Dwnlzy Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Satt og spilte WoW (jaja, litt nerd er jeg vel), da PCen plutselig resatte seg. Da var skjermen fylt med prikker og små streker. Jeg kom ikke inn i windows lengre, etter den første loading screenen, så slutter skjermen å få signal, og jeg må slå av PCen. Nå har jeg prøvd x antall rebooter av PCen, uten nevneverdig resultat. En av gangene, fikk jeg en blå skjerm der det sto at det kunne være problemer med driveren nv4_disp. Ellers har jeg bare fått samme resultat som nevnt over. Etter å ha googlet litt, fant jeg noe om at det kunne hjelpe å oppdatere driverene til skjermkortet, men det er ikke så lett, når jeg ikke kommer inn i windows. Er skjermkortet helt kaputt eller, er d noen måte å fikse d på? (Jeg har Geforce 6800) Lenke til kommentar
Forrest Gump Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Satt og spilte WoW (jaja, litt nerd er jeg vel), da PCen plutselig resatte seg. Da var skjermen fylt med prikker og små streker. Jeg kom ikke inn i windows lengre, etter den første loading screenen, så slutter skjermen å få signal, og jeg må slå av PCen. Nå har jeg prøvd x antall rebooter av PCen, uten nevneverdig resultat. En av gangene, fikk jeg en blå skjerm der det sto at det kunne være problemer med driveren nv4_disp. Ellers har jeg bare fått samme resultat som nevnt over. Etter å ha googlet litt, fant jeg noe om at det kunne hjelpe å oppdatere driverene til skjermkortet, men det er ikke så lett, når jeg ikke kommer inn i windows. Er skjermkortet helt kaputt eller, er d noen måte å fikse d på? (Jeg har Geforce 6800) 7077991[/snapback] Hadde en gang ett problem som ligner dette. Løste det med å ta ut skjermkort å få vekk alt støv og skitt som satt rundt vifta og kjøleribber. Da løste alt seg for meg. Kan være att temp er for høy på skjermkortet ditt. Har ett 6800GT selv foresten. Værdt å gjøre ett forsøk. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Sjekk at vifta på skjermkortet går som det skal,og fjern alt av støv som han over nevnte. Har nok blitt litt for høy temperatur. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Start opp maskinen i safe modus. Det gjør du ved å trykke F8 i oppstarten og så får du opp en meny der du kan velge safe modus og litt andre valg. Deretter fjerner du den gamle skjermkortdriveren, det kan du gjøre ved å bruke driver cleaner. Hvis ikke kan det være at du ikke får fjernet alle filene til driveren. Så restarter du maskinen og legger inn driverene på ny. Men det kan jo være at skjermkortet ditt har blirr for varmt som det sies her, eller at det er ødelagt. Lenke til kommentar
Dwnlzy Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 Takk for alle svarene, skal prøve det dere har sagt så snart som mulig. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Start opp maskinen i safe modus. Det gjør du ved å trykke F8 i oppstarten og så får du opp en meny der du kan velge safe modus og litt andre valg. Deretter fjerner du den gamle skjermkortdriveren, det kan du gjøre ved å bruke driver cleaner. Hvis ikke kan det være at du ikke får fjernet alle filene til driveren. Så restarter du maskinen og legger inn driverene på ny. Men det kan jo være at skjermkortet ditt har blirr for varmt som det sies her, eller at det er ødelagt. 7079466[/snapback] Jupp, er nok dette som er fremgangsmåten. Hamre på "F8" fra sekundet du trykker på start-knappen. Deretter får du opp en liste hvor du velger "Sikkerhetsmodus med nettverk", deretter må du logge deg inn som administrator. Så avinnstallerer du driveren - heter nok "nVidia Display driver" før du deretter laster ned siste driver fra www.nvidia.com og innstallerer den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå