Kimern33 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Vi har nettopp fått trådløst internett, og det fungerer veldig bra. Problemet er bare at jeg ikke får koblet 2 PCer på samme internetten. Jeg har en stasjonær og en bærbar maskin som skal kobles til. Hver for seg kommer begge PCene på internett uten problemer, men jeg får ikke begge to på samtidig. Altså, hvis jeg er online med den stasjonære, og prøver å logge på med den bærbare, så kommer jeg på med den, men den stasjonære detter ut. Jeg tror problemet kan være ip-adressene, ettersom jeg ser at begge PCene får samme ip når de er på internett. I så fall, hvorfor fikser jeg dette? Er det noen som kan løse problemet for meg? Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei Sjekk dhcp range i router`n / modemet ditt. Evt hva er oppsettet ditt og hva har du av utstyr? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvilken router? Sett opp routeren til å tildele fast ip til begge maskinene. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Litt om hvordan nettverket er bygget opp, og hva du har av utstyr hadde nok vært greit! Slik som det høres ut, så har du pr i dag ei linje som krver pålogging av maskinene (PPPoE?), da må du nok sette en router mellom linja og maskinene for å få mer enn en maskin på nettet på en gang! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Har du statisk IP på begge maskinene eller dynamisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå