Arzkikkr Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Vil denne tv'en fungere i Norge? Jeg planlegger å handle tv i USA, og ta med hjem til Norge (jeg bor i USA, og dette blir et "brukt" tv som går som flyttelass). TV'en tar 220v, og da regner jeg med at det ikke skulle være noe problem. Da signalene nå stort sett er digitale, skulle heller ikke PAL vs. NTSC være noe problem? Noen som har erfaringer med å ta TV fra USA til Norge? Eventuelle råd/tanker rundt det? Jeg skjønner at frakt er dyrt (jobben betaler), og at garantien sannsynligvis ikke vil overføres. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Nye TV-er kan veksle mellom PAL og NTSC. Hvis det TV-et du tar med deg ikke kan veksle, så har det ikke mye for seg. Vil tro det er billigere å kjøpe nytt TV i Norge heller enn å drasse med seg et TV fra USA. Med mindre det er snakk om et hendig LCD-TV da... Lenke til kommentar
Arzkikkr Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvis man ser på pris er det ganske stor forskjell. Denne fra PSData i Norge til 15.000NOK Eller denne fra Zipzoomfly til $1400 (9.400NOK). Dvs at man sparer ca 37%. Besparelsen blir høyere %vis hvis man går for en større skjerm. Amerikansk pris inkluderer frakt, jeg vet ikke om PSData tar ekstra betalt for frakt. Men det var da heller ikke prisforskjellen jeg lurte på. Du sa at de fleste nye tv'er kan skifte mellom PAL og NTSC. Men har dette noe betydning når signalene er digitale? Alle kabelbokser/satelitt tunere er jo digitale nå? Takk for svar. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) inkl. frakt er nok NEPPE utenfor statene hehe =) Ellers som neitakk sier, så og si alle nyere TVer kan switche fritt. Jeg har aldri sett et LCD/plasma display som ikke kunne noe såpass grunnleggende. Tror nok det er rimelig safe ja. Dessuten om de selger samme modell her i norge så betyr vel nettop at det fungerer på både PAL og NTSC... Husk også at du må betale +25% moms når du skal ha den inn i Norge på lovlig vis. -Stigma Endret 16. oktober 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå