Scix Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Er det noen som har erfaring med et program som kan loggføre hvordan trafikken på nettet er. Gjerne noe som viser hvilken IPer som kjører mest trafikk. Sliter med ustabilt nett her, og så prøver vi å finne ut hva som gjør det. Bare på tiden jeg skrev dette, falt nettet ut 5 ganger Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Solarwinds Engineers Edition er en bra pakke med mange verktøy for slikt. www.solarwinds.net Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Du nevner verken rutere eller OS... Jeg benytter SNMP og overvåker hvert eneste interface på switcher og rutere. Ruterne er Linux-servere og loggfører all trafikk med iptraf. Benytter også iptraf til å se MAC-adresser som genererer mye trafikk, og samtlige MAC-adresser loggføres i Cacti med hvilken switchport de opptrer på. Iptraf finner MAC, fysisk plassering på brukeren henter jeg raskt ut av Cacti. Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
simrem Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) .......................... Endret 18. oktober 2006 av SIR83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå