Steinar72 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Skal kjøpe nytt videokamera uten noen "begrensning" i budsjett. Ser det blåser en "Panasonic vind" over innleggene som er skrevet. Har hatt Sony som site kamera og har vært veldig godt fornøyd. Etter det jeg har lest på disse sidene skal jeg bare glemme HDV foreløpig og heller kjøre med vanlig DV (kjøper argumentene for det). Kameraene som det nå står mellom blir Panasonic NV-GS500E-S og Sony DCR-HC96E. Sony har en liten fordel med at jeg har ekstra batterier++. Spørsmålet er om Panasonic er så mye bedre at det likevel kan forsvares å gå over til konkurrenten?!? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Dei vert samanlikna ein del i denne testen av GS500. Det er rett nok dei amerikanske modellane, men ein skulle ikkje tru det var stort andre forskjellar enn PAL/NTSC. Betre manuell kontroll, optisk biletstabilisator og vanleg mikrofoninngang er noko av det som gjer GS500 til eit betre val. Lenke til kommentar
Steinar72 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Sony kamera (5.735) koster likevel ca. 3.000 mindre, er Panansonic (8.590) verd disse pengene (priser er hentet fra www.xd.no)? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Sony kamera (5.735) koster likevel ca. 3.000 mindre, er Panansonic (8.590) verd disse pengene (priser er hentet fra www.xd.no)? Tatt i betraktning at du også får 3CCD på kjøpet (i tillegg til ordentlig mic-inngang og optisk bildestabilisator), vil jeg si det ja. Det er egentlig kameraer i to forskjellige klasser, ville sammenliknet HC96 med NV-GS300 (evt. NV-GS280) i stedet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå