JKJK Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Hei! Skal bestille en smartphone for en kjenning, men er litt usikker på hvilken. Qtec 8310? HTC? SE K600i? Anerikke? Har forsåvidt ingen tanker om pris, bare den er innenfor "rimelighetens grenser". Kravene er som følger: (Wifi), word og excell, GOD kalenderfunksjon som er ENKEL å synce mot outlook (evt exchange?) Hvis det er mulighet for oppmelding i domene/RADIUS er dette et STORT pluss. På forhånd takk Endret 20. oktober 2006 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 *bump* ingen som har tips? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Skal du redigere Office-dokumenter, så ville jeg anbefalt en Pocket PC som f.eks. TyTN eller en annen med tastatur. Smartphones med Windows Mobile kommer som regel ikke med programvare som kan redigere slike dokumenter, men de kan vise dem. Qtek 8310 er jo en god telefon. Hvis du vil ha litt kjappere prosessor, og er villig til å ofre WiFi for det, så kan jeg anbefale HTC MTeoR (den har i tillegg 3G). Det finnes jo også noen gode Symbian-telefoner, selv om jeg ikke er spesielt glad i disse (er jo mer snakk om smak og behag). En av fordelene med en WM-telefon er den gode støtten for synkronisering med Outlook. Ellers anbefaler det å prøve Exchange, hvis behovet skulle melde seg. Jeg leier en konto hos www.mysmartphone.no og kommer vel aldri til å si opp den kontoen. Alle telefoner og Outlook-installasjoner jeg bruker blir synkronisert automatisk, det er utrolig praktisk (iallfall for de av oss som skriver og leser en del mail). Lenke til kommentar
percha Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har en Qtec 9400 selv, og jeg anbefaler ingen og kjøpe noe sånt, de fleste som kunne hatt bruk for en telefon på størlse med Qtec 9400 kan like godt ta med en laptop, koster ikke noe mer heller. - Så om du velger og kjøpe en Windows mobile basert telefon, ikke velg Qtec 9400 i allefall. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvilken er Qtek 9400? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Vell... det som er aller viktigst er kalenderfunksjon og synkronisering av avtaler og kontakter. Han som skal bruke den har en Sony Ericsson K700i fra før, og er ikke fornøyd med synkroniseringen mot denne. Flere hotte tips? Det MÅ nødvendigvis ikke være en smartphone, men synking av kalender er alfa omega. Lenke til kommentar
Dingsen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Se eventuelt på Blackberry 8700G 8700G har fått svært mange gode tilbakemeldinger fra tester gjort i flere IT magasiner, blant annet fra dagensit hvor den får meget gode karakterer. Nå jobber ikke jeg i mobilbransjen, slik at jeg ikke skal si gjør ditt eller datt, men jeg har hatt god erfaring med 8700G de ukene jeg har brukt den. Dette begrunner jeg med brukervennlighet, batterikapasitet, ytelse og kansje for meg det viktigste stabil og svært raskt OS. Uansett er det vanskelig å svare på ditt spørsmål da jeg ikke veit om du skal bruke denne opp mot exchange server eller ikke. Om du gjør dette bør du isåfall se nærmere på totalløsningen til blackberry. For test av Blackberry sehttp://www.dagensit.no/tester/article914645.ece Lykke til Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Ble så jeg bestilte en HTC tytn til "kjenningen" og en Qtek 8310 som arbeidstelefon til meg selv. Har ikke fått tytn'n enda, men 8310'en virker grei, bortsett fra at os'et er noe utdatert, og telefonen i sin helhet er treg. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hva mener du med at OSet er utdatert? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 rettelse: menyene er en smule utdaterte. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Det var ikke så mye mer dekkende... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 vell... siterer bare det som blir sagt i alle tester med windows mobile os. Synes selv å stemme ganske godt med mine egne erfaringer/synsvinkel. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Personlig synes jeg ikke du sier så mye i det hele tatt, selv om du nå skulle sitere noen tester. Jeg har ingen problemer med å finne frem på hverken en smartphone eller en pocket pc, og synes det stort sett er en vanesak. Den store fordelen med Windows Mobile slik jeg ser det, er at det er så enkelt å stille inn til sitt bruk. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Joda, det er helt klart en vanesak. Men likevell synes jeg menysystemet til f.eks. SE er mer brukervennlig. Synes spesielt navigeringsbiten er dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå