Knast Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Akkurat som kvinnen kan nekte mannen ALT av samvær, ALT av glede ved å ha et barn.. hun kan nekte ham ALT som har med barn å gjøre, ved å ta abort.. Han kan altså rammes svært hardt av HENNES egoisme. 7392099[/snapback] Bedre lykke med neste kvinne Prøv å finne ei som er enig med dine standpunkter i tillegg til at hun er et fantastisk sex-objekt og har godt moranlegg.. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Akkurat som kvinnen kan nekte mannen ALT av samvær, ALT av glede ved å ha et barn.. hun kan nekte ham ALT som har med barn å gjøre, ved å ta abort.. Han kan altså rammes svært hardt av HENNES egoisme. Hva er poenget ditt olsen? 7392099[/snapback] Det er vel ikke helt tilfelle. 7392710[/snapback] Hva er det som ikke er tilfelle...? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Akkurat som kvinnen kan nekte mannen ALT av samvær, ALT av glede ved å ha et barn.. hun kan nekte ham ALT som har med barn å gjøre, ved å ta abort.. Han kan altså rammes svært hardt av HENNES egoisme. Hva er poenget ditt olsen? 7392099[/snapback] Det er vel ikke helt tilfelle. 7392710[/snapback] Med dagens abortregler er det absolutt et aktuelt scenario. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kan ikke se hva det har med saken å gjøre. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kan ikke se hva det har med saken å gjøre. 7393381[/snapback] Nei, fordi du ser helst at kvinner har bukten og begge endene, DET har jeg skjønt. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kan ikke se hva det har med saken å gjøre. 7393381[/snapback] Nei, fordi du ser helst at kvinner har bukten og begge endene, DET har jeg skjønt. 7393401[/snapback] I stedet for å tillegge meg meninger kunne du kanskje forklart meg hva det at damer kan ta abort har med barnebidrag og farskap å gjøre. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Og siden dere snakker om barnet, så påpeker ulrikft at kvinnen har flest rettigheter rundt alt dette, også ved abortsaken. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Og siden dere snakker om barnet, så påpeker ulrikft at kvinnen har flest rettigheter rundt alt dette, også ved abortsaken. 7393501[/snapback] Og? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Er dette helt greit, Olsen? Skal kvinner ha flest rettigheter rundt dette med barnet? Svar. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det vedrører ikke saken, men i utgangspunktet så ja siden det er dama som bærer fram og føder barnet. Kan dere ikke heller forklare meg hva kvinnenes rett til selvbestemt abort har med farskap og barnebidrag å gjøre? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det vedrører ikke saken, men i utgangspunktet så ja siden det er dama som bærer fram og føder barnet. KACHIINNG! Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Nemlig.. så.. Kvinnen skal altså ha FULL bestemmelsesrett over en manns økonomi 18 år fremover i tid, uten at han har noen som helst slags form for påvirkningsmulighet. Uten at han kan gjøre noe, bortsett fra den noe paniske "han kan jo la være å ha sex".. Kvinnen kan OGSÅ bestemme 100% over hvorvidt hun IKKE trenger å bære frem barnet. Hun kan altså bestemme seg for å frarøve en mann hans barn, uten at han har NOEN form for stemmerett i den sammenheng. Mao: Kvinnen har bukta, begge endene og ikke minst støtten til alle passifiserte, politisk korrekte og femininiserte menn.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) I stedet for å tillegge meg meninger kunne du kanskje forklart meg hva det at damer kan ta abort har med barnebidrag og farskap å gjøre. 7393495[/snapback] Topic: Selvbestemt abort - Et diskriminerende problem? Så hva det har med saken og gjøre? At kvinnen skal ha flere rettigheter til et barn som er født, har jeg liten forståelse for. Greit nok at hun skal kunne bestemme over egen kropp, men når ungen først har kravlet seg ut i lyset, synes jeg det hadde vært naturlig om, begge foreldrene hadde de samme rettigheter, særlig i barnefordelingssaker. Det vedrører ikke saken, men i utgangspunktet så ja siden det er dama som bærer fram og føder barnet.Jaha, det var jo logikk i dette... Endret 30. november 2006 av NgZ Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kan dere ikke heller forklare meg hva kvinnenes rett til selvbestemt abort har med farskap og barnebidrag å gjøre? 7393652[/snapback] Uhm.. Alt? Hvis ikke du misforstår helt radikalt skal det ikke være vanskelig å forstå. Farskap og barnebidrag er noe kvinner kan påføre menn gjennom lover og regler for selvbestemt abort. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 I et nøtteskall: Mor har alle rettighetene. Ingen plikter. Far har alle pliktene. Ingen rettigheter. Hvordan kan dere som mener dagens ordning er ok forsvare situasjonen slik den fremstår nå? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Nei, så vidt jeg vet, hvis jeg følger olsens holdning, så skal det visst være sånn. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det vedrører ikke saken, men i utgangspunktet så ja siden det er dama som bærer fram og føder barnet. KACHIINNG! 7393671[/snapback] At det var? Nemlig.. så.. Kvinnen skal altså ha FULL bestemmelsesrett over en manns økonomi 18 år fremover i tid, uten at han har noen som helst slags form for påvirkningsmulighet. Uten at han kan gjøre noe, bortsett fra den noe paniske "han kan jo la være å ha sex".. Kvinnen kan OGSÅ bestemme 100% over hvorvidt hun IKKE trenger å bære frem barnet. Hun kan altså bestemme seg for å frarøve en mann hans barn, uten at han har NOEN form for stemmerett i den sammenheng. Mao: Kvinnen har bukta, begge endene og ikke minst støtten til alle passifiserte, politisk korrekte og femininiserte menn.. 7393778[/snapback] 1. Kvinnen har ikke full bestemmelsesrett over mannens økonomi i 18 år. Dette er uredelig argumentasjon. 2. Jeg er ikke sikker på hvordan barnebidrag og samværsrett og slikt fungerer, det jeg argumenterer for er prinsippet om barnebidrag. 3. Selvsagt er det kvinnen som skal kunne bestemme om hun vil ta abort eller ikke. Noe annet ville vært umenneskelig. I stedet for å tillegge meg meninger kunne du kanskje forklart meg hva det at damer kan ta abort har med barnebidrag og farskap å gjøre. 7393495[/snapback] Topic: Selvbestemt abort - Et diskriminerende problem? Så hva det har med saken og gjøre? At kvinnen skal ha flere rettigheter til et barn som er født, har jeg liten forståelse for. Greit nok at hun skal kunne bestemme over egen kropp, men når ungen først har kravlet seg ut i lyset, synes jeg det hadde vært naturlig om, begge foreldrene hadde de samme rettigheter, særlig i barnefordelingssaker. 7393801[/snapback] 1. Tråden har sklidd noe bort fra tema i førsteposten. Det jeg lurte på var hva kvinners rett til selvbestemt abort har med farskap og barnebidrag. 2. Jeg mener at det er riktig at kvinner har en form for "førsterett" (i mangel av bedre ord) siden det er hun som har båret fram ungen og siden hun antakeligvis har et sterkere forhold til ungen av den grunn. Men jeg mener ikke at damer skal kunne nekte mannen samvær med barnet. Jeg kan ikke se noen annen løsning på dette. Eller vil du ta ifra dama barnet hun har båret på i 9 måneder? Kan dere ikke heller forklare meg hva kvinnenes rett til selvbestemt abort har med farskap og barnebidrag å gjøre? 7393652[/snapback] Uhm.. Alt? Hvis ikke du misforstår helt radikalt skal det ikke være vanskelig å forstå. Farskap og barnebidrag er noe kvinner kan påføre menn gjennom lover og regler for selvbestemt abort. 7393959[/snapback] Hvordan i svarte svingende kan kvinner påføre menn farskap og barnebidrag gjennom selvbestemt abort? Om dama benytter seg av selvbestemt abort så er det jo ikke noe farskap å utdele eller barnebidrag å innkreve. I et nøtteskall: Mor har alle rettighetene. Ingen plikter. Far har alle pliktene. Ingen rettigheter. Hvordan kan dere som mener dagens ordning er ok forsvare situasjonen slik den fremstår nå? 7394046[/snapback] Mor har ingen plikter? Far alle plikter? Hva i all verdens land og rike er det du snakker om? Morskap medfører ei heil rekke med plikter! Og far, i den situasjonen vi diskuterer, har en plikt, barnebidrag. Når det er sagt, så mener jeg på at far har rett på samvær med barna. Så vidt jeg vet så kan ikke han nektes dette. Ved splid så kan retten tilkjenne mannen samværstid sammen med barna. Uansett så er det veldig uredelig å påstå at mor har alle rettighetene og ingen plikter og at far har alle pliktene og ingen rettigheter. For det medfører rett og slett ikke riktighet. Jeg kjenner ikke jussen rundt dette, jeg diskuterer prinsippet om barnebidrag. Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Ønsker menn *virkelig* å aldri ha sex---siden det kan bli barn av det...? Aksepter heller at det kan bli barn hver eneste gang du har sex, det finnes ingen prevensjon som 100% sikker. 7389682[/snapback] Det er jo denne holdningen du har når det gjelder menn, men som du glemmer når det gjelder kvinner.. Noe bekvemmelig.. 7390249[/snapback] Ser ikke helt hva som er så bekvemmelig med det, det gjelder da like fremt kvinner og? Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Akkurat som kvinnen kan nekte mannen ALT av samvær, ALT av glede ved å ha et barn.. hun kan nekte ham ALT som har med barn å gjøre, ved å ta abort.. Han kan altså rammes svært hardt av HENNES egoisme. Hva er poenget ditt olsen? 7392099[/snapback] Det er en vesentlig forskjell på formell og reell abort da; ved en reell abort så blir ikke en uskyldig tredjepart rammet på samme måte som ved en såkalt formell abort... Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 At kvinnen skal ha flere rettigheter til et barn som er født, har jeg liten forståelse for. Greit nok at hun skal kunne bestemme over egen kropp, men når ungen først har kravlet seg ut i lyset, synes jeg det hadde vært naturlig om, begge foreldrene hadde de samme rettigheter, særlig i barnefordelingssaker. 7393801[/snapback] I barnefordelingssaker så burde systemet bli mer rettferdig enn det er i dag ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå