JacEr Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Etter å ha tullet litt rundt på internett er jeg blitt forelsket i en del av disse og disse radioene. (Alle fra radioera.com) Så jeg spør, hvorfor er disign på bordradioer blitt så hinsides kjedelig? De gammeldagse radioene er jo fantastisk nydelige i forhold til de man ser i butikken i dag. Med enkelte unntak som er designet som "gamle" radioer, er stort sett alle radioer (inkludert DAB-radioer) noe billig plastskrap man blir flau over å ha stående framme. Hva er din mening? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Det er sikkert mye billigere å lage enkle radioer uten mange detaljer osv. Du finner sikkert slike radioer med gammel design enda, men de koster vel sannsynligvis en del mer og fåes kanskje ikke kjøpt på en vanlig butikk. Endret 15. oktober 2006 av Pels Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Radioene, for de som levde den gang, er som et lekkert LianLi-kabinett for deg som lever i dag. Det er rett og slett endring av fokus. Radioer var hitech før. I dag finner du den samme designen på andre populære produkter. Endret 15. oktober 2006 av Patience Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Årsaken er at det er blårussen som regjerer og dermed fortrengt alt som heter design, formgivning og fokus på kvalitet. For 90% av alt som selges er det kun høyest mulig turnover og høyest mulig avanse pr. enhet som gjelder og dermed ender en opp med enkle støpeformer og sjeleløse produkter. Heldigvis er det noen som skiller seg ut, som de du linker til Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 har vell noe med at radioens storhets tid er over . før var radioen et sentralt produkt i stuen mens i dag køper man en radioe for ha i en krok på jobbe eller i gjemt bort på kjøkkenet . Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det du måtte betale for en radio i den tiden er en mye større andel av lønna di enn de radioene du ser på i dag koster går jeg ut ifra. Bruker du 2-4 tusen på en radio i dag tipper jeg du ligger på samme nivå i forhold til inntekt..... da er vel også utseende litt bedre Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) jeg for min del blir nå hvertfall ikke så veldig flau av og ha min radio stående fremme.. http://www.tivoliaudio.com/product_image.php?imageid=168 men hver sin smak selvsagt. Endret 19. oktober 2006 av phax Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Var på fyllinga nettopp og leverte masse dritt jeg hadde liggende. Der fant jeg en gammel Tandberg Sølvsuper 11 liggende nedstøvet og forlatt. ok den med hjem, vaska den og kobla til høyttalere. Virka som en drøm, og har ikke ei skramme! :-) Så var jeg innom Fretex. Fant plutselig et par gamle Tandberg-høyttalere i samme stil! Kosta meg en femtilapp. Så nå er kjøkkenradioen i god gammel retrostil sikret! ;-) Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Linkren din funker ikke, phax, og jeg vil gjerne se bilde av ditt funn, Knottpøbeln! Vedrørende å bruke 2-4 tusen på en radio, så er ikke min überstygge DAB-radio så langt unna i pris. Ser ut som om jeg må ta meg en tur på miljøstasjonen jeg også å se om jeg kan finne et skall jeg kan skifte innmaten i Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 "All we hear is radio ga-ga". Radio har blitt en tjeneste/et produkt som er implementert inn i stereoforsterkere. Man tjener ikke nok penger på å utvikle skikkelig gjennomførte dedikerte radioer. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg tenkte først og fremst på den typen radioer man har på kjøkkenet eller på nattbordet, ikke dem som hører til stereoanlegget ditt. Finnes en drøss med bærbare CDspillere med radio/MP3 uten at disse er noe spesiellt penere. Poenget mitt var at mens teknologien utvikler seg går designet rett i dass. Og det synes jeg er meget synd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Minner meg på at jeg har en gammel radio fra 50 tallet liggende i garasjen, kosta 11k! dengang (ifølge prislappen på pakplata). Fant den når jeg var på fyllinga for og kaste noe greier. Egentlig ganske god stand på den, litt skrammer og sånt. Men en forsiktig vask av utsiden og en luftblåsing av innmaten tror jeg skal gjøre underverker. Håper at den funker, hvis ikke blir den et fint retro møbel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå