opp på noen tester og bli overbevist. L4 er et billigkamera, 7900 var et highend kompaktkamera. FotoVideo skal fremdeles ha kr 2490.- for 7900 - http://www.fotovideo.no/aspx/login.aspx?Re...3475&plid=13475 Tester: http://www.imaging-resource.com/PRODS/CP7900/CP79A.HTM http://www.dinside.no/php/art.php?id=210173 Lenke til kommentar
jammi Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Bare så du vet det, trådstarter; Jeg har kun erfaring med L4.. Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Bare så du vet det, trådstarter; Jeg har kun erfaring med L4.. 7083323[/snapback] Ja - jeg ville jo ha opplysninger fra brukere av både L4 og 7900 også, aller helst brukere som har erfaringer fra begge og har vurdert dem hver for seg. Jeg også er klar over at det er - som det blir nevnt her, kameraer fra to vidt forskjellige prisklasser. Vi har enda ikke blitt enige om "antallet hundrelapper" over prisen til L4 7900'en skal gå for. Hvordan er byggekvaliteten på 7900 kontra L4? Noen som har noen formening om det? Jeg liker at ting kan føles litt "solid". Kan gjerne være plast bare det ikke er knirkete, skranglete og "spinkelt". Hvis noen skjønner hva jeg mener med et "spinkelt" kamera? Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Kopierte et innlegg jeg selv skrev i en annen tråd. Ikke for avansert, med en kjekk auto-funksjon som gjør at det er "bare å trykke inn knappen", noe som er kjekt for eldre som er vant til eldre kameraer som ikke er digitale. 7081408[/snapback] Hva menes med "eldre"? Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Coolpix 5900/7900 er robuste kameraer i børstet stål som gir et solid kvalitetsinntrykk. Jeg er forelsket og meget fornøyd. Høy WAF - wife acceptance factor. Kona tar Coolpixen i veska. Jeg har speilrefleksen i ryggsekken... Lenke til kommentar
jammi Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Kopierte et innlegg jeg selv skrev i en annen tråd. Ikke for avansert, med en kjekk auto-funksjon som gjør at det er "bare å trykke inn knappen", noe som er kjekt for eldre som er vant til eldre kameraer som ikke er digitale. 7081408[/snapback] Hva menes med "eldre"? 7084462[/snapback] Beklager! Kopierte bare direkte fra en tråd der de spurte om tips til kamera til en eldre dame Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Kopierte et innlegg jeg selv skrev i en annen tråd. Ikke for avansert, med en kjekk auto-funksjon som gjør at det er "bare å trykke inn knappen", noe som er kjekt for eldre som er vant til eldre kameraer som ikke er digitale. 7081408[/snapback] Hva menes med "eldre"? 7084462[/snapback] Godt å høre. Ser ikke på meg selv som så gammel - men, det er klart at årene går . . . Beklager! Kopierte bare direkte fra en tråd der de spurte om tips til kamera til en eldre dame 7115238[/snapback] Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Hei. Vurderer å kjøpe et ikke altfor dyrt kompakt kamera i tillegg til min D70S. Ser komplett har tilbud på Nikon Coolpix L4 til under tusenlappen (pluss minnekort og en veske kanskje). Av en kollega kan jeg få kjøpt et brukt Nikon Coolpix 7900 til "noen" hundrelapper mer. 7900'en var jo i utgangspunktet et dyrere kamera enn L4 - men er det egentlig verdt å bruke mer penger på å kjøpe et brukt et nå, i og med det har gått ut av produksjon? Er det noen som har erfaringer fra begge disse kameraene å dele med meg? 7080470[/snapback] Av mangel på respons her - og av mangel på konkret pris fra min kollega, går jeg nå de ca 60 meterne fra jobben og bort til elkjøp (satans torg) og kjøper et Coolpix L4. Det har jeg råd til å miste også. Får bare håpe det ikke blir noe feil med det - for på den sjappa der er det ikke mye hjelp å få etter de har tatt imot pengene dine. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Av mangel på respons her - og av mangel på konkret pris fra min kollega, går jeg nå de ca 60 meterne fra jobben og bort til elkjøp (satans torg) og kjøper et Coolpix L4.Det har jeg råd til å miste også. Får bare håpe det ikke blir noe feil med det - for på den sjappa der er det ikke mye hjelp å få etter de har tatt imot pengene dine. Dersom du har en Elitefoto-butikk i nærheten, har vel de også kameraet til 995,- tror jeg... Hadde i hvert fall det sist jeg var innom. Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Det ble da et L4 kjøpt på Elkjøp for 890,- + minne kort og veske. Men jeg lar meg stadig forundre over at jeg orker å kjøper noe på en butikk med så dårlig service. Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Lykke til med valget. Du blir nok fornøyd med dette kameraet. Elkjøp stinker, men de er billige. Jeg lurer på å kjøpe et lignende kamera til min datter. Kan du skrive noen ord om kameraet når du har prøvd det? Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 Lykke til med valget. Du blir nok fornøyd med dette kameraet. Elkjøp stinker, men de er billige. Jeg lurer på å kjøpe et lignende kamera til min datter. Kan du skrive noen ord om kameraet når du har prøvd det? 7161228[/snapback] Har ikke brukt kameraet så ekstremt mye enda, men skal oppsummere noen intrykk så langt: Virker solid bygget til å være et så billig kamera. Har stort sett tatt bilder innendørs med blitz - og jeg syns det fokuserer litt tregt, men se igjen på prisen. Reaksjonstiden fra en trykker på knappen til bildet blir tatt er overraskende bra. Blir endel reflektert "støv" ved blitzfotografering i ganske mørke rom. Bildekvalitet ellers syns jeg er bra. Hva jeg har å sammenligne med er mitt Olympus camedia 2mp fra steinalderen og mitt Nikon D70s. Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Takk for tilbakemelding. Datteren min er 10 år og like vimsete som alderen skulle tilsi. Da er det viktig at kameraet tåler en støyt. Tror nok den kommer under treet i desember. Lenke til kommentar
Ole_Kr Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Takk for tilbakemelding. Datteren min er 10 år og like vimsete som alderen skulle tilsi. Da er det viktig at kameraet tåler en støyt. Tror nok den kommer under treet i desember. 7202563[/snapback] Tror nok det vil fungere bra som et førstegangs barnekamera. Solid og enkelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå