rornes Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvordan er reglene for import av brukt datautstyr fra USA. Er det tollavgift for vare over 200,- eller gjelder dette kun nye varer? MVA skal vel ikke betales siden det er varer som er brukt? Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 må betale MVA uansett. men om selger ikke oppgir verdi og merker pakken som en gave, vil den stort sett gå rett gjennom tollen.... Lenke til kommentar
rornes Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 må betale MVA uansett. men om selger ikke oppgir verdi og merker pakken som en gave, vil den stort sett gå rett gjennom tollen.... 7080349[/snapback] Kan ikke si med sikkert om selgeren(e) går med på dette. Så det du sier er at jeg må betale MVA og Tollavgift ? Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 ja.. Men du må ikke betale moms av nypris. men varens verdi Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 må betale MVA uansett. men om selger ikke oppgir verdi og merker pakken som en gave, vil den stort sett gå rett gjennom tollen.... 7080349[/snapback] Vil ikke anbefale å ikke skrive verdi på pakken. Skriv heller en verdi under 1000 norske kroner, så burde det gå greit. Hvis man ikke fører verdi på pakken, er det stor sjans for at den blir stoppet og sjekket - det har skjedd med meg. Lenke til kommentar
Zl8 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Står det ikke verdi på pakken, åpner de den for å sjekke om det ligger faktura etc inni pakka. Min erfaring hvertfall. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har kjøpt ting på eBay som har vært dyrere enn 200 kroner. Hun jeg kjøpte det av satte på pakken at det var en gave og at verdien var USD 10 slik at det kom under tollgrensen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå