Esp0r Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hadde vært gøy å se noen utendørsbilder i dagslys! Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Hadde vært gøy å se noen utendørsbilder i dagslys! 7249137[/snapback] Ja... men det er så mørkt og trist når jeg kommer hjem fra jobb! Men kanskje jeg får tid i helgen Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Ser hvor fornøyd hun er Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Litt flere bilder. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Ahh... Har laget en forsterket teknikk ved hjelp at en halvfull Scotch-taperull, litt tråd og adapteret Me happy! Men må få orden på fokuseringen. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Heheh, godt jobbet så langt i alle fall. Utrolig kult at du har fått det såpass til. Ikke helt lomo-effekt ennå, men det kommer seg nok etterhvert. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ikke helt lomo-effekt ennå, men det kommer seg nok etterhvert. 7266685[/snapback] Hva mener du mangler? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Bilde i nesten full størrelse. Har justert fargene noe mer enn autolevels for å få mer smell i det. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ikke helt lomo-effekt ennå, men det kommer seg nok etterhvert. 7266685[/snapback] Hva mener du mangler? Etter å ha studert det store bildet av lastebilen ser jeg at det ikke er så mye som egentlig mangler. Tror bare jeg hadde forventet litt flere artifakter og litt mer kantuskarphet og slikt. Men på det store bildet av lastebilen ser jeg jo at kantuskarpheten blir verre jo lengre ut mot kanten man kommer. Så, summa summarum: Godt jobbet. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Ikke helt lomo-effekt ennå, men det kommer seg nok etterhvert. 7266685[/snapback] Hva mener du mangler? Tror bare jeg hadde forventet litt flere artifakter og litt mer kantuskarphet og slikt. Men på det store bildet av lastebilen ser jeg jo at kantuskarpheten blir verre jo lengre ut mot kanten man kommer. Så, summa summarum: Godt jobbet. 7274531[/snapback] Takk, takk "Riktig svar" er vel egentlig bl. a. vignettering, men det er vel muligens ikke så enkelt å få til, men det kan jo legges inn etterpå, når det med det første er digitalt Endret 13. november 2006 av kattekwinnen Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Takk, takk "Riktig svar" er vel egentlig bl. a. vignettering, men det er vel muligens ikke så enkelt å få til, men det kan jo legges inn etterpå, når det med det første er digitalt Kan vel få det til ganske enkelt med en stepdown-ring, og evt. et UV-filter... Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Kan vel få det til ganske enkelt med en stepdown-ring, og evt. et UV-filter... 7274680[/snapback] Til et så liten mini-linse? Har ingen erfaringer med noen av delene du nevner Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Til et så liten mini-linse? Har ingen erfaringer med noen av delene du nevner Har du beholdt vanlige filtergjenger på ombyggingen? Hvis ikke, nytter ikke det... Men du kan jo uansett lage vignettering ved å tape fast en liten pappskive som dekker ytterkanten på objektivet elns, slik at lysinnfallet i kantene på det ytterste linseglasset reduseres. Det er jo ikke nødvendig med glass i midten :o) Endret 13. november 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Det er ikke så mye gjenger i en taperull :!: Hvis du ser litt lenger opp, ser du patenten Noen sånt kan jeg sikkert gjøre, men jeg må si at det ikke stikker så mye i hjertet om jeg nå må inn i PS for å justere ting Takk for tips;) Endret 13. november 2006 av kattekwinnen Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 [...] "Riktig svar" er vel egentlig bl. a. vignettering, men det er vel muligens ikke så enkelt å få til, [...]7274648[/snapback] Manglende vignettering skyldes nok at du bruker objektivet på et kamera med sensor som er mindre enn en 35mm filmrute. Så hvis du prøver "objektivet" på en EOS 5D eller en filmbasert EOS, skulle hjørnene bli like mørke som på en Lomo. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Noen sånt kan jeg sikkert gjøre, men jeg må si at det ikke stikker så mye i hjertet om jeg nå må inn i PS for å justere ting Tipper du kan feste den pappskiven med noen knappenåler du stikker inn i taperullen... Litt eksperimentering må sikkert til, men det er jo mye greiere med løsninger som kameraet får til av seg selv, uten justering og etterbehandling i PS... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Det er ikke så mye gjenger i en taperull :!: Hvis du ser litt lenger opp, ser du patenten Noen sånt kan jeg sikkert gjøre, men jeg må si at det ikke stikker så mye i hjertet om jeg nå må inn i PS for å justere ting Takk for tips;) Et tu, Kattekwinnen. Jeg som trodde at vi var enige om at å trikse og mikse i PS ikke blir helt det samme. Ellers synes jeg det var fascinerende det LazySod nevnte. Selv om jeg tror nok at det ikke ligger et 5D på din "skal kjøpe i nærmeste fremtid"-liste Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Det er ikke så mye gjenger i en taperull :!: Hvis du ser litt lenger opp, ser du patenten Noen sånt kan jeg sikkert gjøre, men jeg må si at det ikke stikker så mye i hjertet om jeg nå må inn i PS for å justere ting Takk for tips;) Jeg som trodde at vi var enige om at å trikse og mikse i PS ikke blir helt det samme. Ellers synes jeg det var fascinerende det LazySod nevnte. Selv om jeg tror nok at det ikke ligger et 5D på din "skal kjøpe i nærmeste fremtid"-liste 7289260[/snapback] What! mja, mjo... Var vi det? 5D, nei Hendene mine klarer sikkert ikke å gripe rundt det en gang Men jeg skal suge tak i et og prøve om jeg finner noen kjente som har det Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 What! mja, mjo... Var vi det? 5D, nei Hendene mine klarer sikkert ikke å gripe rundt det en gang Men jeg skal suge tak i et og prøve om jeg finner noen kjente som har det Mener det var i den andre lomo-tråden eller noe, men det er ikke så farlig. 5D er kanskje litt stort ja. Om du ikke finner noen kjente som har 5D, så er neste spørsmål: Du kjenner ingen som har et filmbasert Canon EOS da? Hadde du vært oppe i nord så kunne vi helt klart ha ordnet noe Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 Helt sikkert. Jeg prøvde bare å virke uskyldig Jeg kan prøve å suge tak i en av fotografene på jobb, men tror neppe at de vil ha taperull-servet mitt på kostbart utstyr Tror ikke jeg vet om noen med filmbasert EOS. Men det er jo et lite problem da. Tror jeg satser på å få lage Minitaren litt mer likt annet kamerautstyr Nord, jeg er i vest, jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå