Gå til innhold

Finnes det 1080 p HD-TV'er i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det HD-TV'er av det beste formatet i Norge ennå, eller har de ikke rukket å komme? Legg ev. ut linker til sider der man kan kjøpe norske 1008 p TV'er.

7079489[/snapback]

Hei :) Det kjem ut ein ny lcd skjerm i slutten av oktober/ november.

Denne:

http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=368

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1138

Avforum har kopiert ein del om den og hjemmekino har skreve litt om den :)

Lenke til kommentar

Butikkene driver egentlig med juks når de sier at TV'ene er "HD-Ready", når de egentlig ikke er 100% ready, bare halvveis. Jeg irriterer meg over at alt må være så vanskelig; 2 GB ram er ikke bare 2 GB ram, 3000 mhz er ikke 3000 mhz og HD-TV er egentlig ikke HD-TV. Jeg har akkurat kjøpt en dugelig Samsung-TV, men nå vurderer jeg nesten å få meg en ny en med EKTE HD.

Lenke til kommentar
Butikkene driver egentlig med juks når de sier at TV'ene er "HD-Ready", når de egentlig ikke er 100% ready, bare halvveis.

7083121[/snapback]

Word, det dummeste jeg har hørt! Har selv en 720p tv, og den er hdready. Kjører jo i

hdtv signal!

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar

Man blir jo egentlig "lurt" når man regner med at man får ordentlig HD, mens man egentlig ikke får full HD. Dette skjer mange andre steder også, f.eks i annonser til EL-kjøp eller dell, der de bare oppgir noe informasjon (de vil sikkert si "relevant" informasjon) om produktet. F.eks at en PC har 2 GB ram! Eller 3000 mhz! Mens det viktige f.eks egentlig er FSB eller L2 Cache. Det er det samme med HD-TV, for det er jo tross alt ganske stor forskjell på 720 p eller 1080 i.

Lenke til kommentar
Man blir jo egentlig "lurt" når man regner med at man får ordentlig HD, mens man egentlig ikke får full HD. Dette skjer mange andre steder også, f.eks i annonser til EL-kjøp eller dell, der de bare oppgir noe informasjon (de vil sikkert si "relevant" informasjon) om produktet. F.eks at en PC har 2 GB ram! Eller 3000 mhz! Mens det viktige f.eks egentlig er FSB eller L2 Cache.  Det er det samme med HD-TV, for det er jo tross alt ganske stor forskjell på 720 p eller 1080 i.

7084533[/snapback]

Hvis du tenker deg om er det ikke plass til alle spesifikasjonene på hvert produkt i hele DM'en. Vil du ha mer info gå til butikken så hjelper de deg med det eller gå inn på nettsiden deres og følg linkene. ;)

Når vi snakker om HD her... HD-Ready er HD-Ready - ferdig med det! Den må blant annet støtter 720p og 1080i + en del innganger og det er det! Du snakker om fullt HD-signal så tenker du på 1920x1080 da? Det kommer fler og fler etterhvert med 1080p også, men tror du virkelig det bare er spesifikasjonene som betyr noe?

Hva med selve panelet tv har?

Hvilken generasjon av teknologien den har?

Ikke minst... lever tv opp til forventningene eller har noen "tuklet" med "speccen"?

Lenke til kommentar

For vanlige folk (som meg) som ikke har peiling på så mye er det absolutt relevant og viktig informasjon om TV'en er full HD eller ikke. Det "HD-Ready"-merket fører til er at vanlige folk (som meg) kjøper en halv-god HD-TV i dag, og angrer seg når de ekte HD-TV'ene kommer. Da kjøper vanlige folk (meg) sikkert en ny TV igjen, med EKTE HD. Dette tjener butikkene selvsagt masse på, og for meg føles dette som lureri.

Det er sånne ting jeg irriterer meg over... akkurat som juice-kartongen "Fire frukter" som bare inneholder tre frukter og gullerot. Svindel spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg var jævli keen på lcd tv i sommer - men hørte rykter om at det skulle komme endel paneler med støtte for full HD (1080p/i) - endte opp med å kjøpe en brukt 27" for 5000 som fungerer helt flott inntil videre.

Det blir en smaksak - men jeg valgte å ikke bla opp 15 lapper for et panel som kun støtter 720p.

Lenke til kommentar
Du kan jo for eksempel lese denne: http://www.hometheatermag.com/hookmeup//1106hook/

Da skjønner du fort at det ikke bare er å lese av at TV'en har en oppløsning på 1920x1080.

Har du kjøpt en tv som nesten ikke kan de-interlace er det ikke noe poeng å ha alle pixlene, spør du meg ;)

7087563[/snapback]

Syns du nevner noe viktig her! Spesifikasjoner og kvalitet kan ikke alltid oppgis i tall og regnestykker. Mener at tv'er må oppleves, ikke leses om!

Lenke til kommentar
For vanlige folk (som meg) som ikke har peiling på så mye er det absolutt relevant og viktig informasjon om TV'en er full HD eller ikke. Det "HD-Ready"-merket fører til er at vanlige folk (som meg) kjøper en halv-god HD-TV i dag, og angrer seg når de ekte HD-TV'ene kommer. Da kjøper vanlige folk (meg) sikkert en ny TV igjen, med EKTE HD. Dette tjener butikkene selvsagt masse på, og for meg føles dette som lureri.

Det er sånne ting jeg irriterer meg over... akkurat som juice-kartongen "Fire frukter" som bare inneholder tre frukter og gullerot. Svindel spør du meg.

7087389[/snapback]

Hva skal du med 1080p? Tv sendinger vil gå i 720p anyway. Det er jo det vanlige folk ser på. Norge Rundt og sånt? Og du kommer ikke til å få pest av å se dvd i 720p heller. Har du kjøpt en HD ready tv er det akkurat det du har fått. Når det kommer en oppløsning større enn 1080p, vil det bli full HD, og 1080p vil være det du kaller narre-HD. En kald og brutal verden, eller hur?

Lenke til kommentar

Det er jeg sikker på ja. Hvor nyttig der er vet jeg ikke, men at det vil komme bedre oppløsning er nær sagt selvsagt. Men for vanlige mennesker vil 720p være mer enn tilstrekkelig. Det er et mye større bildekvalitets hopp fra 576i (SD oppløsning) til 720p (HD) enn fra 720p (HD) til 1080p (HD).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...