chrlod Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Hei! Skal ha ny strømforsyning og de aktuelle er Hiper Type-R 580W eller Mist 500W, vet begge er ganske bra, men det jeg lurer på er hvilken som er best med tanke på stabile spenninger og ikke minst støy. (støy er aller viktigst) Håper på raske svar! Endret 16. oktober 2006 av chrlod Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei. Har selv hiper'en, men har også lekt meg med mist'en. Min erfaring er at mist'en har et noe lavere støynivå (såvidt merkbart for mine ører), mens de begge har gode, stabile spenninger selv ved høy last. Selv valgte jeg hiper'en pga. den modulære løsningen de har valgt på kablene, samt at det generelt er en penere psu i mine øyne. Håper dette hjelper deg litt på vei! Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Takker. Er nettopp slike erfaringer jeg er ute eller. Det var den modul baserte utgaven av Mist 500W jeg tenkte på, så der blir det vel likt.. Men som jeg har forstått har Hiper valgt å legge ved kabler? Er støynivået på Hiper merkbart til vanlig bruk? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Takker. Er nettopp slike erfaringer jeg er ute eller. Det var den modul baserte utgaven av Mist 500W jeg tenkte på, så der blir det vel likt.. Men som jeg har forstått har Hiper valgt å legge ved kabler?Er støynivået på Hiper merkbart til vanlig bruk? 7080533[/snapback] Fulgte med en god del kabler med hiperen ja. Personlig syns jeg støynivået på hiperen er mer en levelig. Hiperen har også en såkalt "spin-down" funksjon hvor psu'ens vifter fortsetter å i ca. 2 min etter at pc'en er slått av for å fortsette å kjøle. Selv mener jeg det er en god funksjon. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg ville gått for Mist. Har selv en Hiper 580 (blå) som jeg har kjørt i ca 9 mndr, har nå fått en merkbar lyd fra den ene vifta. Stigende/synkende som irriterer. Vurdere å sende inn, har også vært borti en del her på forumet som ikke har vært helt fornøyd med støynivået i forhold til det som er oppgitt. Men ellers er jeg bra fornøyd stabilitetsmessig osv. En ting som kan nevnes, når du slår av maskina vil 80mm vifta bak gå i ca 5 min for å trekke ut varmluft. Den kan merkes litt når alt ellers er stille. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei!Skal ha ny strømforsyning og de aktuelle er Hiper Type-R 580W eller Mist 500W, vet begge er ganske bra, men det jeg lurer på er hvilken som er best med tanke på stabile spenninger og ikke minst støy. (støy er aller viktigst) Håper på raske svar! 7080445[/snapback] Ville helt klart valgt MIST , pga. mulighet for 8 pins ATX 12v connector(2x4). Har selv Hiper 580R med core2duo på gigabyte hk,når det klokkes heftig detter 12v spenninga som kan leses av i everst langt ned på 11 tallet. Har lånt en MIST og testet , der datt 12v aldri under 12 tallet selv med hard klokking.Vet ikke om dette kommer av kvaliteten på strømforsyningene eller atx 2x2 kontra 2x4 . Men mist funka ihverfall best i praksis. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Takker for mange nyttige og raske svar. Tror jeg går for MIST'en. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Takker for mange nyttige og raske svar. Tror jeg går for MIST'en. 7080798[/snapback] Du vil ikke angre;) Misten eier, står både på siden dems også: Den er ment for 500Watt men duger godt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå