Gå til innhold

ATA100 og IBM 45GB

potetball

Anbefalte innlegg

Har et stort problem med min IBM 45GB harddisk som jeg kjopte for en stund siden... har aldri klart aa bruke den paa ata66 kontrolleren paa mit abit be6 hovedkort... dvs hvis installerer win2k paa den og prover a boote prover win2k aa starte, faar sjansen til aa trykke f8...den fortsetter...skjermbildet med ms-logo kommer og saa teller den opp en 5-6 blaa firkanter saa skjer det som alltid skjer...BLUESCREEN

could not initialize boot_device blabla bla..eller noke i den duren... noen som har peiling?

i og med at jeg aldri fikk det til saa har jeg bare latt den staa paa ata33 kontrolleren som er paa dette hovedkortet ogsaa og da har den fungert fint...

BTW.. fikk nytt hovedkort i dag. Epox kha+. og provde a sette harddisken paa ata100 kontrolleren der(ingen ata33 kontroller der)..men samme feil kommer da... hvordan fikser jeg dette...kommer meg ikke inn for aa legge inn via4in1 drivere heller...

hilsen

desperat som vil teste ut min nye xp 1600+

og pov gf2 TI...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Abit SE6 hovedkort og samme disk som deg. Jeg måtte installere noe som het Intel ATA Utility eller noe slikt som lå på CD'en som fulgte med hovedkortet. Kanskje det fulgte noe slikt med ditt hovedkort også.

Dessuten skader det sikkert ikke å oppdatere BIOS-en dersom du ikke har gjort det enda.

Lenke til kommentar

jada.. har nyeste bios... men hva med hva skal jeg gj;re med mitt nye hovedkort da... det er jo et via-chipset..

rettelse

****STOP

INACCESSABLE_BOOT_DEVICE ...blablabla...

er vist det som kommer

BTW... hvordan kom du deg inn i windows og fikk installert det som laa paa cden naar du ikke kommer deg inn i windows pga bluescreen under oppstart?

[ Denne Melding var redigert av: potetball på 2001-12-14 17:40 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke noe problem med å installere og starte Windows. Bare det at den kjørte på ATA 33 (eller mulig det var 66) helt til jeg la inn den Intel Utility'en.

Via-chipsett har jeg ikke noe greie på. Det kan jo også være disken det er noe feil med. Det er kjent at det er mye feil på diskene av typen IBM 75GXP (og 60GXP). Har dessverre ikke mer å komme med ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...