onkeljubalong Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Jeg ble infisert av en hel masse skrot for noen dager siden. Jeg har fått bort det verste, men noe plager vettet av meg. Det kommer opp sånne pop-ups i venstre hjørne som illustrert ved bildet. Jeg har kjørt pc-cillin (finner ingenting), ad-aware og spybot (det jeg lokaliserer og sletter med spybot pleier å komme tilbake - jeg kan ta et søk senere om det er noe til hjelp). Men det var altså faenskapet i det venstre hjørnet. Hvordan blir jeg kvitt det? Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Xcommsrv.exe kan være trojaneren Troj/Killav-V. Her er en måte å fjerne den på med sophos. Fant ikke noe info hos andre antivirus selskaper, men nå hart jeg ikke undersøkt skikkelig. Prøv å søk på hjemmesiden til antivirus-programmet du bruker for info. EDIT: Ser ut som Pmmon.exe er årsaken til den sikkerhets pop-up meldingen i sys tray. Les mer om det her. Lenger nede i samme forum ser det ut som det finnes en måte å fjerne det på. Endret 16. oktober 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Jeg er ganske sikker på at xcommsvr.exe kommer fra bitdefender, som jeg hadde i bakgrunnen da jeg tok screenshottet. EDIT: Ah, tusen takk. Jeg skal gjøre alt det der i morgen. Endret 16. oktober 2006 av onkeljubalong Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Det er nok mest sannsynlig Bitdefender ja. Hvis du ser prosesser i Task Manager du er usikker på hva er så finner du som regel ut hva det er ved å google det Endret 16. oktober 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
poco-loco Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 hei: jeg anbefaler deg .KASPERSKY jeg fikk sån problemer før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå