Gå til innhold

Elkjøp og purrekrav


Anbefalte innlegg

Fikk et lite sjokk på lørdag når det dumpet ned et purrekrav i postkassa mi.

Regningen var fra Elkjøp Giganten Drammen.

Har lurt på dette gjennom helga siden jeg ikke har vært i Drammen på 15 - 20år.

 

Har nettopp vært i kontakt med Elkjøp og fått til svar at jo, det var utført en kontroll på en dvd brenner som jeg solgte til en fyr jeg ikke husker navnet på siden dette er ca 1,5 - 2 år siden.

 

Han hadde levert denne Luxor dvd brenneren til reperasjon og de hadde ikke funnet noen feil kun en innstilling i oppsettet som var feil og derfor ikke dekket av noen garanti.

 

Problemet er at de er fast bestemt på at dette er noe jeg må betale. Jeg mener jo selvfølgelig at det er deres rutiner som er for dårlige og at jeg ikke har noe ansvar for hva denne personen foretar seg.

 

Har gitt klar beskjed om at jeg ikke betaler, men hvor langt kan de gå og hva bør jeg gjøre om de ikke gir seg ?

 

mvh

einar lund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke glem å skrive at du kommer til å kreve å få dekket utgifter (telefon, porto osv) i forbindelse med det urettmessige kravet.

7080114[/snapback]

Man kan også kreve penger for tapt fritid, iritasjoner osv...

7080207[/snapback]

Hehe, ja mye...

 

Klart man skal ha dekt utgifter man har i forbindelse med saken, men fritid og irritasjoner kan du se langt etter å få kompensert, men du kan kanskje vise til en sak som har skapt presedens for dette?

Lenke til kommentar
Fikk et lite sjokk på lørdag når det dumpet ned et purrekrav i postkassa mi.

Regningen var fra Elkjøp Giganten Drammen.

Har lurt på dette gjennom helga siden jeg ikke har vært i Drammen på 15 - 20år.

 

Har nettopp vært i kontakt med Elkjøp og fått til svar at jo, det var utført en kontroll på en dvd brenner som jeg solgte til en fyr jeg ikke husker navnet på siden dette er ca 1,5 - 2 år siden.

 

Han hadde levert denne Luxor dvd brenneren til reperasjon og de hadde ikke funnet noen feil kun en innstilling i oppsettet som var feil og derfor ikke dekket av noen garanti.

 

Problemet er at de er fast bestemt på at dette er noe jeg må betale. Jeg mener jo selvfølgelig at det er deres rutiner som er for dårlige og at jeg ikke har noe ansvar for hva denne personen foretar seg.

 

Har gitt klar beskjed om at jeg ikke betaler, men hvor langt kan de gå og hva bør jeg gjøre om de ikke gir seg ?

 

mvh

einar lund

7079838[/snapback]

Hei!

 

Dette er jo mest sannsynlig en glipp fra butikken - tror ikke det skal være noe problem å få ordnet opp.

 

Ved alle innleveringer til service på elkjøpbutikker - så SKAL det foretas en signering av vilkår og ulike ting som butikken SKAL ta vare på.

 

Der finnes altså signaturen på han som har levert inn produktet - og man kan enkelt bevise at det ikke er deg som har vært der.

 

Ellers, om en kunde kommer inn med en kvittering på en vare og påstår at det er han og navnet ikke virker uvant i forhold til kunde, så kan man ikke sjekke legitimasjon på alle kunder som kommer innom heller.

 

Og det er ikke vanskelig å påstå at "dette er meg" og lignende - mange som tror at de ikke får garanti osv om de har kjøpt brukt.

 

Men som jeg sier - dette ordner seg, elkjøpbutikken skal ha en signatur liggende, har de ikke den, eller den ikke er din så har de ikke noe krav mot deg heller.

 

Derimot kan han som du solgte produktet til (har du forresten noe skriftlig på dette?) bli anmeldt for falsk signatur, så om du har noe som helst skriftlig angående salget bør du sende det til elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...