tørrfisk Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Skal endelig oppgradere fra S754 etter mitt andre kort i 6800-serien tok kveld. Har ikke fulgt med på markedet siden 939 kom på markedet og trenger derfor litt veiledning. Prisveiledning: helst rundt 10 000 (er villig til å strekke meg litt hvis det trengs) Am2 er vel mest aktuelt for mitt bruk (cubase, reason og mulighet til å spille moderne spill med AF/AA. Vil ha et HK som er SLI-kompatibelt for fremtidig ekspandering med skjermkort.(foreløpig har jeg 1stk 7950 i siktet) Krav til HK er også smarte løsninger med kabelplassering (ikke IDE-port langt ned) Har 2x19" LCD-skjermer ,optisk drev,mus, tastatur og 1536mb DDR-ram fra før. Jeg må vel skifte til DDR-II når jeg kjører AM-2? Trenger en stille og kraftig PSU med avtakbare kabler. Vil ha et pent, funksjonelt og kvalitetsspekket kabinett lagd av aluminium (Lian li er vel mest aktuelt, men hvordan er de med tanke på støy? (vil helst unngå kjøp av ekstrautstyr for montering av harddisk osv) Trenger 500GB lagringsplass. Har ingen erfaring med RAID, og vil helst unngå bruk av det. Har vurdert Raptor som systemdisk. Holder meg til zalman når det gjelder kjøleløsning. Er det mulig å bygge en kraftig, stille og samtidig maskin i denne prisklassen? Alle tips mottas med takknemlighet. Endret 16. oktober 2006 av tørrfisk Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 mist 500 ram er dyrt for tiden, evt 939 finnes også hovedkort 775 som tar ddr1 og ddr2 tror jeg, intel conroe. 7900gto er samme som gtx og koster 2k ,mye for pengene. hitachi/samsung 250gb x2 er mest for pengene. tull med 500gb singel hd. vet ikke om det hovedkortet har sli, zalman kjøleløsning var litt drøy, se på scythe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå