OscarWoHA Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Morn http://jungelen.net/index.php Hva er galt? Hva er riktig? Hva liker du? Hva kan gjøres bedre? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg likte fargene veldig godt, men syntes kanskje banneren ble litt trang hvis du skjønner hva jeg mener? og jeg ville valgt noen mindre reklameknapper... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 La til en søk-funksjon for at banneret ikke skal virke så lite. Håper det faller mer i smak. Ellers har jeg fikset mindre knapper. Ble nok litt voldsomt, ja. Takk for kritikk. Trenger mer! Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Noen som vet hvordan jeg kan få bildet av Peter Stormare til å ikke gå utenfor diven den er plassert it? Sinnsykt irriterende. Kikker for meg. Edit: fikk det til Endret 16. oktober 2006 av Meldarion Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Den var horibel i min IE. Det bør fikses Lenke til kommentar
kattekatt Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 hele siden blir ødelagt i min IE også , men ser bra ut i FireFox Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Orker ikke å ta hensyn til folk som fortsatt kjører IE. Alle med litt vett i hodet kjører noe annet. Selv min far på 60 år bruker ikke IE. Siden er fin i både Firefox, Safari og Opera. Tiden er inne for å slutte å ta hensyn til IE! =) Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 "Orker ikke"? Hva slags innstilling er det? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 "Orker ikke"? Hva slags innstilling er det? 7086518[/snapback] vel, hvis han har kodet siden sitt etter gjeldene standarder, så forstår jeg godt at han ikke gidder å lage en ny variant av siden med bæsjekode som IE kanskje kan forstå... Nå aner jeg ikke hvor håpløs siden hans ser ut i IE, trengs bare mindre justeringer kunne han kanskje tatt seg tid til det - men det er generelt et stort slit å avluse kode for IE. Jeg vil tro de fleste som har prøvd å kode en html-side med css ser feilene med IE og benytter en annen ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 I tillegg kommer IE7 nå på onsdag (?) og den er jo litt bedre enn IE6 Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det at IE ikke forstår, kan være pga "ulovlig" ( :!: ) html Bruk valid html/xhtml, så skal du se at alt fungerer Måtte det på min side også Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Er nok ikke sikkert det hjelper. Driver og koder en side nå, den er i Xhtml og CSS validerer. Fortsatt må jeg ha en css for Firefox, en for Opera, og en for IE Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Orker ikke å ta hensyn til folk som fortsatt kjører IE. Alle med litt vett i hodet kjører noe annet. Selv min far på 60 år bruker ikke IE. Siden er fin i både Firefox, Safari og Opera. Tiden er inne for å slutte å ta hensyn til IE! =) 7085277[/snapback] Ja. Det var jo instillgen sin. Vet at det er ganske mange her på dette Forumet som føler stor avsky for IE. (Meg selv inkludert.) Men det betyr ikke at vi kan bare glemme hele nettleseren. (Det er noe av det dummeste jeg hører.) En god internettside skal kunne vises riktig i ALLE nettlesere. Og dersom man bruker korekkte koder, så er det ikke så mye ekstra arbeid som skal til. På den andre siden, ødelegger du ganske mye for deg selv ved å la siden se dritt ut i IE. Mellom 60 - 80% av surferne bruker fortsatt denne browseren. statistikk (Nå er det jo fortsatt feil på visningen i Opera oxo. Og den validerer heller ikke. Så er det sagt.) Men så til selve designet: + Likte fargene godt. + Fin, ren og "luftig side". + Headeren var oxo bra. - Likte ikke orange-fargen du har brukt i menyen. Synes den skillte seg litt for mye ut, og øynene blir nesten litt "dratt mot det." - Understrekene på linkene. Det går greit med understrek på linker når det er på enkelte ord i teksten, men når det blir så mye av det under hverandre i en meny, så blir det litt for mye. - Så var det den Google søke-saken da. Har bare en ting der: Hvorfor? - Og hvorfor har du brukt tables på akkurat den? - Resten av koden ser grei ut. Men bare for å være litt vanskelig : - target="_blank" (nei) - img-taggen bør inneholde height/width (vet at siden validerer uten, men...) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Angående det med IE, vi webprogrammere kan hate det så mye vi vil, men fakta faen er at nærmere 90% av webbrukere fortsatt bruker det. Derfor burde vi ta oss tid til å tilpasse. Lenke til kommentar
magnuslar Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Angående det med IE, vi webprogrammere kan hate det så mye vi vil, men fakta faen er at nærmere 90% av webbrukere fortsatt bruker det. Derfor burde vi ta oss tid til å tilpasse. 7109827[/snapback] Skulle akuratt til å poste det samme. Hjelper ikke hvor bra koden din er når alt en bruker ser er det IE viser. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Angående det med IE, vi webprogrammere kan hate det så mye vi vil, men fakta faen er at nærmere 90% av webbrukere fortsatt bruker det. Derfor burde vi ta oss tid til å tilpasse. 7109827[/snapback] Det kan stemme det, men når 35% er fjortiser som bare bruker det til å se på MSN bloggen til andre, og 5% er små gutter som søker på google-bilder etter voksen bilder, og 20% spiller bare CS, wow osv. 15% som bruker det til nett bank. Da er det oss 25% som faktisk bruker opera, firefor og andre stødige web browsere som faktisk kunne besøkt bloggen din. Da det er noen prosent av de prosentene som har gode browsere som ikke besøker kategorien din, ikke dette forumet. Så alt i alt. Du har sikkert max 100 folk som besøker siden din i måneden. De titter sikkert innpå bloggen bare fordi de har sett linken på Forum -> Programmering > Web-designs, HTML og CSS. Faktum er: Samme hva faen dere maser om: "AH!111 NON IE VALIDATION!11 AMMAGAD! HY HAVE LAIF!!1§§", så vil alle som faktisk besøker siden enten ha en god web browser, eller da ikke har det, bare fordi de vil være sær, eller fordi de ikke har lov for mamma. Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Til Fagerhaug: Dersom du tar en tur innom Statestikksiden til W3Schools så vil du se at over 60% av de som besøker denne siden bruker IE. W3Schools is a website for people with an interest for web technologies. These people are more interested in using alternative browsers than the average user. The average user tends to use Internet Explorer, since it comes preinstalled with Windows. Most do not seek out other browsers. Jeg tviler sterkt på at de gruppene du beskriver interesserer seg særlig for disse sidene. Dersom de ikke i tillegg til WOW, CS, pron, nettbank og hva annet du ramset opp også er interessert i Webdesign da. Men da bruker de jo Fortsatt IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå