Jonoen Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei, Jeg kjøpte en Ford Mondeo 1,8 Ghia 1997-mod for et par uker siden. Da virket sentrallåsen som den skulle, men nå virker det som om den har begynt å leve sitt eget liv. Noen ganger åpner/lukker alle dørene, mens andre ganger må alle dørene låses manuelt. Noen som vet hva som kan gjøres? Og om deler må byttes - hvor mye (ca) vil det koste? Er det noe en mann med flere enn to tommeltotter kan klare selv? Ser det er mange som vet mye om bil på sidene her - håper en av dere kan hjelpe Jon Olav Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Er det fjernkontrollen som ikke virker (av og til), eller er det låsing av alle dører når du låser førerdøren med nøkkel? Er det original fjernkontroll (Ford), eller er det noe annet (DEFA, for x)? Lenke til kommentar
Jonoen Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Er det fjernkontrollen som ikke virker (av og til), eller er det låsing av alle dører når du låser førerdøren med nøkkel? Er det original fjernkontroll (Ford), eller er det noe annet (DEFA, for x)? 7080234[/snapback] Hei, Foreløpig har jeg bare reservenøkkelen (ble litt kluss hos forhandleren - skal hente hovednøkkelen denne uka) så jeg har kun brukt låsene på dørene - vet ikke om det er fjernkontroll. Men hvis jeg ikke er blind er det ikke fjernkontroll på sentralåsen - har i alle fall ikke sett noen sensor. I så fall må den være original - ikke noe DEFA-merker noe sted. Den første uka ble alle dørene låst og åpnet prompte når jeg brukte nøkkelen på førersida, mens det var litt lag (5 sek. ca) på passasjersiden. Men denne helga har jeg måttet låse alle dørene manuelt. Jon Olav Endret 16. oktober 2006 av Jonoen Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvis du har kjøpt bilen hos en forhandler skal jo forhandleren få utbedret problemet ditt ikke du. Går på garantien vettu! Lenke til kommentar
Jonoen Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2006 Hvis du har kjøpt bilen hos en forhandler skal jo forhandleren få utbedret problemet ditt ikke du. Går på garantien vettu! 7083814[/snapback] Hei igjen, Jeg var visst litt rask på det første innlegget mitt... Siden da har jeg vært og hentet både en nøkkel til, samt to fjernkontroller av merket Defa. Viser seg at jeg til og med har alarm på bilen! Men sentrallåsen virker fremdeles ikke som den skal. Når jeg låser opp med fjernkontrollen åpnes alle dørene et sekund eller så, før de låser seg igjen. Da gjelder det å være rask på labben! Etter at vi har kjørt en halvtimes tid kan plutselig alle låsene åpne seg - eller låse seg, alt etter som. Hadde bilen inne hos forhandler i går, mest for å skifte til vinterdekk, men de så også på sentrallåsen. Men akk, uten å få fiksa den. Hørte noen halvkveda viser om at den ikke orket å "løfte armen" eller noe sånt. Her kan man innvende at jeg burde fått dem til å se på låsen en gang til, men jeg lot være i denne omgang av flere grunner. Jeg ville ha med meg bilen hjem, den er gammel og kjøpt hos en Toyota-forhandler som ikke har altfor mye peiling på Ford (og over hodet ikke bryr seg) og jeg har uansett nesten 5 måneder igjen av "garantien". Tenkte i alle fall jeg kunne finne litt mer ut av hva som er feil først, sånn at jeg bare kan be dem om å fikse en konkret sak. Noen som kan hjelpe?? Jono Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå