Nemi2003 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg tror dere undervurderers gutters posisjon med henhold til abort. Og jeg tror dere undervurderer de fleste menns moral noe helt vanvittig.. 7373591[/snapback] og jeg tror dere undervurderer kvinnens moral... Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) og jeg tror dere undervurderer kvinnens moral... 7373795[/snapback] Fortell. Edit. Det holder med 1 quote. Maks 2 pr. post. Endret 28. november 2006 av darkness| Lenke til kommentar
Nemi2003 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Fortell. 7374082[/snapback] De fleste innleggene som går for den såkalte "formelle aborten", mener visstnok at alle kvinner er ute etter å lure mannen til å bli gravid. Mange snakker om at kvinnen klipper i stykker kondomet/later som de tar p-pillen når de ikke gjør det/vrenger(!) kondomet etter endt samleie etc etc... Joda, det er helt sikkert idioter som gjør dette, men at det er noen stor andel tviler jeg fryktelig sterkt på. Mange snakker om at mannen ikke har noen valg, mens kvinnen kan velge fra øverste hylle. For det å ta valget mellom å ta abort eller å bære fram et barn er sikkert verdens enkleste valg. Glad for at jeg aldri har måttet ta det valget... Og tredjeparten, det eventuelle barnet, blir det tatt liten eller ingen hensyn til i diskusjonen. Ved en formell abort så vil jeg si at den store taperen er barnet, barnet vil ikke bli den store taperen ved en eventuelt reell abort... (selv om det selvfølgelig kan diskuteres det og, men det er en helt annen diskusjon) Edit. Det holder med én quote. Maks 2 quotes pr. post. Endret 28. november 2006 av darkness| Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 verste er at systemet er lagt opp sånn at kvinnen nærmest omtales som "offeret". De ser ut til å glemme at både kvinne og mann må til for å lage en baby. Til tross for dette, så er det bare kvinnen som får bestemme. Vil han ikke ha barnet og kvinnen vil, så bæres fram barnet og han må betale barnebidrag for noe han ikke vil ha. Vil mannen ha barnet og kvinnen ikke vil, så mister han barnet sitt. Nesten et vinn-vinn situasjon for alle menn, eller hva? 7373666[/snapback] Mener du at det er en vinn-vinn-situasjon for kvinner at det alltid er de som blir gravide og må føde barnet også, kanskje? Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Så lenge kvinnen sitter med bukten OG begge endene så er det en vinn-vinn-situasjon for henne, ja. Selvsagt kan man si at det er en påkjenning å bære frem et barn, men det er litt ironisk at de samme som sier "det burde gutten ha tenkt på før han hadde sex", er de som er langt mer ettergivende når det gjelder jenter.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det jeg sier er at naturen har skapt oss slik. Ting er ikke rettferdig. Kvinner må føde. Menn får ikke full bestemmelsesrett. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det jeg sier er at naturen har skapt oss slik. Ting er ikke rettferdig. Kvinner må føde. Menn får ikke full bestemmelsesrett. 7375879[/snapback] "naturen har skapt oss slik".. Ifølge den logikken ser jeg absolutt ingenting naturlig i at menn skal 1) være monogame eller 2) betale noen form for støtte til barnemoren. Vil du egentlig gå inn på DEN veien? Du må gjerne argumentere på et litt mer saklig vis om du vil. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det er FYSISKE begrensninger som gjør det. Har ingenting om hva som er "naturlig" eller ikke. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det er FYSISKE begrensninger som gjør det. Har ingenting om hva som er "naturlig" eller ikke. 7376088[/snapback] Ja, og skal samfunnet plutselig på DETTE området la fysiske begrensninger være toneangivende for hva som skal være moralsk/juridisk gjeldende..? Hvorfor skal JEG måtte lide økonomisk i 18 år, selv om JEG gjør det klart og tydelig at jeg IKKE vil ha et barn..? Er det på noe vis mulig å veie 18 år med økonomisk ruin opp mot 9 måneders svangerskap? Tja.. nei, men likevel er det noe arrogant å hevde at det siste er så langt verre enn det første. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Du mener altså at enten så må dette gå ut over barnet økonomisk, eller så ønsker du å påtvinge kvinnen abort? Ja, jeg mener faktisk at 18år med barnebidrag ikke er verre enn 9 måneders svangerskap, FØDSEL og "ødelagt" kropp resten av livet - og den dagen du gjør helt klart for en annen person at du ikke ønsker barn, så kan du f.eks gjøre det klart ved å sørge for å beskytte deg ved bruk av kondom. Den dagen kvinnen blir gravid pga ikkefungerende p-piller ved et uhell, så mener jeg at du hadde større sjanse til å beskytte dere mot graviditet ved å bruke kondom. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Du mener altså at enten så må dette gå ut over barnet økonomisk, eller så ønsker du å påtvinge kvinnen abort? Ja, jeg mener faktisk at 18år med barnebidrag ikke er verre enn 9 måneders svangerskap, FØDSEL og "ødelagt" kropp resten av livet - og den dagen du gjør helt klart for en annen person at du ikke ønsker barn, så kan du f.eks gjøre det klart ved å sørge for å beskytte deg ved bruk av kondom. Den dagen kvinnen blir gravid pga ikkefungerende p-piller ved et uhell, så mener jeg at du hadde større sjanse til å beskytte dere mot graviditet ved å bruke kondom. 7376722[/snapback] Vel, om kvinnen ikke mener at hun kan bære frem et barn og/eller ikke vil ta abort er det hennes valg slik det er i dag, da bør det også være hennes ansvar. Det blir grunnleggende galt å gi kvinnen all frihet og mannen alle plikter. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 På denne måten går jo du som kvinne, darkness|, etter min mening imot likestilling på kvinnesiden. Du vil fortsatt at kvinnene skal avhenge av mannen. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) På denne måten går jo du som kvinne, darkness|, etter min mening imot likestilling på kvinnesiden. Du vil fortsatt at kvinnene skal avhenge av mannen. 7377953[/snapback] Det der var jævlig usaklig. Altså, man kan ikke tvinge kvinner til å føde, eller ta abort. Og man kan ikke ta ifra barna barnebidragene sånn uten videre heller. Den eneste situasjonen jeg ser for meg at dette skal være rettferdig, må være hvis hun vil ha barnet, og ikke han. Og hun nekter han å treffe barnet i det hele tatt, selv om han er 100% OK. Og det er kvinnen selv som velger at mannen skal slippe å betale barnebidrag. En veldig usannsynlig situasjon, som bare vil gå utover barnet. Endret 28. november 2006 av Young Lust Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 På denne måten går jo du som kvinne, darkness|, etter min mening imot likestilling på kvinnesiden. Du vil fortsatt at kvinnene skal avhenge av mannen. 7377953[/snapback] Nope. Et barn er et resultat av både kvinnen og mannens handlinger. Det har ingenting med saken å gjøre om kvinnen er avhengig av mannen eller ikke. Å kunne forsørge et barn alene har ingenting med likestilling å gjøre. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Synes det har det jeg. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Da er vi prinsipielt uenig der. Lenke til kommentar
fal Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 verste er at systemet er lagt opp sånn at kvinnen nærmest omtales som "offeret". De ser ut til å glemme at både kvinne og mann må til for å lage en baby. Til tross for dette, så er det bare kvinnen som får bestemme. Vil han ikke ha barnet og kvinnen vil, så bæres fram barnet og han må betale barnebidrag for noe han ikke vil ha. Vil mannen ha barnet og kvinnen ikke vil, så mister han barnet sitt. Nesten et vinn-vinn situasjon for alle menn, eller hva? 7373666[/snapback] Mener du at det er en vinn-vinn-situasjon for kvinner at det alltid er de som blir gravide og må føde barnet også, kanskje? 7374535[/snapback] Jeg nevnte ingenting om situasjonen til kvinner..jeg veit ikke hvordan det er å føde et barn, men vil de føde, så får de føde med mannen som økonomisk hjelp uansett om han vil eller ei..og vil de ikke føde, så må de ikke føde og denne gangen med mannen i en stille hjelpesløs rolle uten noe som helst makt. Og forresten, hvorfor sier du "det alltid er de som er gravide" som om det er noe man kan gjøre med det? Har ei kvinne og en mann sex, så er vel sjansen der for å bli gravid? Med mindre det er voldtekt så har vel kvinnen samtykket at hun kan bli gravid? Kvinner er ikke ofre for menns gale sex, beklager! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg ønsker ikke å fremstille kvinner som ofre. Men den dagen barnebidrag fjernes vil både barn og kvinne bli ofre for en utrolig selvsentrert tankegang. Forhåpentligvis vil det aldri skje. Når jeg sier "det er alltid kvinner som er gravide" så mener jeg at det er slik mennesker er skapt. Kvinnen er den som blir gravid. Kvinner må få bestemme over sin egen kropp. Derfor må rett (som sagt ørten ganger) menn ta konsekvensen av hvordan mennesket er skapt - og beskytte seg selv. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg ønsker ikke å fremstille kvinner som ofre. Men den dagen barnebidrag fjernes vil både barn og kvinne bli ofre for en utrolig selvsentrert tankegang. Forhåpentligvis vil det aldri skje. Når jeg sier "det er alltid kvinner som er gravide" så mener jeg at det er slik mennesker er skapt. Kvinnen er den som blir gravid. Kvinner må få bestemme over sin egen kropp. Derfor må rett (som sagt ørten ganger) menn ta konsekvensen av hvordan mennesket er skapt - og beskytte seg selv. 7380683[/snapback] Det er det eneste argumentet ditt. Lenke til kommentar
fal Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Altså..naturen har ikke bestemt at mannen skal betale barnebidrag. Dessuten, hvis det er kun kvinnen som ønsker det ene eller det andre og hun får vilja si, så bør det også være kun kvinnen som må ta konsekvensene, ikke menn. Og ikke kom her og si at 18 år med barnebidrag er ingenting og at 9 mnd med graviditet er noe som menn aldri ville tålt eller noe sånt pisspreik. De 9 mnd med graviditet går kvinnen igjennom pga hun ønsker det. De 18 åra med barnebidrag er ikke fordi han ønsker det, men pga hun ønsker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå