Anothim Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei, Har nå montert en ny datamaskin og installert Windows XP med SP2 på en SATA WD 150GB 10'000 RPM harddisk. Da jeg gikk og la meg i går kveld, etter endt installasjon, var alt egentlig fint. Men når jeg våknet opp i dag og skulle skru den på, startet alle viftene opp, men det kom intet signal på skjermen! Dvs, skjermen oppfatter ikke at noe blir sendt fra datamaskinen, så den står bare i off-modus. OS: XP m/SP2 Hardware: Intel Core 2 Duo 6600 (jeg har fulgt de rådene ang. kjøling i det forumet, btw) Asus P5B WIFI-AP hovedkort nVidia 7950 GX2 1025 skjermkort WD 150GB 10'000 RPM Gamer Edition HDD NEC DVD ROM Kingston 2x1024MB RAM Vet noen hva inn i helsikke som skjer, her? Har sjekket alle kablene, alt er i! Mvh Andreas Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Har du prøvd å resette BIOS? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Har du gjort noe overklokking? Lenke til kommentar
astensland Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Når du skrur den på, kommer det noe beep fra bios? Dette kan være en indikator på om ting fungerer bra eller om det er problemer med noe hardware. Sjekk hovedkort dokumentasjon for evt å tolke de beep som måtte komme. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 HAHA! Dette var nesten litt gøy..^^ hadde samme problemet. Bare at jeg har et litt mindre hovedkort enn du, og mindre skjermkort, men ellers sappe spes. Prøv å ta ut batteriet i hovedkortet i 10-15sec, å sett det inn igjen. Sørg også for at RAM-brikkene er satt rett i og i riktig DIMM. De må også være 667Mhz (ikke mer, dersom dette kortet ikke støtter mer da..) Lenke til kommentar
Caze Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 HAHA! Dette var nesten litt gøy..^^ hadde samme problemet. Bare at jeg har et litt mindre hovedkort enn du, og mindre skjermkort, men ellers sappe spes. Prøv å ta ut batteriet i hovedkortet i 10-15sec, å sett det inn igjen. Sørg også for at RAM-brikkene er satt rett i og i riktig DIMM. De må også være 667Mhz (ikke mer, dersom dette kortet ikke støtter mer da..) 7080619[/snapback] Han kan fint bruke minnebrikker som er "raskere". RAM'en går ikke raskere fordi det står stemplet på brikkene. Det er BIOS'en som bestemmer hvor raskt minnet skal kjøre. Verdien som står på brikkene er hvilken hastighet brikkene er testet til/godkjent for. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Prøvde en OCZ brikke på 1000mhz og en Kingston på 750Mhz på mitt ASUS hovedkort og det fungerta da ikke.. Lenke til kommentar
Beetle Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei, Har nå montert en ny datamaskin og installert Windows XP med SP2 på en SATA WD 150GB 10'000 RPM harddisk. Da jeg gikk og la meg i går kveld, etter endt installasjon, var alt egentlig fint. Men når jeg våknet opp i dag og skulle skru den på, startet alle viftene opp, men det kom intet signal på skjermen! Dvs, skjermen oppfatter ikke at noe blir sendt fra datamaskinen, så den står bare i off-modus. OS: XP m/SP2 Hardware: Intel Core 2 Duo 6600 (jeg har fulgt de rådene ang. kjøling i det forumet, btw) Asus P5B WIFI-AP hovedkort nVidia 7950 GX2 1025 skjermkort WD 150GB 10'000 RPM Gamer Edition HDD NEC DVD ROM Kingston 2x1024MB RAM Vet noen hva inn i helsikke som skjer, her? Har sjekket alle kablene, alt er i! Mvh Andreas 7079664[/snapback] har samme problemet :-/ men jeg har: Asus P5N32-SLI SE Deluxe GeForce 7950GX2 Intel Core 2 Duo E6600 Corsair TWIN2X 6400C4 når jeg fikk dette problemet startet jeg windows i safemode kjørte chkdsk /f da den startet om igjen, var alt ok. Dette funket fint første gangen problemet dukket opp. Den andre gangen denne feilen kom virket ikke chkdsk /f , så da kjørte jeg en defrag fra safemode. igjen alt ok dette skjedde i går, så jeg håper alt forblir bra nå (tviler) men siden jeg får signaler til skjermen i safemode, virker det som om det er feil med system filene eller oppløsnings problemer. håper dette hjelper deg litt på vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå